Gå til innhold

NRK: Prosjekt perfekt


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Noen som så dette på NRK i går kveld?

Ida Fladen, programleder i P3, skal teste "alle" kostholds-, skjønnhets-, og treningstips for å bli 'perfekt'.

det er litt "utrent ungt menneske skal gjennom en livsendring basert på medias tips, gjøres med ironi, inimitet og ironi" som man har sett en del ganger nå. Men synes det var, vel, interessant hva en del klarer å lire av seg, særlig supermat-duden (Jan Thomas-kloning) og tarmskylldama (som også var med i Skepsis-serien på NRK). For ikke å glemme dama som anbefalte en detox juice-kur...

http://tv.nrk.no/serie/prosjekt-perfekt/mynt17005113/sesong-1/episode-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mange facepalms iløpet av en halvtime i det programmet ja!

Programmet heter i min bok: "Test alle de idiotiske rådene som en person med en fungerende hjerne vet ikke fungere og film hvordan det går"

Bullshitstikkord: Detox, tarmskylling, "SuperMat", Alger ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun likte å trene CrossFit da og hadde god reduksjon i fett, samt økning i muskelmasse på de 3 månedene :). Ellers orket jeg ikke å se episodene med alt det andre som ikke var direkte treningsrelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun likte å trene CrossFit da og hadde god reduksjon i fett, samt økning i muskelmasse på de 3 månedene :). Ellers orket jeg ikke å se episodene med alt det andre som ikke var direkte treningsrelatert.

Jeg vil påstå at crossfit er det beste hun gjør i serien.

Vi har vel uansett et godt eksempel på å ta råd fra for mange kanter +nybegynnereffekt som gjør at hun forbedrer seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil påstå at crossfit er det beste hun gjør i serien.

Vi har vel uansett et godt eksempel på å ta råd fra for mange kanter +nybegynnereffekt som gjør at hun forbedrer seg en del.

Nybegynner effekten var vel såpass stor at hun sannsynligvis hadde mistet fett og blitt sterkere om hun så hadde begynt å sykle. Allikevel virket det som om han som testet hennes fysiske alder på Idrettshøyskolen (eller hvor det var), ble overrasket over hvor stor bedringen hadde vært som følge av CrossFit treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævlig skapning. Trodde det var Jan Thomas som hadde tatt enda mer kirurgi/botox.

Kill it with fire!

Og det som kom ut av munnen på den fyren...

en tanke som gjentok seg i hodet mitt under den første episoden var at "om kjendiser og Hollywood sverger til det, styr unna!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å kaste på meg "flame-wagon" så er det skummelt hvor mye dette programmet ser ut til å påvirke folk.

Når det kommer til Jan Thomas tvillingbror så er oppførelsen hans verdig en komikveld. Når man STARTER med å påpeke elendig hud hos en jente som allerede så ganske så pen ut, så for å automatisk sette fokus på seg selv og presisere at det IKKE er Botox før noen i det hele tatt har påpekt det, så kan man intet annet gjøre enn å tolke at han akkurat bruker det. Om ikke Botox så jammen meg er det en annen form for behandling i bildet.

For å snakke løsnummen ; fyren så alt annet enn bra ut. Og spar meg for kommentaren " kokt skinke gjør kroppen for tung å fordøye" og ernæringsterapien "Når du bombaberer kroppen din med Coca cola og hamburgere hele tiden så klarer ikke kroppen å kvitte seg med avfallstoffer" Detox er en fiktiv løsning mot et oppdiktet problem og hun er verdig ei real spytteklyse sendt ifra den forurensende kjøttspisende munnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet ditt skal være bra råttent fra før om det blir bedre av algepulver og rumpespyling...

Det som irriterer meg mest er at folk fronter og tjener penger på slikt tull!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe gale å omfordele pengene fra store idioter til idioter som utnytter de store idiotene.:)

Hehe, det er også en måte å se det på. Men la meg omformulere meg litt :)

Jeg lar meg provosere av at disse bransjene utnytter og lurer folk som kanskje har reelle problemer/utfordringer med lovnader om at det blir så mye bedre bare de kjøper en form for "behandling" eller "remedie". Kvakksalvere og slangeoljeselgere...

I dette programmet er det jo relativt harmløst, men alternativbransjens rovdrift på de som har det kjipest er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er også en måte å se det på. Men la meg omformulere meg litt :)

Jeg lar meg provosere av at disse bransjene utnytter og lurer folk som kanskje har reelle problemer/utfordringer med lovnader om at det blir så mye bedre bare de kjøper en form for "behandling" eller "remedie". Kvakksalvere og slangeoljeselgere...

