Jump to content

Lincs

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

About Lincs

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/29/1996
  1. Hvis du leser de fem setningene i innlegget mitt så ser du vel at jeg aldri har skrevet at det er "feil" å trene på denne måten? Dette er absolutt ikke mine ord, det er dine, og jeg kan ikke se at et jeg har skrevet noe som skal være grunnen til dine irritasjoner? Eller har du mistolket disse setningene "...og må si at jeg begynte å småflire litt" "..eller latter for min del"? Jeg har ingenting i mot og høre andres meninger, men da vil jeg gjerne ha det saklig og med riktige fakta. Mennesker skal få trene hvordan de vil, ja, men når et magasin går ut med en artikkel om at man gjerne kan ta skulderpress på tredemølla lurer jeg på om de vil at mennesker skal skade seg... Her er jeg enig med Linjemannen! Jeg ser ofte mennesker som gjør noe som for meg er rare øvelser, men jeg tenker at det viktigste er fysisk aktivitet. Men dersom jeg hadde sett noen ta med seg vektstanga opp på tredemølla for å ta gående skulderpress, må jeg si at jeg hadde begynt å lure på hvor mange steg personen hadde rukket og gå før han eller hun hadde mistet balansen. Å bruke stigning, ta med seg noen manualer for å øke belastningen og totalvekten, eller å ta intervaller etter TVen hadde ikke vært noe uvanlig, men å løfte vekter gående. Nei, for meg er det både skadelig og utenkelig. Skulle gjerne tatt dips på tredemølla, men desverre er jeg nok ikke sterk nok ennå, men å holde meg oppe i sidene er gøy det også
  2. Hva kan man si folkens, ved hjelp av dere har jeg nå tatt patent på denne saken: Denne modellen er forbeholdt kontorarbeidere, har fortsatt noen problemstillinger med multigymmet til alle de praktiske yrkene.
  3. Slå to fluer i en smekk? http://www.kk.no/901720/faa-det-moro-paa-tredemolla Tok en tur innom kk.no i stad og leste dette; gjør øvelser på overkroppen mens du går på mølla, for eksempel biceps curl eller skulderpress, og må si at jeg begynte å småflire litt! Dette begynte å høres litt ut som Petter Northugs treningsregime: (spol til 0.45) Dagens inspirasjon! ...eller latter for min del
  4. Fordi de småspiser energitett mat hele dagen, og i stedenfor å trene på kvelden kjeder de seg foran dataen Jeg føler nøyaktig det samme!
  5. Personlig tror jeg at mange av de gir deg "ekstra energi uten energi," som gjør at du ubevisst beveger deg, men det kommer jo litt an på hvilken fettforbrenner du kjøper (forskjellige ingredienser, forskjellige virkemåter). Foreløping har ikke prøvd noen, men kjøpt meg en liten boks, dermed også billig, fra Iherb (har selvfølgelig sjekket ingrediensene) for morroskyld
  6. http://www.youtube.com/watch?v=2AZdntdMcY4
  7. Takk for svar, begge to! Det jeg skrev opp her som en dag var bare et eksempel, jeg pleier å spise mer fett (nå begynner pappaen min, som jeg bor hos annenhver uke på lavkarbo også, så da vil det automatisk bli mer fett) Denne uka har jeg spist mer i uka (alt for mye egentlig, og har nok gått litt overskudd, men av sunn mat), men da har jeg heller ikke hatt de carvingsene nå i helga. Jeg veier rundt 65 kg nå, men jeg trives ikke helt der, så kommer nok til å komme ned til rundt 62-63 kg igjen. Problemet er at jeg har en indre diskusjon med meg selv. Ene siden av meg trives som en tynn strek, jeg var aller mest fornøyd med kroppen min når jeg veide 57 kg eller litt mindre, er tidligere spiseforstyrret, og veide 49 kg i sommer. Det har vært en stor påkjenning å legge på meg så mye, og nå være "dvask." Men så har jeg den andre siden av meg som vil har former men være slank, markerte muskler og stram rumpe, ala bildene over. En som ikke bare løper og tenker på kalorier, men er sterk og kan leve livet. Derfor har de siste ukene vært litt slitsomme og psykisk tunge, hva vil jeg? Dagene, mtp. kostholdet har derfor vært varierende, spise lite, spise nok, overspise, hvis dere skjønner? Men nå har jeg funnet ut hva jeg vil, og det er sistenevnte, naturligvis Dette her er første uka jeg har trent skikkelig, og det var også målet, trene bra og fullføre alle øktene, noe som jeg har gjort, nå Uke to, til mandag, er målet det samme som uke en, men at jeg også skal ha et bra kosthold, og slik skal jeg leve i ukene etter det også, det var bare litt lettere å dele det litt opp i to puljer for å holde motivasjonen på topp Uansett, takk for tilbakemeldinger! Jeg skal prøve i å få satt opp en "kostholdsplan," eller en "guide" på hvordan jeg skal spise, kall det hva du vil Og for å si noe kort om langtidsplanene mine, lyder de som følgende; nå noen måneder (ut mars?) skal jeg fokusere på å øke styrke og muskelmasse, ikke tenke så mye på å gå ned i vekt/fettprosent, jeg har jo ikke mye muskler under. Jeg lar det heller være en vurderingssak nærmere sommerern og ser hva føler jeg før. :thumbsup:
