Gå til innhold

Glute bridge og Hip Trust


Mokkakvinnen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Annonse

Hvilken er best når det kommer til rumpa. Glute bridge har vel kortere bevegelses bane. Og når man tar hip trust hvor mye av overkroppen skal være på benken?

'Glute bridge har bare "kort" bevegelsesbane om man gjør den på gulvet. Prøv å gjør glute bridge på en stepkasse som er satt på det høyeste og du vil garantert kjenne at det tar ekstra på ræva. Begge disse øvelsene viser økt aktivitet i gluteus, og siden jeg ikke føler at de kan sammenlignes så pleier jeg å kjøre glute bridge på boks en dag i uka og hiptrust den andre dagen i uka da jeg har to rompetreninger + 1 fullkroppstrening hver uke.

Kjører de også til fullstendig utmattelse, dvs at jeg ikke klarer 1 reps til UTEN vekt når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører hiptrust nå, klarer ganske bra der også:) Men GB med stepkasse....at beina er på kassa da? Kanskje en selvfølge, men spør likevel:p ?

Ja du skal ha beina på stepkassen og ligge som vanlig på gulvet :p

Hvis du kjenner det svir litt på hamstrings bakside lår, så betyr det at hamstrings er underutvikla, men det retter seg ganske fort med glute bridge altså.

På fredag tok jeg 60 kg + stanga i glute bridge på boks. For 1måned siden ville den øvelsen ha utgått for min del pga veldig underutvikla hamstrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte føler du de ikke kan sammenlignes? Altså jeg skjønner jo at ROM er større på HT, men føler du GB tar bedre?

Jeg føler at det blir mye større aktivering i selve rumpestumpen av glutebridge på boks enn med hip trust. Begge deler kjennes veldig godt i baken, men glutebridge lar meg fokusere mye mer på ræva (med kliiip og stram sånn at baken hadde sett ut som en rosin hadde den blitt filma), mens hip trust også må fokuseres på legges og lår- jeg får ikke knipet så mye som i glute bridge, men mulig dette bare er en øvelsessak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hip thrust vinner lett! Men det er vel smak og behag;) Dessuten vil gb kjennes litt mer på bakside av lår:)

For meg føles det omvendt :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil når jeg føler denne øvelsen tar mer på forside lår? :)

Samme her, håper noen smartinger her inne kan forklare! :) (sikkert dårlig/feil teknikk eller noe...:unsure:)

Prøv å flytt beinplasseringa litt. Prøv med beina litt nærmere rumpa så dere får en spissere vinkel i kneleddet. Evt gjør det omvendt hvis dere allerede pleier å ha beina nærme rumpa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...