Gå til innhold

Mager kesam dressing?


Anbefalte innlegg

Henger litt etter på div ting, men fant ut sist uke at det gikk an å blande Mager kesam og taco krydder/grill krydder :D Smakte som så og blir noen ekstra kcal , men what the heck!

Så lurer på om det er noen som har flere slike dressing oppskrifter?

Gjærne noe som passer til grill sesongen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg gjør det enkelt..Først går jeg bort til potetgullhylla i butikken og piner meg selv imens jeg finner frem de dipposene (pulver) de har..feks Holidaydip. Blanda det med kesammager og hadde i hjemmelaga burgern, det passet bra. Var godt:)

Er endel sukker i disse (som regel druesukker), men gjør jo ikke så mye om man har litt romslig kaloribudsjett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagde "liksom-tzatziki" med mager kesam en gang, ble kjempegodt! Og det må da være digg til grillmat? ;)

Mager kesam

Grovrevet agurk(presset ut litt av vannet med et tørkepapir etterpå, vet ikke om det egentlig er nødvendig)

Presset hvitløk etter smak, gjerne et par fedd - minst.

Salt og pepper

Litt sitron, muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dl Mager kesam

2 Pressede hvitløksåter

0,15ts kajennepepper

1 ts sitronsaft

1ts paprikapulver

  • salt?

Tzatsiki:

2 1/2dl mager kesam

1 stk slangeagurk – riv grovt, sil og tørk.

2 båt pressed hvitløk

2ts hvitvinseddik

2ss frisk mynte (sløyfes?)

Hive inn dipmix oppskrifter her, så er det også nevnt, hva er vel grilling uten dip? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...