I dette programmet er det jo relativt harmløst, men alternativbransjens rovdrift på de som har det kjipest er forkastelig.

Problemet er vel menneskets ønske om minste motstands vei, ref lettvinte løsninger som pulverslanking kontra spise mindre mat, ferdigmat kontra hjemmelaget mat, "trene" på appareter uten å svette kontra lære seg teknikk og ta i med tunge baseøvelser, håndspåleggelse kontra kirurgisk operasjon.

Mennesker ønsker å bli lurt og aller helst få alt servert på sølvfat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er også en måte å se det på. Men la meg omformulere meg litt :)

Jeg lar meg provosere av at disse bransjene utnytter og lurer folk som kanskje har reelle problemer/utfordringer med lovnader om at det blir så mye bedre bare de kjøper en form for "behandling" eller "remedie". Kvakksalvere og slangeoljeselgere...

I dette programmet er det jo relativt harmløst, men alternativbransjens rovdrift på de som har det kjipest er forkastelig.

Enig at det er ekstremt provoserende. Jeg tenker at folk i den bransjen ikke utnytter folk fordi ordet "utnytte" indikerer at de vet bedre og gjør noe som de vet ikke er bra for kundene. Sannsynligvis så tror de som holder på med dette like mye på sine egne teorier som en kreasjonist tror på sine teorier, uansett hvor idiotiske de er.

Jeg mener at det er kundenes ansvar å ikke kjøpe BULLSHIT som disse løkene selger. Det bør være lov å selge tjenester som ikke har godt vitenskapelig grunnlag synes jeg.

Hvis de begynner å påstå at de har legitime medisinske effekter utover det overfladiske begrep som "bedre energi" osv. da er jeg helt enig med deg, da er det helt forkastelig. Tanken på at mange kreftsyke i verden går til slike algeskaller for hjelp er hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel menneskets ønske om minste motstands vei, ref lettvinte løsninger som pulverslanking kontra spise mindre mat, ferdigmat kontra hjemmelaget mat, "trene" på appareter uten å svette kontra lære seg teknikk og ta i med tunge baseøvelser, håndspåleggelse kontra kirurgisk operasjon.

Mennesker ønsker å bli lurt og aller helst få alt servert på sølvfat.

Man har også de tilfeller der medisinen rett og slett ikke kan gjøre mer, og da står sjarlatanene klare med krystaller, healing, chakras og whatnot for å lure til seg kroner der vedkommende selv er i en desperat situasjon og er villig til å prøve alt.

Men nå er jo dette en litt annen sak en hva NRK programmet handler om, så ifbm. programmet så er det eneste jeg kan foreslå er at de som ønsker detox-juicekur og tarmskylling vurderer å heller bare pumpe juicen rett i stumpen. Sparer tennene for syreskader og slår to fluer i en smekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er ekstremt provoserende. Jeg tenker at folk i den bransjen ikke utnytter folk fordi ordet "utnytte" indikerer at de vet bedre og gjør noe som de vet ikke er bra for kundene. Sannsynligvis så tror de som holder på med dette like mye på sine egne teorier som en kreasjonist tror på sine teorier, uansett hvor idiotiske de er.

Jeg mener at det er kundenes ansvar å ikke kjøpe BULLSHIT som disse løkene selger. Det bør være lov å selge tjenester som ikke har godt vitenskapelig grunnlag synes jeg.

Hvis de begynner å påstå at de har legitime medisinske effekter utover det overfladiske begrep som "bedre energi" osv. da er jeg helt enig med deg, da er det helt forkastelig. Tanken på at mange kreftsyke i verden går til slike algeskaller for hjelp er hårreisende.

Da er vi helt enige :) Burde kanskje skilt mellom "harmløs bedre energi-scams" og virkelige lidelser. Blir bare litt engasjert når denne debatten dukker opp :)

Er også en liste (husker ikke i farten hva den het) som dikterer hva en ikke har lov å reklamere med og hvilke påstander en ikke kan komme med. Men denne bransjen ser ut til å ta sats og drite i den, dessverre virker det som, uten store konsekvenser.

EDIT: Fant:

http://www.legemiddelverket.no/Godkjenning_og_regelverk/Klassifisering/Pastandsliste/Documents/198029-syseutredningen.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...