Jump to content

woods

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Hensikt: Å komme seg i bedre form og ha en aktiv 'hobby' som ikke tar så mye av hverdagen. Jeg bruker å løpe 3-4 uka, som regel rundt 4-5 km. Løper på asfalt(langs Akerselva i Oslo). Kan prøve å omdefinere spørsmålet; Jeg lurer rett og slett på om det kan være skadelig å løpe med såpass høy puls, om jeg heller burde ligge på noe lavere mens jeg jogger. Ser dog ut som jeg må ta denne testen for å finne noe svar. PS. Glemt alder; 25.
  2. I utgangspunktet trodde jeg ikke dette var nødvendig for en som ikke tar dette 'seriøst', i den grad jeg ikke er ute etter å maksimere hva kroppen min kan håndtere - simpelthen et enkelt ønske om å bli et sunnere menneske. Etter å ha lest disse kommentarene skal jeg dog ta det til vurdering. Var ikke så dyrt som jeg trodde det skulle være. Takk for tipset, er absolutt noe jeg skal ta til vurdering. Hvilken informasjon er det du mangler? - Mann, 170cm, 74 kg - om det skulle ha noe relevans. Takker forøvrig for tipsene, skal prøve å legge om rutinene. En intervall i uka høres ut som en grei plan foreløpig. På langsiktig plan har jeg ønsker om å fullføre halvmaraton på en helt OK tid, så er vel dette jeg har å jobbe imot.
  3. Hei, i april begynte jeg å løpe/jogge. Ble inspirert ved å bruke Runkeeper på telefonen, noe som har holdt meg gående siden den gang. For første gang på lenge føles det 'gøy' å løpe, og det er noe jeg vil fortsette med. Jeg har dog noen spørsmål angående puls. Først og fremst; Hvilepuls: rundt 85-90 Makspuls: 197 (dog ikke testet, kun beregning) Når jeg løper/jogger bruker jeg å ha en relativt høy puls(nesten maks), men jeg syns det går og føles bra. Har dog hørt det ikke er bra å holde seg i denne regionen, derav dette spørsmålet. Til eksempel løp jeg 5,22 i går på 6:34 med gjennomsnittlig puls på 186. Når jeg har løpt noe fortere (mellom 4:50 og 5:50) ligger jeg gjerne i samme område. Er det smart eller direkte idiotisk å løpe videre på denne måten? Burde jeg satse mer på intervaller, eller løpe i denne såkalte "treningssonen?" Takker for svar
×
×
  • Create New...