  8. Tusen takk! Akkurat en slik artikkel jeg trengte!
  9. Takk for linker, veldig god informasjon på sidene! Må ærligtalt si at jeg ble litt skremt når de gjelder det programmet, virket veldig avansert Tror kanskje jeg skal lese gjennom en gang skikkelig, ikke bare skumlese, så er det nok ikke så ille...
  10. Takk for svar! Føler egentlig selv at det er det jeg trenger. Planen nå de første ukene var et program som dette (med noen endringer), siden jeg er veldig svak blir det ikke mye ekstra vekt, men mest teknikktrening (men blir dødssliten alikevel... Chins En dag skal jeg klare de uten strikk!) Treningsøkt A Knebøy 3 x 5 reps Militærpress 3 x 5 reps Chins 3 x max reps (heng på vekt om du klarer flere enn 15 reps) Dips 3 x 8 reps (heng på vekt om nødvendig) Stående tåhev 3 x 12 reps Mage 3 sett Treningsøkt B Knebøy 3 x 5 reps Benkpress 3 x 5 reps Pendlay rows 3 x 8 reps Sidehev 3 x 12 reps Bicepscurls med stang 3 x 12 reps Mage 3 sett + Markløft 1 x 5 reps, èn dag i uka. Uansett, har dere noen endringer dere ville gjort? er som sagt helt nybegynner, og dette har jeg funnet her på fitnessbloggen
  11. Takk for svar og hjelp! Kostholdet variere veldig, men kan gi det det jeg spiste på fredag, det er noe ala det jeg hadde tenkt framover også, spiser egentlig ikke så altfor galt, tror jeg? Derimot lørdag og søndag tar kaka og "ødelegger" alt som jeg har gjort tidligere i uka... jeg er den typen som lett kan gomle i meg 10 000 kcal på en dag, men det skal det bli slutt på nå. Helg = utstående mage, vannkropp og mange kg opp FROKOST: Lapper av tre middels egg + 30 gram kokosmel og litt splenda LUNSJ: Salat med 120 gr stekt kyllingfilet uten fett ETTER SKOLEN / FØR TRENING: 1 banan + et glass skummet melk MIDDAG, EN TIME ETTER TRENING: Tre speltlomper + 120 gram tacokrydret og "sauset" kyllingfilet og salat KVELDS: En proteinshake, 30 gr av denne typen blandet med vann) + 100gr mager kesam med stevia (fått pakke fra Iherb ) Hva syns dere? Noen innspill? For mye eller lite? Et spørsmål til, det er det første proteinpulveret jeg har smakt eller i det hele tatt eid. Syns dere jeg at det burde bli et fast tilskudd? Sliter med å få i meg nok proteiner uten egentlig, når mamma og pappa lager middag er det mye rart man kan få
  12. Vanskelig å svare på, tenker kun på kroppen hvis han er veldig godt trent, eller veldig overvektig faktisk. Er de "normale" tenker jeg egentlig ikke så mye på kroppen, men ansiktet. Uansett er det viktigste at han er høyere enn meg! (og snill og alt det der) Selv er jeg 177 cm, så er noen jeg kan utelukke med en gang
  13. Sommeren er farlig nærme og jeg er absolutt ikke klar for det! (ikke utseendemessig i allefall...) Jeg har ikke trent noe særlig styrke, og i alle fall ikke skikkelig! ...men jeg har innsett at det er det jeg bør begynne med (i tilegg til cardio). Nå gjelder det ned i fettprosent, og så absolutt opp i muskelmasse. Spørsmålet mitt er da om noen av dere kan hjelpe meg litt, hvordan skal jeg begynne? Hvilke øvelser og hvordan bør kostholdet være? Foreløpig har jeg ikke noen bilder, men det kan skaffes i løpet av uka, hvis noen vil? (ballongmagen må gå ned... Har siste spise-masse-usunt-og-hvete-helg vet dere, før jeg setter inn giret Jeg er i alle fall en jente, blir 16 år, 177cm høy og veier 63 kg. Hva anbefaler dere, slanking i tilegg til trening? Eller er ikke det før høy vekt til å få en fit kropp? Forresten, "kosttilskudd" eller "sunnere bakevarer" er ikke noe problem. For å gi dere en liten pekepinn er drømmekroppen noe som dette: For å summere; en fit og slank kropp! Er det noen som kan hjelpe meg, eller gi meg en liten pekepinn på hvor jeg skal begynne?
×
×
  • Create New...