Jump to content

TeeraH

Members
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

About TeeraH

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/28/1994
  1. Shaman som DPS generelt er veldig sterkt atm, bare å se på DPS rankings (WoW DPS Rankings (Overview) in Patch 5.3 (MoP)) for alle itemlevels, både max og realistic. Holder på å geare en nå, enhancement er ganske gøy, selv om jeg alltid har likt elemental Hvis du vil ha en class som både gjør det bra som DPS, healer og kan tanke, så virker det som alle tre klassene som kan alle rollene (paladin, druid og monk) gjør det relativt greit. Edit: I was a second too late...
  2. Spilt på Turalyon (EU) siden mars 2005, da var jeg 11 år gammel. Likevel, så ung som jeg var, klarte jeg å få en hunter til 60 etter 9 (!) mnd og en mage like etterpå, som jeg levlet samtidig. Var en casual raider, klarte en del i AQ40, bare trash i Naxx. Klarte å komme meg til PvP Rank 8 på hunteren, og et par rank 2/3 på alts. I TBC startet jeg å sette meg litt mer inn i spillet og levlet opp alle mulige alter, så jeg endte opp med alt unntatt warlock/priest i level 70. Raidet ikke så mye i TBC heller, ble bare Karazhan hver uke pga. jeg var så opptatt av å levle alts og farme gull. Mot slutten av TBC var det eneste jeg gjorde når jeg kom hjem fra skolen å gjøre Shattered Sun daily quests på fem forskjellige characters, så sove og skole igjen neste dag. Endte opp med 15k gold (som jeg syns var mye, uten å bruke AH). WotLK fortsatte jeg å spille mye av dagen... Fikk alle classes i max level og ble en skikkelig achievement-hunter. Raidet en del Naxx/Ulduar/ToC, men fortsatt hadde jeg hovedfokus på alts/gold/achievements.... I Cata klarte jeg endelig å finne en ganske bra 10-man guild som fikk greie server-rankings, men disbanda etter noen mnd pga. folk quitta. Fokuserte på achievements, klarte å få til 12-13k points før MoP kom ut. Når MoP kom ut prøvde jeg meg på realm first 90 mage, men ble dessverre litt for selvsikker og endte opp som nr 2 mage, 50 min bak. Var dog foran en del andre classes, litt kjipt å se at de fikk deres achievement etter meg... Noe som var morsomt derimot var at jeg stod i Stormwind rundt kl 15:00 som level 90 på release day, var noen folk som akkurat kom hjem fra jobb som ikke skjønte så mye... Har ikke spilt MoP aktivt siden november, men klarte å starte igjen forrige uke, siden jeg har sommerferie og må ha noe å gjøre. Sitter på 5 level 90s og nesten 17k achievement points, satser på 18k+ før neste expansion. Og til dere som mener at det har vært bortkastet tid: tenk på alle minnene dere har fått - hvis dere ikke kjenner et lite snev nostalgi av å se igjennom screenshots, høre på soundtracks eller se gamle filmer, da er det noe galt... Tror nok dette spillet her har tatt VELDIG mye tid fra folk, men likevel var opplevelsene fra vanilla/TBC (personlig) helt episke. Selvfølgelig er det ikke helt den samme opplevelsen nå pga. det ikke er "nytt" lenger, men achievements holder meg fortsatt gående en stund.. Armory Teerahir @ Turalyon - Community - World of Warcraft (ligger en god del etter gear-wise pga jeg ikke gidder å raide). Hadde vært morsomt hvis det var noen andre fra Turalyon her inne
  3. Hvalkjøtt! Det er ordentlig mat.
  4. 1) Kan forstå at det er ganske lite. Glemte forresten å si at "matloggen" min ikke regner med noen småting som litt frukt om morgenen, knekkebrød med brunost til lunsj og eplejuice til frokost. Middagene er også noe jeg ikke har regnet med, fordi jeg ikke lager den selv og det er veldig variert. Likevel pleier jeg å se på pakken og tilnærme meg hvor mye det kan ha inneholdt. Uten middager i bildet hadde jeg 2500 kalorier på søndag, 2250 kalorier i går. Eksempel fra i dag: Frokost: 1 brødskive med leverpostei, 1 banan, 1 egg, 1 porsjon med havregryn (~50g), 1 glass (2 dl) helmelk, 1.5 glass eplejuice (3 dl), 1 spiseskje tran og én multivitamin/mineraltablett. Lunsj: 3 brødskiver med lav-fett skinke, salami og gulost + 0.5 dl Tine sjokomelk. (+ knekkebrød som jeg ikke har regnet med) Middag: I dag ble det ingen ordentlig middag grunnet gruppearbeid/studering på det lokale biblioteket, og jeg hadde ikke noen annen mulighet til å kjøpe meg noe fra butikken. Fant en baguette (fint brød, dessverre), en kyllingsalat (som jeg trodde skulle