Gå til innhold

Gode grunner for å trene UTENOM å få sexy kropp


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kunne liste opp gode grunner for å trene. Det høres kanskje teit ut, men poenget mitt er at vi skal prøve å liste opp så mange grunner som mulig med unntak av det å få en digg kropp. Tanken var å få en tråd der vi kan finne andre motivasjonsmomenter enn det kroppsfokuset som mange kanskje blir sliten og lei av etter hvert.

Her er mine:

  • Ved å trene regelmessig gjennom livet kan jeg fremdeles være sterk som eldre, og være mer uavhengig av hjelpemidler når jeg blir gammel.
  • Styrketrening er gøy, og jeg liker å løfte vekter og se fremgangen på vekten fra uke til uke.
  • Ved å bli sterk kan jeg (som jente) være mer uavhengig og klare meg på egenhånd. Jeg trenger ikke hjelp fra "sterke gutter" når jeg trenger å løfte noe tungt eller gjøre fysisk krevende arbeid.

Så, hvor mange grunner kan vi finne for å trene, uten at vi lister opp at vi ønsker å bli sexy eller digg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3

Veldig fin tråd! :)

  • Morsomt og gir stor mestringsfølelse og glede
  • Mindre sannsynlighet for at jeg blir beinskjør (som er svært vanlig i familien) eller andre sykdommer
  • Bedre selvtillit
  • Bli sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sterkere beinmasse og mindre risoko for osteoporose og brudd som er et stort problem i norge, forsinker aldringsprossesen med tap av beinmasse, balanse og muskelstyrke.motvirker masse sykdommer som hjerte- og kar, diabetes-2 enkelte typer kreft, muskel og skjelettplager, høyt blodtrykk og overvekt. Mindre risiko for å utvikle angst og depresjoner, bedre fysisk funksjonsevne, altså en sterke, raksere og mer utholden kropp.. og man kan øke levealderen med 10-15 år!! litt skolefakta, i tillegg får man en sexy boootey :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trener for å se flott ut, noen kun av helsemessige årsaker. Detter er som to ulike verdisystemer som gir motivasjon og belønning på to ulike måter. De som gjør det for helsa tar ett bedre ytre som en positiv bieefekt, og motsatt. Mens de som kun gjør det kun for utseende kansje lettere gjør ting som ikke er optimalt for kroppen, som ha diett på en tunfisk boks om dagen å samtidig kjøre 4 tøffe økter pr dag.

For meg er det den helsemessige grunnen jeg bygger på, forebygge sykdommer og skader og holde meg psykisk frisk.

Men samtidig vil jeg se flott ut, bort med overvekt. Men ikke på en overdreven drastisk måte, men gjennon dedikasjon til treningsprogrammet mitt og ett bra kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra utseendet, som ikke var hovedårsaken til å begynne å trene (men ja, innrømmer at det spiller inn nå):

  • Helsegevinst ved å redusere fedme (overvekt)
  • Hverdagen blir lettere
  • Sexlivet blir bedre
  • Treningen er nå "min"-tid, tømmer hodet for tanker og får fysisk utløp for en del av stresset på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt praktisk å kunne bære ein vaskemaskin aleine. Husker då eg kjlpte forrige maskinen og ingen av mine "venner" McBain Even Opsal(ja, eg har to) ville hjelpe. Då bærte eg ut den gamle, inn i bilen og ut igjen på gjenbruksstasjonen. Hentet ny, inn i bilen, ut av bilen, over tunet og inn på badet. Då var eg glad for at eg kunne løfte noko og at eg ikkje dreiv med spinng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Trening er gøy og veldig fin avkobling etter en dag på jobben
  • Den ubeskrivelige gode følelsen av å legge noe tungt på skuldrene og gjøre knebøy :)
  • Bedre helse, motvirker overvekt
  • Legger et grunnlag for en bedre alderdom og utsetter mange aldersproblemer
  • Mye bedre energi i hverdagen og til andre fritidssysler
  • Bedre utholdenhet på ski
  • Reduserer rygg og skulderplager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...