Jump to content

Helene Sjøen

Members
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

About Helene Sjøen

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/22/1992

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. - Prøver å ligge på 3000-3500 kcal - Jente - 22 år - 157 cm - 53-54 kg - Trener styrke 4 ganger i uken, og har 4 gruppetreningstimer som instruktør - Prøver å øke vekten - Spiser 80 % "sunt" og 20 % "usunt
  2. Fra oktober [ATTACH]127699[/ATTACH]
  3. I Bergen er det to klubber som jeg vet om, Team LiveFit og Team Bodytech. Er selv med i LiveFit og trives veldig godt der
  4. En fyr som satt med foam rolleren mellom rumpeballene mens han prøvde å tøye. Fikk kun med meg når han skulle tøye hamstring og innside lår, forsåvidt så trengte jeg ikke se mer enn det.
  5. Trykkbølgebehandling øker hvertfall blodsirkulasjonen, som skal gjøre det lettere for kroppen å helbrede seg selv. Nå vet ikke jeg veldig mye om det, men anbefaler å prøve, da det i starten gav meg litt bedring. Noe ingenting annet har gjort. Håper du finner utav det hvertfall
  6. Pause fra alt som er ubehagelig/vondt. De jeg har vært til behandling hos sier at det er lettere å behandle i starten (før det blir kronisk), så om du ikke allerede er til behandling ville jeg oppsøkt lege og/eller fysio ganske kjapt Men som sagt, det er ikke nødvendigvis slik at alle får like mye problemer med det.
  7. Best å ta pause til du er helt frisk. Har selv hatt plantar fasciitt i over 3 år (kronisk), og det er ikke å anbefale. Har prøvd alle typer behandling, og ingenting har virket til nå. Lite kult å ikke kunne være med på aktiviteter sammen med venner og å ha vondt hver morgen når du står opp, fordi at du har pushet deg under skade. Kan selv verken gå på ski, skøyter, tur i fjellet osv. uten å måtte sette meg hvert 3 min. Nå er det ikke gitt at det vil bli like plagsomt for alle, men mitt råd er å være forsiktig Høres ut som en ordentlig sutrekopp når jeg skriver dette
  8. ikke alle yoghurt naturell er laktosefri, men den som er det er merket med laktosefri. Alle melkeproduktene jeg nevnte er fra tine og er gode på smak. Utenom finnes også soya, rismelk, havremelk og andre alternativer... synest vel og merke ikke disse er veldig gode på smak. Proteinpulver går fint dersom det er laktosefritt, myseisolat er så og si laktosefritt.
  9. Det finnes både laktosefri melk, yoghurt naturell, rømme, smør og fløte. Det er også lite laktose i gulost, så mange laktoseintolerante tåler det. Utenom er dette en ekstra grunn for å styre unna ferdigmat og halvfabrikater da dette ofte inneholder melk. Er selv laktoseintolerant, og synest det er lettere å ha et sunt kosthold nå, da jeg må lage det meste av mat fra bunnen av. Eneste jeg virkelig savner er cottage cheese, kesam og brunost.
  10. Nå vet jo ikke jeg hvilke tester du har tatt.. men for å teste seg for laktoseintoleranse bruker de enten avføringsprøver, kutter ut laktose i 2 uker, eller blir gitt laktose før det tas blodprøver.
  11. Om magen ble bedre da du kuttet ut melkeprodukter kan det jo skyldes laktoseintoleranse (melkesukker). Legene tester vanligvis bare melkeallergi (melkeprotein).
  12. Jeg er 158 høy og ca 50 kg tung. Er ganske ny med styrketrening (begynte i slutten av januar i år), og fokuserer derfor mye på teknikk. Trener med 10 reps. Knebøy: 60 kg Markløft: 55 kg Fremoverbøyd roing: 28-30 kg Bicepscurl: 8-9 kg Benk: 30+ kg Skulderpress: 20 kg Franskpress: ca 15 kg
×
×
  • Create New...