Gå til innhold

Frøken Linda

Medlemmer
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Frøken Linda

  1. Jeg har etter flere runder med prolapser og elendig form grunnet umedisinert lavt stoffskifte mistet så godt som alt av muskler, fett og former.

    Jeg er nå medisinert for det lave stoffskifte så energien er tilbake.  Jeg er kvinne, 43 år, 178 cm høy, veier 58-60 kg. Jeg var overvektig i flere år  etter to tette svangerskap, gikk ned 50 kg på 1 år. Er ca 15 år siden jeg gikk ned i vekt. Endte selvfølgelig opp med strekkmerker,  noe løs hud og mindre faste bryst. Dette har ikke plaget meg før nå. Siste prolaps for ca 1 år  har gitt varige nerveskader i v.ben og all muskulatur i rumpe og ben er borte. Jeg har i tillegg gått mye ned i vekt pga stress, jobb ++ Jeg er sykemeldt og har bestemt meg for å benytte den ekstra tiden og roen det gir til å få meg selv opp både psykisk og fysisk.  Jeg har begynt å trene hjemme, spise mer, jeg har levd lavkarbo i 9 år grunnet at det kostholdet den gangen gjorde det enklere å holde vekten da jeg ble voldsomt trigget og sukkeravhengigheten tok av bare jeg spiste litt frukt eller hvetebakst. 

    Jeg har spist veldig lite i 2 år, øker nå gradvis med mer fett og protein og spiser 3-4 små måltider pr dag. Jeg har såvidt begynt å inkludere noe frukt, bær, havre og byggrøt.  Jeg drikker proteindrikk om matlysten er dårlig. 

    Jeg har i snitt sovet 4-6 t pr natt i 2 år, prøver nå å få 6-8 t pr natt.  Jeg har alltid gått 1 t tur pr dag minimum da jeg har hunder. 

    Jeg opplever at jeg nesten ikke klarer noen styrkeøvelser, måke snø eller bære tungt før musklene begynner å skjelve/vibrerer og muskelkraften svikter. Jeg er veldig stiv og stram i musklene,  vondt i muskler, ledd, spesielt i nakke og skuldre, det knaker og føles som om ting glepper i ledd i nakken, ryggen, skuldrene og hoftene. Jeg fikk diagnosen fibromyalgi og slitte ledd for mange år siden.

    Mine spørsmål er:

    Vil jeg ha nytte av kreatin for å få mer styrke i muskulaturen ? Vil kreatin øke volum på musklene ? Dvs at jeg får litt mer fylde/fasong ?

    Er mitt prosjekt ang trening og kosthold noe jeg kan klare selv ? Feks med råd fra dere her med mer erfaring ?

    Burde jeg gå til min fastlege og be om henvisning til revmatolog, MR av nakke, skuldre og rygg ? 

    Jeg ønsker å bli i mer enn god form, jeg ønsker å bygge muskler,  er jeg for gammel til å få dette til, er det realistisk eller ikke ?

    Bør jeg begynne på treningssenter og trene styrke, er hjemmetrening for lite når jeg ønsker raskest mulig resultater ?

    Hvor mye mat må jeg ha ? Jeg ønsker absolutt ikke å bli overvektig igjen.

    På forhånd takk for råd og svar jeg håper på å få :)

     

  2. 8 timer siden, Zharoon skrev:

    Kjør på. Fuck opp hormonsystemet ditt fordi du ikke klarer å ta enkle grep som å spise litt annerledes og mosjonere 2-3 ganger i uken.

    Les alt før du svarer

     

     

  3. På 22.5.2017 den 11.21, Superspurv skrev:

    Nei, T3 går under kategorien doping på samme linje som anabole steroider. Mulig at den er litt i gråsonen, men da er det såfall hvis det er til eget bruk. Import nekter jeg å tro er lov.

     

    På en annen side, hvorfor gidder du å potensielt ødelegge stoffskifte ditt resten av livet fordi du er lat og vil ta en snarvei nå? Når du tar tabletter for dette så slutter egenproduksjonen, og det er ikke gitt at den går tilbake dit den var.

