Gå til innhold

Armadillo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    193
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Armadillo

  1. Ok, da har jeg følgende forslag:

    Du starter ditt eget firma innen klesdesign. Du kan imidlertid ikke slippe alt du har i hendene, og har dette som en bigeskjeft. Du oppdager raskt at dette er tungt arbeid. Det er vanskelig tider, og kåra er trange. Du jobber en vanlig stilling i tillegg til arbeidet med ditt eget firma for å få endene til å møtes. Men designet blir ikke slik du ønsker. Du føler behov for input, og drar på en messe for klesdesignere i Singapor. Her møter du den kjekke og meget utadvendte "Nils Roger". Dere finner straks tonen, da det viser seg at han bor i samme by som deg. Du finner raskt inspirasjonen på denne messa, og singlettene med "loose fit" formlig renner ut av blyanten din, der du sitter og tegner med Nils Roger ved din side. Dere lever livets glade dager inntil du en dag kommer tidlig hjem, og fersker Nils Roger med din beste veninne "Regine" (som du forøvrig også ble kjent med på messen i Singapor. Du sitter ensom og forlatt tilbake, og oppdager i tillegg at Nils Roger har stukket av med både Regine og alle designene på "loose fit" singletter som snart skulle i produksjon. I ren desperasjon etter å få tak i en kul "loose fit" singlett som du har ventet så lenge på, går du derfor inn på betterbodies.no på nytt. Her oppdager du til din store ergelse at hele sortimentet med kule singletter som ble lansert mens du levde lykkelig med Nils Roger, nå er utsolgt. Du innser at alt det tunge og slitsomme arbeidet har vært forgjeves.

    Så.. når vi nå vet utfallet her, så er det kanskje like greit å bare sjekke innom sidene med jevne mellomrom for å se etter noe nytt? :D

  2. Jeg ble i dag vitne til tidenes Bro-burn!

    En slik typisk über awesome en. Rundt 40 år. En slik som kun trener bryst og armer, og har bein på størrelse med fyrstikker.

    Han går stolt rundt mellom settene og får øye på en stakkar som står og tar knebøy. En helt normal ung kar,18år og 70kg kanskje, som nettopp er begynt å trene. En som skal få litt muskler og kanskje øke selvtilliten litt.

    Den über awesome går bort til stakkaren som akkurat er ferdig med sine 5 reps med 60-70kg i knebøy.

    Mr Über tar et kjapt overblikk før han sender kommentaren om at, direkte sitert, "Du har jaggu mye kraft i en så liten kropp" før han flirer litt av sin egen kommentar.

    Den da kanskje litt fornærmede stakkaren reiser seg så opp og responderer så rått, direkte sitert, "Og du har jaggu meg mye kraft i de tynne beina som klarer å holde oppe den overkroppen og det egoet", før han snur seg og fortsetter med sitt.

    Mr Über awesome blir helt hvit. Blekner helt vekk, og nærmest kryper vekk fra åstedet med halen mellom beina. To min seinere var han borte.

    Jeg måtte seriøst snu meg og gå veldig i meg selv for å klare å holde meg noe seriøs der jeg var vitne til noe så fantastisk.

    Han hadde ikke tilfeldigvis baller på størrelse med disse.. ?

    http://www.youtube.com/watch?v=zeqTHuHStwU

    Eller var like awesome som Kung Fu Panda, som tross alt har følgende rykte:

    "He was so deadly in fact, that his enemies would go blind from overexposure to pure awesomeness!" "My eyes!!" "He's to awesome!!"

  3. Klarte av uvisse årsaker å glemme mobilen hjemme i dag.. Det betydde null musikk til morgencardioen, og betyr null av den sterkt påtrengte energi-musikken min som jeg trenger for å gjennomføre den planlagte løpeturen ETTER jobb. Da blir det beinøkt, noe som forsåvidt også er greit, men jeg var mentalt innstilt på en rask løpeøkt før jeg tok helg. Føler meg litt som Elling og Kjell Bjarne når de gikk i TOTAL vranglås fordi cafèn ikke hadde den planlagte "Flesk og duppa". 2.04 -

  4. Den omtalte 5:2 dietten.. hva tenker dere om den egentlig ? En kollega på jobb sverger til den. "Den er bare SÅ effektiv altså. Også har huden min blitt mye bedre". Selv tenker jeg at 500 cal 2 dager i uka er galskap, og at den høres helt idiotisk ut. Jeg hadde hvertfall blitt så gretten av så lite mat at jeg burde holdt meg hjemme fra jobb de aktuelle dagene..selv har jeg ikke kompetansen til å underbygge dette, så hva tenker dere? Er den BS fra ende til annen, eller er det noe i den ?

  5. På sider som "mylog" diett.no etc etc, så kan man også fylle ut aktiviteter. Med tanke på styrketrening; hvordan vet man om det man bedriver er lett, moderat eller tung styrketrening ? Føler jo selv at jeg bedriver relativt tung styrketrening, men vet jo ikke om det kan defineres som det. Anyone ?

  6. Sikkert mange som kan dette bedre enn meg, men per i dag kjører jeg et tre-splittsprogram (og vanligvis 2 dager løp når jeg ikke har hamstringskade).

