Jump to content

hanibanani

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

  1. Oi, da har jeg nok bomma litt ja... Skal prøve å øke inntaket litt, og håper det vil gi positivt utslag både på trening, resultater og energinivå ellers
  2. Hei Trener styrke ca. 3 dager i uka og hver økt er på mellom 70 og 90 min. Har hovedvekt på lår og rumpe, men slenger inn overkropp hver økt også. Utenom styrketreningen går jeg tur i moderat tempo et par ganger i uka. Ettersom jeg er ganske fersk når det kommer til styrketrening er jeg ikke akkurat supersterk for å si det sånn, men det går stadig framover. Merker allerede etter 1 mnd at overarmer og framside lår er strammere. Så, spørsmålet mitt er: Jeg er 162 cm og omtrent 55 kg, altså ikke tjukk på noen måte, men har en del fett på lår, hofter, rumpe og overarmer, samtidig som jeg har ganske smal midje og flat mage. Vekta bryr jeg meg ikke så mye om, men hovedmålet mitt er å få rundere rumpe (den er bred, men henger og er litt for flat) og generelt strammere kropp. Poenget er altså at jeg vil erstatte en del av fett på spesielt da rumpe og lår med muskler. Jeg kan godt legge på meg muskler, men ikke fett. Bør jeg da ligge i vedlikehold eller overskudd? Til nå har jeg ligget mellom 1250-1500 kcal om dagen, men føler det er for lite nå som jeg trener mer i begynnelsen. Så dere, er det noen som kan hjelpe meg med omtrent hvor mange kalorier jeg bør ha i meg i løpet av dagen? Mener ikke at jeg skal telle kalorier slavisk, men det er greit å ha et cirka-tall å forholde seg til. Slenger inn et lite eksempel på en typisk dag for meg nå : Frokost: Havregrøt av 1 dl gryn og 1,5 dl skummet melk (+evt. cottage cheese) + frukt/syltetøy Lunsj: 3 rugsprø med magerost og kokt skinke, kiwi, yoghurt Etter trening: Proteinshake med skummet melk Middag: Kjøtt/fisk+grønnsaker+potet/ris/pasta Kveldsmat/snacks etter middag: Smoothie/frukt/yoghurt/rugsprø =1250-1500 kcal og ca. 90 g protein Regner som sagt med at dette er for lite når jeg ønsker å bygge muskler, men er bare så redd for å legge på meg masse fett.... Håper derfor noen kan hjelpe meg litt
  3. Hei! Har begynt å trene styrke ganske nylig, og synes det er veldig gøy. Hovedmålet mitt er å stramme opp kroppen, spesielt rumpe og lår, og i den forbindelse har jeg gjort en del bulgarsk utfall, en øvelse jeg egentlig liker veldig godt pga. jeg føler den tar så godt på rumpa. De siste øktene har det gjort veeldig vondt i den bakerste foten under bulgarsk utfall. Jeg får en brennende følelse og det kjennes ut som forsiden av låret er på vei til å revne. Jeg greier ikke å ha den fremste foten så veldig langt foran den andre pga. smertene (greide det før, bare ikke de siste 3-4 treningsøktene), men om jeg har den fremste foten litt nærmere den andre greier jeg å gjennomføre, selv om det er litt vondt. Når jeg må ha føttene så nærme hverandre for å greie å gjennomføre, føler jeg ikke at det tar like mye rumpa, og det er jo det som er mye av greia med at jeg tar bulgarsk utfall i utgangspunktet. Bruker forresten god tid på oppvarming, så skal ikke være noe med det. Det er kun under bulgarsk utfall og vanlig utfall jeg kjenner disse smertene. Så spørsmålet mitt er egentlig: kan det være noe som er skadet? Eller vil det bli bedre om jeg bare driter i smertene og gjennomfører uansett? Evt. tips og hjelp mottas med stoor takk!
×
×
  • Create New...