Jump to content

MadsH

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

About MadsH

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Må starte med å beklage utrolig sen respons fra meg, men setter virkelig pris på alle svar! Kan starte med å svare ja, jeg har satt opp programmet mitt selv. Hvorfor? 1. Som nordlendinger flest, tror jeg sterkt på å være selvforsynt og selvhjulpen. Fra kobling av sikringsskapet og selv-medisinering til treningsprogram og PT, penger spart er penger tjent! 2. Dette blir litt selvmotsigende, men føler ikke at treningen skal være så altfor komplisert. Jeg fokuserer på det jeg er svak i, eller hva jeg har gjort og jobber utifra det. Var jeg på en 7 timers skitur igår, da trener jeg overkropp idag. Hadde det vært en dag med klatring, så ville jeg trent bein og press øvelser. Høres kanskje slemt ut, men det er iallefall godt å høre at andre også har det tungt Cecilie og Inger lise, dere må virkelig ha takk for gode svar. Er 100% enig i at det viktigste er å holde ut, lage rutiner og akseptere at noen økter er dårligere enn andre. Har for lengst akseptert at motivasjonen kommer og går, derfor det er viktig for meg å presse igjennom nedgangstidene til man begynner å ense lyset i enden av tunnelen igjen. Tenker derfor det kan være lurt å sette terskelen litt lavt i slike situasjoner, noe som leder til et nytt spørsmål: Hvor lite er det mulig å trene, men likevel ha fremgang? Alle har vel hørt den gamle regla om at en gang i uken er vedlikehold, resten er bygging. Ligger det noen som helst vitenskap bak dette? Er klar over at genetiske faktorer, kvalitet på treningen og erfaring vil spille inn, men helt hypotetisk? Må nesten legge til at bygging eller drømmekroppen er ikke noe jeg jobber hardt for, føler meg helt fornøyd der. Målet med treningen min er nesten utelukket å vedlikeholde muskelmasse og øke litt i styrke. Har såpass mange lav intensitet økter i fjellet at jeg risikerer å bli tynn feit hvis jeg lar vær å trene, virker som om kroppen min er allergisk mot muskler noen ganger, men lavt kalori inntak kan nok også ta litt av skylden Her traff du spikeren ganske bra tigeren, skal absolutt lese meg opp på dette programmet. Thanks! Dette er da god bro-science. Bor jo i nord å ser lite til solen, så D vitamin mangel skal du ikke se bort ifra er reelt! Har du testet deg for vitamin mangel? Eller har du bare prøvd deg frem?
  2. Hei! Har aldri vært av typen som spør etter hjelp, men nå ser jeg at noe må gjøres. Håper derfor noen kan ta seg tiden og komme med svaret på mitt livs store spørsmål. Hvordan sikre progresjon og legge opp treningen når motivasjon er på en all time low, man har dårlig tid og kostholdet ikke er 100% Jeg har flere års erfaring med styrketrening, hovedsaklig trent fullkropps-programmer, men også vært innom 2 og 3-splitter når motivasjonen har vært på topp. Starting strength, RYP osv.. MEN, jeg faller alltid i samme fella. År etter år.. 5-6 måneder med strikt trening, etterfulgt av 1-3 måneder med vinterdvale når progresjonen stopper opp. Jeg kjenner nå at det er rett før kneika, jeg fullfører ikke sett, hopper over sett, senker vekten, og tar tidlig kveld. Trenger derfor hjelp NÅ, før det er for sent. Det jeg føler selv at jeg trenger, er et kort og kjapt program. Som jeg kan tvinge meg igjennom med dårlig motivasjon på de verste gråværsdager, men likevel sove godt om natta vel vitende om at det iallefall har noe for seg. Eksisterer dette i det hele tatt? Litt om meg og dagens øvelser(fullkroppsprogram): 175cm. 67-72 kg (alt ettersom) normal fettprosent rundt 12-13% aktiv med alpin skikjøring og tinderangling om vintern, fjell springing og bærplukk om sommern. Svak i knebøy og mark, men ikke akkurat anatomisk korrekt bygd for å bli noen olympisk styrkeløfter heller. Muligens for teknikk fokusert/redd. Markløft:100x5x3 Knebøy 80x5x3 Pullups +20kg 8x3 Dips +20kg 10x3 Benk 65x8x3 Pendlay row 60x5x3 Prøver å bytte mellom mark/knebøy annenhver økt. Blir nok heller 80% markløft majoriteten av året og 90% knebøy rett før skisesongen. Håper noen smarte travere der ute kan få meg til å se lyset, takk på forhånd!
×
×
  • Create New...