    Dag 1 - Bein, rumpe

    Dag 2 - Bryst , triceps

    Dag 3 - Rygg, mage , biceps

    Dette du tenkte på, eller ville du ha konkrete øvelser også ?

  7. Jeg skulle akkurat til å skrive at denne tråden trengte litt eirich! Fyfaen Misha leverer alltid, får akutt behov for å løfte noe tungt og være mann.

    Joda, jeg skjønte det var poenget. Men for meg personlig føler jeg ikke det er motiverende, for det som motiverer meg er når jeg stirrer ihjel vektstanga som skal flyttes.

    Jojo for all del, vi motiveres av forskjellige ting. Pep-talken er det som motiverer når bare tanken på å løfte en kilo virker direkte frastøtende, og lysten til å gå på trening er null. Før man får sett på denne stanga som skal drepes. Fysisk og psykisk motivasjon er to forskjellige ting

  8. Helt oppriktig så var det altfor mye cardio, ingen vektløfting eller primalbrøl? Skuffa.no

    Essensen i filmen er jo ikke akkurat kardio da. Det sies ikke noe konkret om kardio, bildene er bare en forsterkende effekt av hva som sies. Essensen her er jo det å glemme de indre stemmene som forteller deg at du skal gi opp, og fortsette å pushe deg selv stadig lenger, uavhengig av aktivitet. Det er rett og slett den ultimate pep-talken

  9. Jeg har også tidvis slitt litt med balansen i knebøy. Har hjulpet meg å bygge opp helen med en liten 1,25kg eller 2,5kg skive som jeg står på med helen mens jeg kjører. Tror dette skyldes litt kort muskelatur på baksiden, for jeg har også bruk en liten del av muskel på bakside lår ifm en korsbåndsoperasjon. Nå vet jeg ikke hva slags skade du har, men knebøy, markløft o.l er alfa-omega for meg for å styrke muskler rundt knærne, og noe jeg har fått beskjed om fra fysio om å ha stor fokus på. Viktig at du klarer å styre kneet riktignok, at det ikke peker innover i det du løfter opp

  10. Ikke det dummeste jeg har hørt, men noe utrolig dumt jeg har sett på treningssenter:

    Ei som satt på en treningssykkel og syklet MEGASAKTE (såvidt beina bevegde seg) i en halvtime, samtidig som hun leser et ukeblad. Var sikkert kjempefornøyd med mange likes av bildet sitt på instagram etterpå av at hun "trente". Du vet, man blir jo kjempefit bare man går inn døra på treningssenteret..

    Sett flere sånne selv.. bla.annet en på et treningssenter på et hotell..kar i 50-åra som sitter og tråkker på en sånn sitte-sykkel med beina rett fremover.. beina drar kanskje en omdreining hvert 3 sekund mens han sitter og leser avisa.. why the fuck even bother ??

  11. Ja har en godt bruk grønnsaksblanding her som jeg må huske at ikke bør spises lenger ;/)

    Hvor lenge gikk du med den strømpen på foten?

    hehe aha :) FIkk med en anrettning med borrelås jeg kunne legge isposer i på begge sider, og feste fra lår og ned til legg.

    Hadde ikke noen strømpe.. bare bandasje og selvsagt store plasterlapper over arra. Selve bandasjen tok jeg av permanent når bytta plasterlappene første gangen :)

  12. Takk for godt svar,har så godt som ingen smerter i kneet når jeg ligger i ro nå. Så det er blitt veldig mye bedre,hadde aånn kjølepose på kneet de første dagene ja. Nå er det igrunn bare baksiden på leggen som gjør vondt,kunne strekke foten endel før,men det får ikke lenger pga smerter/stivhet langs leggbenet og baksiden av leggen. Dette kom for 2 dager siden.

    Håper der "bare" er hematom som legen mente,kan stemme det..minner veldig om sånn det var de første dagene etter at skaden oppsto,litt hovent veldig hardt litt rødt og varmt..det var omtrent på samme sted,bare at på utsiden av leggen også.

    Ispose bør du bruke så ofte du kan og så lenge du kan.. hjelper å få ned hevelsen, som igjen vil føre til bedre bevegelighet i kneet under opptrening :)

  13. Helt vanlig at kneet er både vondt og stivt i mange uker. Du skal begynne å jobbe med strekk og bøy allerede dagen etter operasjonen. Ligg med beinet så høyt som mulig. Regner med at du har fått isbeslag du kan feste rundt kneet ? Også vanlig at det går greit å ligge i ro med kneet, men at det gjør helt JÆVLIG vondt når man reiser seg. Dette går som regel over i løpet av et par ukers tid :) Du kan også oppleve at du vil slite med å løfte foten over dørterskler.. hamstringen er svært svekka, og du vil få både følelsen av svakhet og krampe når du begynner å trene den igjen

  14. jeg må lever inn følgende skjema https://www.gjensidige.no/privat/meld-skade/_attachment/892?_ts=13cd34c0608 . Hvem skal fylle dette ut?Legen som opererer meg?ser ikke for meg å spørre mens jeg ligger der liksom,ehhh hadde du bare giddet å fylle ut dette?

    Merkelig at du har fått det der.. det der skal jo til legen. Man skriver jo under en fullmakt som gir Gjensidige lov å innhente de opplysninger de trenger, dvs å sende slike skjemaer til legen din

×
×
  • Opprett ny...