Gå til innhold

LilleLotta92

Medlemmer
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av LilleLotta92

  1. Hva bør jeg ligge på for å få best mulig resultater etter 14 dager på dietten? Jeg bruker lifesum app til å skrive inn alt jeg spiser for å lettere følge med. Er 167 høy og veier per nå 75 kg. Gikk opp 10 kg ufrivillig da jeg sluttet på prevensjon, veide 67 kg da jeg ble gravid gikk opp 10kg i graviditeten og ned kun 3 kg etter så jeg har en del uønsket vekt. 

    Tidligere har jeg ligget på 55-60 kg, ønsket vekt er 63 kg. 

    Jeg er inne i dag 2, men føler ikke stor forskjell på annet enn at jeg går sulten. Mitt problem er også mat allergi, alt av kål, det meste av grønnsaker og egg er jeg veldig allergisk for. Det jeg tåler som er på listen for grønnsaker er moderat mengde tomat, ikke noe jeg kan spise hver dag det heller. Tåler sjampinjong bra og tåler spinat bra. 

    Legger ved bilde før dagen i dag og lurer på om jeg kan legge inn et måltid til for å slukke litt sultfølelse. Prøver også å ikke spise etter kl 18 ettersom jeg legger meg til 21 hver dag. 

    Screenshot_20180515-124046.png

  2. Spiser veldig sunt, trener styrke annen hver dag i tillegg til aktiv jobb. Kler meg godt.

    Kan alltids bli nøyere på håndvask. Spriter hender mellom alle bleieskift, før og etter mat, etter å ha tørket snørrete neser.

    Får som oftest noe virus da.. i hvert fall gjør jeg det bra på jobb, så får drømmekroppen vente.

  3. Er de minste på meg og. Sitter nå med virusinfeksjon i halsen. For to uker siden var det omgangssyken. Uken før det en liten forkjølelse. Men en stund før det hadde jeg halsbetennelse, bihullbetennelse og sjelden virus bare barn får - på en gang. Så syns det begynner å bli nok..

  4. Syns det er vanskelig å opprettholde trening pga jobben min.

    Den fører med seg så mye sykdom, jeg prøver å trene selv om jeg er syk i blant. Men infeksjoner, virus, omgangssyken har satt stopper for meg i 4 uker. Og føler nesten dårlig samvittighet for dette. Ja, tar kosttilskudd og spiser fisk nesten daglig. Sover 8-10 timer natta.

    Hva kan jeg gjøre for å få drømmekroppen?

  5. Har lagt merke til noe forandring med treningen min, mer markerte armer og skuldre, strammere rompe. Så noe fremgang har jeg jo. Men magen er alltid der.

    Dag 1. Bryst/triceps

    Brystpress i maskin

    Skråbenk

    Enarmsbenkpress

    Smal benkpress

    Dips

    Triceps pushdown.

    Dag2. Bein og biceps

    Knebøy

    Beinpress

    Liggende leg extension

    Curl fremside

    Biceps curl med stang

    Hammercurl

    Dag 3. Skuldre og rygg

    Chins

    Nedtrekk

    Markløft

    Stående og sittende roing

    Enarms roing

    Sidehev og fronthev

    Militærpress

    Skulderpress

    Legger inn mageøvelser hver eneste trening. Noen ganger forandrer jeg på dette programmet, spørs hva jeg føler for. Den 4 dagen består ofte av baseøvelser, ekstra knebøy, dips og chins.

  6. Har alltid hatt litt mage, men nå er jeg lei. Vil ha den bort. Noen tips til meg?

    fettprosent ligger på 23. Vekt 57. Høyde 168.

    Jeg trener 3-4 ganger i uken og jobber i barnehage.

    Ligger på 2100 kcal pr dag. Spiser alltid frokost. Prøver så godt jeg kan å ligge høyt på proteiner. Er på 130-145g proteiner pr dag.

    Armene mine er slanke, bena er slanke, men magen henger.

    Skal jeg fortsette som jeg gjør, eller endre på noe?

  7. Da har jeg vært til min time på Fornebuklinikken, hos Lars Haukeland. Fått ett positivt inntrykk av han og gleder meg veldig til min operasjon. Blir ikke før midten av september pga ferie på jobb osv, men da har jeg noe å se frem til!

    Høyde 168 og vekt 55-57. Så fikk jeg ikke helt tak i hvor mye han skulle legge inn, men ca 325 i hver. Og det blir under muskel for min del.

    Håper tiden fremover går fort :D

  8. Syns det var litt creepy da jeg tok facepulls og en ung gutt gikk forbi hvert 10 sekund for å stirre meg inn i øynene, på en halvmeters avstand.. Stirra intenst tilbake den ene gangen og han skvatt litt, men ga seg ikke.

    Noen smågutter som rigga seg til på matter bak meg da jeg sto på alle tre og prøvde meg på kickbacks og enarmsroing.. Flyttet meg ganske fort.

    Syns de unge guttene er mest slitsomme. De har liksom ikke sett jenter trene før..

  9. Ikke helt der. Har lært at uansett hva slags mat jeg spiser så kommer samme reaksjonen. Har prøvd grøt, melk, frukt, vann, saft, spaghetti, brød, fisk, elgkjøtt, ris, div grønnsaker, shake. Uansett hva jeg spiser så går det en liten stund så kommer smertene. Stikking i magen, svir i magen, kjennes ut som om jeg er sulten igjen, sure oppstøt, luftavgang og masse andre ekklere ting :p Men jeg ringte legen og har fått ny time på fredag :D Håper de kan gi meg flere svar da..

  10. De siste to ukene har jeg ikke vært helt på topp, mageproblemer og litt feber. Uke 1 holdt jeg meg på jobb, uke 2 hadde jeg to fraværsdager og nå uke 3 så har jeg fått sykemelding ut uka. Legen kan ikke fortelle noe om hvor betennelsen sitter, men at det er noe sted i tarmen (ekkelt))

    Generelt er jeg kvalm hele tiden og stadig stikkende smerter i magen.

    Er veldig redd for å miste alt jeg har jobbet for på treningen og det at jeg sliter med matinntak gjør meg også nervøs.

    Noen tips for hva jeg gjør?

  11. - Du er jo så slank, hvorfor trener du?

    - Kreatin fjerner vann fra musklene.

    - Proteinpulver, styrketrening, treningssenter = doping i følge min familie.

    - Proteinpulver ødelegger leveren din (enstemmig mening rundt middagsbordet med familie.)

    - Jenter med muskler er dritstygt, synd at du ødelegger deg sånn.

    - Styrketrening og den type mat ødelegger kroppen.

    Begynte min sunnere livsstil for snart 2 mnd siden. Lista er lang på alt jeg har hørt. Har allerede lært å ikke nevne hva jeg driver med til folk. Evig diskusjon.

  12. Det som skjedde var at det hadde blitt gjort endringer på mandagen, uten at noen fikk vite om det :p Mulig lederne glemte det eller noe. En annen som kom på jobb klokken halv sju, men måtte dra hjem igjen for han hadde vakt fra klokken 10 i følge endringene. Han bare dro hjem, sov litt og kom tilbake. Tror det blir ett lite oppgjør over nyttår. Hele dagen ble snudd opp ned for alle.

  13. Dagens negative. Våkner klokka sju, skal være på jobb klokken åtte. Får melding fra jobben om at vakten min er endret. Blir 9-17 i stedet. Ingen har sagt fra eller spurt om å bytte vakt med meg og alle regner med at det er greit! Grrr! Skal bort rett etter jobb. Dette passer ikke inn i min plan!

×
×
  • Opprett ny...