Gå til innhold

ammoniakk lukt


prelga

Anbefalte innlegg

I det siste så har jeg merket en smygende ammoniakklukt av svetten min gjennom treningen. Har et relativt høyt inntak av proteiner, så regner med at det kan være grunnen. Men er det farlig i lengden? Noen sier jeg må kutte ned på protein opptaket og spise mer carbs mens andré sier jeg bare må drikke mer vann. Eller begge to! Forvirret? En smuule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg mente karbohdrater. Og når jeg sier ketogent tenker jeg på om du ligger på max 20 gram pr dag. Men jeg antar at siden du var usikker på "kh" så teller du neppe karbohydrater og/eller spiser over 20 gram pr dag. Så da er det ikke det som er svaret iallefall, på hvorfor det lukter ammoniakk.

(Noen er i ketose over 20 gram også..det er litt forskjellig, jeg vet at noen er det opp til 40-50 gram pr dag..)

Så, det kommer nok noen bedre svar etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, akkurat hvor mye vet jeg ikke. Men det er som regel en banan eller eple om dagen, samt bønner, linser og kikkerter i middagen iblant. En liten neve med mandler hver dag blir det. Evt en Halv skive rugbrød med makrell i tomat . Har fått en forkjærlighet for cottage cheese i det siste, og ellers gomler jeg i meg paprika, agurk og andre grønnsaker sammenen med fisk, kjøtt eller egg jeg ellers spiser mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den aller vanligste grunnen er for lite karbohydrater. Da bryter kroppen ned protein til energi, og det skilles ut nitrogenforbindelser. Disse lukter stramt av ammoniakk. Prøv å drikke karbo under trening, evt spise mer karbo før du trener. Da bør problemet forsvinne

hvis ikke det forsvinner, kan det være noe med nyre eller leverfuksjon. da bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...