Gå til innhold

PHAT-programmet


Shake90

Anbefalte innlegg

Vet dere har hatt mange diskusjoner om dette programmet, men når jeg skal lete meg frem til de igjen så finner jeg de liksom ikke.

Det har seg slik at jeg har kjørt X-size før sommeren - i sommer trente jeg mest helkroppx3 i uken - så forsatte jeg med x-size nå etter ferien. Jeg er veldig glad i det programmet, men for kroppen sin del så kan det være greit med litt variasjon nå.

Driver å ser etter nytt program, men gode forslag?

Ser litt på PHAT, men syns kanskje at det blir litt for mange dager for min del. Men er det noen erfaringer etter dette programmet, hva syns dere?

Jeg er selv en jente på 22 år, som er student og jobber deltid på treningssenter. Har derfor en travel hverdag, så selv om jeg elsker trening så har jeg dessverre ikke kapasitet til å legge av såå mye tid som jeg ønsker. Trener hver dag, men varierer intensiteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bruker du like mange dager? Kunne egentlig tenkte meg en ny slipp over 4 dager, det går bedre opp i min timeplan.. Men trenger noe nytt enn x-size

Hvorfor trenger du noe nytt? Hvilke muskelgrupper vil du prioritere? Kanskje du kan få det du trenger bare ved å gjøre litt endringer i x-size programmet du gjør i dag. Bytte litt repsområder og kanskje legge til øvelser på muskelgrupper du vil prioritere og kjøre litt lettere på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du like mange dager? Kunne egentlig tenkte meg en ny slipp over 4 dager, det går bedre opp i min timeplan.. Men trenger noe nytt enn x-size

Ja, siden det er ganske høyt volum, så kjører jeg over 5 dager. Men, som Oddis sier, du kan gjøre noen endringer på det du allerede gjør. Never change a winning team - er det noe som heter.:) En liten endring av øvelser, rep, sett og lignende, og vips du har ett nesten nytt program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Syns jeg øker brukbart bra om dagen. Veldig god følelse! :)

Kikket litt i loggen din og det virker jo som du har kjempeframgang (y)

Ser ikke helt hvorfor du skal bytte program nå. Er ingen grunn til å bytte bare for å bytte.

Men et lite tips. Ser du har veldig mange repetisjoner på oppvarmingen. Du kan nok med fordel kjøre litt færre reps her så du ikke sliter deg ut før arbeids-settene. Skal du f.eks ha 3x6 på 70kg kan du ta 10 reps på 30, 5 på 40, 2 på 50 og 2 på 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, gutter! Dere er til stor hjelp :)

Jeg kan gjerne fortsette med x-size, men vil gjerne bytte ut øvelser. Blir litt lei av det samme.

Endring av reps og sett har også vært motiverende.

Hmm.. Hva jeg ønsker å fokusere på er jeg litt usikker på..

Generelt hele kroppen ;)

Skal legge ut formbilder i løpet av helga, så kan dere si hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt i loggen din og det virker jo som du har kjempeframgang (y)

Ser ikke helt hvorfor du skal bytte program nå. Er ingen grunn til å bytte bare for å bytte.

Men et lite tips. Ser du har veldig mange repetisjoner på oppvarmingen. Du kan nok med fordel kjøre litt færre reps her så du ikke sliter deg ut før arbeids-settene. Skal du f.eks ha 3x6 på 70kg kan du ta 10 reps på 30, 5 på 40, 2 på 50 og 2 på 60

Ja, jeg har god fremgang og det er gøy.

Men jeg vil bytte, eller forandre på programmet for jeg kjenner jeg er lei av det. Så det er rett og slett for motivasjonen sin skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det synes jeg. Hacksquat er en meget effektiv øvelse for lårene, men er tøff for knærne, så da kan beinpress være et alternativ.

okei, har ikke mulighet til å kjøre hacksquat på grunn av manglende stativ/maskin i styrkerommet jeg trener i så da går jeg for beinpress:) om du ikke har noen andre alternativer du mener er bedre? PS: apparatutvalget er veldig begrenset så et annet alternativ vil da måtte være en annen øvelse med stang/hantler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hacksquat tar man enkelt og greit med med en helt vanlig stang som man holder bak ryggen.

Man bytter ikke program man har fremgang på. Hvis man ikke klarer å motivere seg når man har fremgang er det bare å sette seg i sofaen med pottis først som sist, for det er der du havner :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hacksquat tar man enkelt og greit med med en helt vanlig stang som man holder bak ryggen.

Man bytter ikke program man har fremgang på. Hvis man ikke klarer å motivere seg når man har fremgang er det bare å sette seg i sofaen med pottis først som sist, for det er der du havner :devil:

... Greit at du er ærlig, men trenger ikke å være frekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...