inneholde mer kylling, men det var bare 3-4 biter og resten fin pasta) og en pakke med gulrøtter. Det er mest sannsynlig siste gang at denne situasjonen oppstår, så det er ikke noe problem. Dette er heller ikke regnet med i "loggen" min. Kveldsmat: 60g proteinpulver med 3 dl helmelk, 130g havregryn (stappfull bolle) med enda 3 dl helmelk. Så langt har jeg endt opp på dette i dag: 1966 kalorier, 116g protein, 194g karb, 80g fett. Igjen viktig å notere at dette er uten middag og andre småting som nevnt tidligere. Alt i alt regner jeg med over 2500 totalt i dag, selv på grunn av dårlig middag. De andre dagene regner jeg med at jeg har hatt henholdsvis 2700+ og 3000+. Også verdt å merke at det er noen som kommenterer at de syns at det virker som det er mye kalorier for så lite mat, men jeg har vært veldig pirkete med kalkuleringer osv. når det gjelder pålegg på skiver og slike ting Skal prøve å følge opp med å spise akkurat rundt 3000 kalorier og se hvordan det fungerer. Noe annet jeg ikke har nevnt er at jeg føler at jeg har gått opp relativt fort i vekt de siste ukene. Det første året jeg "trente" holdt jeg meg bare rundt 67-70kg, og har lest at optimal vektøkning per uke er ca 0.25-0.5 kg per uke. Likevel har jeg gått opp 0,9 kg forrige uke og rundt 1 kg uka før der igjen. Føler ikke at jeg spiser for mye, men føler kanskje at det kom litt brått i forhold til normalt. Er ikke hysterisk eller noe, men føler også at jeg føler meg mer og mer oppblåst etter hvert måltid, men dette kan jo sikkert være positivt også. Har heller ikke så mange cheat-meals/days, det eneste jeg ikke klarer å holde meg unna er et par sjokoladebiter etter middag. Ikke noe store greier Beklager for wall of text, men takk for all hjelpen til nå!
  5. 1) Ok, takk for svar! Jeg syns det kan være vanskelig noen ganger, men jeg spiser meg som regel mett til hvert av de fire måltidene jeg har. 2500 kalorier går helt fint i hverdagen hvis jeg drikker ca 1 liter melk (2L var kanskje litt overdrevent, men det har nok skjedd før). 2) Har bare følt at en lik fordeling på karbohydrater og proteiner hadde vært greit, men dette kan være løs informasjon jeg har lest et eller annet sted på nettet. Har også sett noen tråder her inne hvor folk spiser ca 200g av hver, og tenkte kanskje at jeg kunne prøve å få til det samme uten å forandre så voldsomt på hva jeg spiser, men mengder/pålegg osv. Men skjønner også at 150g+ er veldig bra, var ikke ment på den måten. Igjen, tusen takk for svar
  6. Hei, jeg har nå trent i 16 mnd (dog ganske useriøst det første året) og har nå fått en grei orden på kostholdet. Jeg har bare ett problem: jeg ser ikke ut til å klare å finne en riktig kombinasjon for en 40/40/20-fordeling (cirka). Jeg er 1.91 høy og forrige veiing var jeg på 73.8 kg. Inntaket er relativt greit, de siste dagene har jeg fått i meg 2500+ kalorier, men føler at jeg har litt merkelig fordeling av næringsstoffer. I går spiste jeg ca 160g protein, 270g karbohydrater og nesten 100g fett. Dette er fordelt på brødskiver med diverse pålegg (gulost/brunost/skinke etc), havregryn, egg proteinpulver, middag (varierende fra dag til dag, men har torsk og laks minst én gang i uka) og en god del helmelk (1L-2L om dagen). Dette igjen er da fordelt over 4 måltider: frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Proteinshaken tas med en gang jeg kommer hjem etter trening. Jeg vet at det er mange tråder om kosthold der ute, men jeg lurer på om det er noen matvarer dere kan anbefale som dere tror kunne hjulpet? Jeg har et excel-dokument med næringsinnhold i det meste av maten jeg spiser. Enten føler jeg at det er for mye fett eller for mye karbohydrater til at jeg får proteininntaket høyt nok. Når jeg tenker meg om lurer jeg også på om det er lurt å drikke så mye helmelk om dagen? Det er en stor del av kalori-inntaket mitt (ca 620 kalorier per liter), men mesteparten av fettet den inneholder er mettet. Burde jeg få mer kalorier gjennom kosten og kutte ned på helmelk? Jeg vet at dette kan være veldig omfattende, men hadde satt kjempestor pris på om noen hadde noen korte anbefalinger om matvarer som er proteinrike og relativt lave på både karbohydrater og fett. Setter også pris på generell konstruktiv kritikk til en ectomorph som desperat vil opp i muskelmasse. Takk
×
×
  • Create New...