    Synes du er litt forutinntatt superspurv...og drøy i uttalelsen din. Kaller meg lat og babler i vei om snarveier og ødelagt stoffskifte. Ingen av dere aner noe om min situasjon eller grunn for å bruke T3!! Men til opplysning så er jeg ikke overvektig eller ute etter snarveier til noe som helst. Min historie er: opperert vekk halve skjoldbruskkjertelen i 2003, takket nei til medisinering for stoffskiftet da blodverdiene viste helt på grensen til behov for medisin. Jeg var ung og dum, visste ikke nok om min egen"sykdom". I dag en del år eldre med x- antall år med ustabil helse har jeg forstått at jeg trenger medisin. Jeg har brukt medisiner i perioder da folk som har samme sykdom har vært så snille å gi meg av sine. Har satt meg meget godt inn i emne stoffskiftelidelser og hormoner". Jeg er så uheldig å ha en lege som kun ser på blodverdier og ikke klinisk observasjon av individet. Jeg er på rett vei og er i startfasen av å få korrekt hjelp. Problemet er at uten medisinene kroppen min trenger har jeg nok med å kjempe meg gjennom en "normal" hverdag. Ja det er andre leger inni bildet som bekrefter at jeg trenger medisinen, men dessverre er dette pensjonerte leger som ikke skriver ut resepter lenger.                                                                                            

  4. Skal bare si en ting og det er at feminin og maskulin er har ikke ett fasit svar. Det du syns selv og din egen opplevelse av hva som er maskulint eller feminint er fullstendig din egen mening. Så ikke bry deg om hva venner sier angående det. Gjør hva du føler selv er best. Kanskje litt off-topic fordi TL;DR

    Veldig enig med deg der, lett å gå i fella.., jeg prøver å tenke at det er JEG som skal være fornøyd med kroppen min og ikke sette urimelige krav til meg selv. Men på "dårlige dager er det lett å sammenligne seg med andre og få følelsen av at løpet er kjørt liksom...:notworthy: Men det er flest dager hvor jeg faktisk er fornøyd og stolt av hele meg (y)

  5. Ta bilder på hvordan du ser ut idag. Tren godt et år og ta bilder igjen. Om du ikke er fornøyd, så bør du kanskje besøke en klinikk og høre hva du kan gjøre. Silikon idag er vel rimelig sikkert?

    Jeg tar bilder en gang i mnd, så jeg følger med o-o

    Nei det koster ikke all verden for "nye pupper",- så vi får se...:sneaky:

  6. Ja, det hjelper litt å trene brystmusklene, men ikke mye(n) . Fett- og kjertelvevet inni brystene får vi dessverre ikke trent opp. Cupstørrelse er heller ikke alt, jeg bruker E-cup, men det hjelper akk så lite når de henger langt nede på magen etter 4 barn og deretter å ha gått ned masse i vekt... Hehe. Men men. Mye kan fikses på med en god BH, enten det trengs litt løfting eller uytfylling;)

    Men jeg kunne tenkt meg at puppene så bra ut uten bh også...:oops:

  7. Ja, du må akseptere hva du har. Jeg har for eksempel lyst på en skikkelig "peak" ala Mount Everest på biceps`n min, men med mine muskelfester må jeg jobbbe dobbelt så hardt som en venn av meg, som bare behøver å se på hantlene for å en skikkelig høyde. Gener spiller en stor rolle i hvordan kroppen vår reagerer på trening, mat, sex, stress og alt som følger med. Så du har helt rett i å fortsette med å gjøre de rette tingene (å flashe seg for PT`n kan være èn ting :p ) og å trene på den riktige måten er en annen. Mat er også en ting. Men du har jo disse tingene på lista de, så det er kanskje bare å vente å se hvordan det går.

    Du får ta deg en tur med Bastøferga så fort stormen har roet seg, dine tjenester er ønsket i Vestfold :D

  8. Har selv gått ned flere 10talls kilo(typ 40ish), og endte opp med "hengeboobs" som jeg kalte for vrengte bukselummer(de så slik ut!!). Men de er blitt ganske så mye fastere etter mye brysttrening og ett par stikk med p-sprøyte i rævva(gått uten prevensjon i 2 år fordi man ikke har så alt for mye sex som singel). Fylden var det nok psprøyta som sto for, men mye brysttrening har gjort at de har blitt litt mer løfta. Gikk fra 90f/90g til 80c pr dd. Mulig jeg har vært veldig heldig, alle kropper reagerer jo ulikt, mrn det finnes alltid håp:)

    Det vel bare å fortsette og gjøre de rette tingene, så lenge man gjør sitt beste liksom...

