Jump to content

Nattevakten

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Nattevakten

  1. Jeg har nylig laget en ny runde, da brukte jeg karbonadedeig og jerky gun (kjøpte den på coolstuff.no). Jeg tok utgangspunkt i oppskriften her for kryddermengder, men brukte litt forskjellige typer krydder i samme mengde totalt sett. https://www.jerkyholic.com/jerkyholics-original-ground-beef-jerky/ Jeg tørket i dehydrator, og med tykkelsen på strimlene jeg presset ut av jerky gun tok det fra 15-17 timer å tørke kjøttet. Du kan også gjøre det i stekeovn på rundt 70 grader med døra på gløtt.
  2. Jeg er på diett for tiden med mål om vektnedgang og bedre kroppskomposisjon. I den anledning benytter jeg meg av en del hjelpemidler for å holde oversikten, blant annet LifeSum app til kaloritelling, Fitbit armbånd og vekt for automatisk logging av vekt og aktivitet. Jeg skulle gjerne tatt noen mål også for å se hvor forandringene skjer, og hvilken forskjell jeg oppnår, og er i den anledning på leit etter et måleband til dette, som er digitalt så jeg kan ta mål, og lese de av for å notere de i app etterpå. Jeg har til nå ikke hatt noe hell med å finne dette (iallefall ikke innenlands). Er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak i et, uten at det koster mer i frakt enn for selve båndet, og ikke tar evigheter fra kina?
  3. Jeg har nå hatt noen års opphold fra treningen, som var småseriøs back in the days - så jeg vet jeg har en del å gå på når jeg bare kommer i gang igjen. Har dere noen anbefalinger til "oppstartsprogrammer" i startfasen, så jeg ikke blir lei med en eneste gang igjen? Det er nemlig det som har skjedd de andre gangene - det blir et par - 3 økter, så gir jeg opp igjen. Tenker det blir veldig lette vekter de første øktene, med fokus på løftebanen og ~15 reps til jeg føler jeg har kommet inn i det. Når jeg drev på var "3 split" veldig populært, men jeg ser at det er helkroppsprogram som er greia nå, og der har jeg null forutsetninger for å kunne sette opp noe som er brukbart, mye av kunnskapen har forsvunnet som følge av "use it or loose it" også
  4. Siden tråden var på 11 sider tar jeg forbehold om duplikatvarsling på denne, men; De siste par årene har jeg registrert en urovekkende trend på Facebook, nemlig at "var" byttes ut med "hva". Som om ikke det var nok, viser det seg at fenomenet er smittsomt da jeg nå må lese denne feilen opptil flere ganger daglig, og stadig fra nye tryner - som jeg vet at utmerket godt klarte å stave "var" på barneskolen
  5. Jeg har ikke trent regelmessig på en lang stund nå, og de gangene jeg prøver å komme igang hindres jeg alltid i å ta knebøy og ofte markløft grunnet en strekk som oppstår på bakside lår. Har forsøkt uttøying, dog ikke veldig frekvent, samt uttøying før og etter øvelsen, men det gir seg ikke. Noen tips?
  6. Artig å se hvaslags oppfatning enkelte har i forhold til yrker. En sykepleier\vernepleier kan være den personen som går inn på lukket avdeling for å tilbringe dagen sin med psykisk ustabile mennesker som er tilbøyelige til å gjøre mer eller mindre hva som helst - og det ofte uten forvarsel. Så om en mann i dette yrket ikke kvalifiserer til "mannemann"-tittelen, er det iallefall helt klart en indikasjon på at man har baller imo. Tror forøvrig empati er en egenskap damene vil sette pris på - uten at de nødvendigvis er klar over det selv edit: bare for å legge til litt.. Espen Aune og Richard Skog jobber innenfor dette faget, og Arild Haugen jobber også innenfor psykisk helse for tiden.
  7. Morn Holder på å pløye meg gjennom tråden (som faktisk talt har nådd 96 sider nå, så det tar litt tid), men våger meg å komme med spørsmål selv om det er fare for at det allerede er stilt.. Er det utelukkende proteiner som er i fokus her, ingen PKF ratio eller noe sånt? For meg kan det se litt ut som en LCHF - bare at det kuttes i like stor grad ned på fett som karbohydrater, er jeg på bærtur? Fant heller ikke noe konkret i artikkelen i forhold til underskudd av kalorier, skal jeg da legge meg på vedlikeholdsnivå, eller må jeg justere dette etter hva kroppen sier? De ukene blir i tilfelle noe kort tid for å finne ut av nivået på.. Jeg tenker å kjøre dette som et "ekstrempuff" etter ca 2mnd lavkarbo etterfulgt av 1,5 uke utskjeelser, ligger nå på 77kg (75kg før utskjeelse), 180cm, 26 år. Er forsåvidt dårlig trent, men var godt trent før i tiden, så jeg regner med at treningen skal gå greit - klarer FHM redaktøren det, klarer iallefall jeg - som har trent før Irettesett meg gjerne, jeg har flerfoldige sider med lesning igjen, men nå er det visst leggetid edit: ser at kjønn kanskje kan være relevant her? hannkjønn, bare for å ha nevnt det..
×
×
  • Create New...