    Litt enklere å akseptere seg selv og kroppen sin også da :smug:

  9. Åja! :p He he så bra! Lenge siden jeg har trent der nå. Tenkte jeg skulle ta en teste time der igjen snart. Er blitt spenst- jente jeg nå:)

    Jeg prøvde meg en periode på Sporty 24 i Holmestrand men kunne ikke sammenlignes med Pepper Sport :love:

    Spenst hvor ? Trives du da ? Du får gi lyd om du tar en tur innom Pepper :)

  10. Ja du mener det, video..:roflmao:

    Jeg leser og studerer øvelser, dietter og div programmer og har nå noen øvelser jeg føler meg trygg på.

    Formen min er jo ikke helt på plass, legen min mener at jeg ikke skal trene så lenge jeg blir såpass tom for energi etterpå, men jeg føler velbehag selv om jeg bruker opp energien på trening den dagen..

    Jeg prøver å planlegge, må jeg ha andre ting gjort som husvask etc så tar jeg det først.

    Huden min har nok hentet seg inn det den kan, det er jo mange år siden jeg hadde mitt relativt store vekktap.

    Håpet mitt er å fylle "tomrommet" med muskler :)

    Jeg skal ta en runde på nett å sjekke ut ang PT, ta noen telefoner og høre om de mener det er lurt nå når formen er så opp og ned eller om jeg skal spare det til jeg er "på topp" igjen (y)

  11. Jeg har vært borte fra studio en stund pga utmattelse ++ og nå har jeg såvidt begynt å trene igjen.

    I den tiden jeg ikke har trent har jeg lagt på meg noen kg, tilbakemeldingene fra folk rundt meg er at jeg er mye mer feminin med mer rumpe, hofter og byste. Jeg kan være enig i at med klær så ser det bra ut, men uten klær og en liten runde med målebånd... ikke bra. Det er helt klart for mye fett på mage, hofter og rumpa.

    Problemet er at så fort jeg begynte å trene og la om kostholdet forsvant puppene :cautious: noe jeg ikke har så mye av fra før (75 B). Så forsvinner magefett og lårene faktisk, de forsvinner ikke med fettet forsvinner og etterlater seg slækk dissehud.

    Jeg har som tidligere nevnt gått ned 50 kg på litt under ett år, det er en stund siden men likevel sporene etter overvekt finnes på kroppen min den dag i dag.

    Jeg har for mye hud på magen, lårene og puppene. Jeg ser på en del blogger etc med bilder av folk som har gått ned ca det samme som meg og de er flotte å se på.

    Men de har jo kommet lenger ang trening, de har bygget mer muskler og det jeg lurer på er:

    Vil huden min bli stram igjen, eller er det mulig at muskler vil erstatte plassen fettet hadde der inne...?

    Jeg har ikke mengder med hud men nok til litt "ettershake" ved rask gange uten klær :oops:

    Legen min bare lo når jeg spurte om jeg burde fjerne hud...

    Så var det puppene, er det noen øvelser noen kan anbefale for å stramme opp det som strammes opp kan ? Når man er nesten 1.80 cm høy så er det allright med litt pupp..

    Jeg leser jo at stort sett alle som trener mye etc har silicon, jeg er veldig skeptisk til det...

    Ang kosthold så kan jeg en del og jeg får i meg nok protein og fett osv så jeg er ikke en av de som sulter meg og samtidig prøver å bygge muskler.

    Tips og erfaringer tas i mot med takk :rolleyes:

    Jeg trener alene og har ingen som deler min interesse for trening og kosthold, derfor er det gull om noen her vil dele... Inspirasjon er viktig og det er ikke alltid man bobler over av det selv.

    Noen som kanskje har noen erfaringer vedrørende PT, burde jeg få meg det, eller er det bortkasta penger ? Holder det med selvstudier av øvelser og div programmer på nett, prøve og feile ... ?

  12. Hva gjør man når man var godt i gang med trening og kosthold, så oppstår det masse "drit" så du detter av lasset. Nå har jeg ikke vært på trening på 8 mnd, sliter med kostholdet, vekta er på vei oppover og motivasjonen mangler. Men jeg har lyst..., men kjenner jeg får "angst" for hva om jeg tryner denna gangen også.. ?

    Noen tips til hvordan jeg skal komme gjennom dørene på studioet, med hevet hode ?

    Detta er jo bare flaut og nederlag.

    En ting som har holdt kroppen og psyken min unna det totale forfall er de lange turene med bikkja og stallarbeidet, heldigvis.

×
×
  • Opprett ny...