Jump to content

Salamander

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Salamander reacted to Son in Blir distrahert av hete menn på trening   
    Er det greit å gi blikk til motsatt kjønn så lenge man er digg selv? Men ikke hvis man er stygg?

    Er det ikke sånn det er?
  2. Like
    Salamander reacted to Raptorial in Fete rutiner på gymmet   
    Todelt poeng med tråd.
    The lulz ved fete rutiner, som er lite effektive, til dels farlige, og generelt bare dumme å se på.
    Del to; få svar på hvorfor disse rutinene forekommer. Det som fremstår som en fet rutine kan lett forklares, og det blir ikke nødvendigvis en fet rutine.

    Jeg spurte deg hva som var spesielt med "rutinen". Det er ikke et angrep på deg. Om noe så er det for å opplyse meg, siden jeg er den som ikke forstår.
    Du har rett, det er ikke ditt problem. Det er mitt problem.
    Kan du forklare det for meg?
  3. Like
    Salamander reacted to SamGold in Sjekke opp på treningssenter?   
    Jeg har gjort det. Veldig enkelt.

    Men jeg hilser også på og tar kontakt med fremmede jenter ellers i hverdagen. På universitetet, blokken jeg bor i, butikken, osv. Nordmenn er generelt så tafatte og sjenerte at det skal utrolig lite til for å skille seg ut.

    Anyway, strategien jeg foreslår er:

    1) Øyekontakt og smil
    2) Et hei når du går forbi
    3) En samtale. Her er det mye du kan gjøre. Du kan for eksempel:

    - Spørre om en øvelse han tar. Være nysgjerrig og høre om det er en øvelse han kan anbefale.
    - Spørre om han synes teknikken din ser bra ut.
    - Spørre om du kan ta knebøy/benk samtidig som han. Da blir det naturlig å snakke litt mellom settene.

    Dette er en indirekte innfallsvinkel. Veldig uskyldig. Etter hvert kan du dreie ting over på litt mer personlige ting. For eksempel, "Er du fra Tønsberg?"

    Eventuelt kan du bare si hei og snakke om noe annet som faller deg inn. Mulighetene er uendelige. Jeg bruker bare å ta det øyeblikket tilbyr. Om ikke har jeg noen generiske replikker jeg bruker som alltid er vellykket, men har ikke tenkt å dele de her ettersom jeg ble disset av hele Fitnessbloggen sist jeg tok opp temaet her. Finn deres egne replikker!

    Uansett, dette er strategien jeg foreslår. Du kan ta alle stegene i løpet av en kveld og 5 minutt, eller du kan starte med 1 og 2 før du til slutt går over til 3 etter noen dager/uker. Det har jeg ofte gjort. Smiler og hilser på jenter jeg møter på over en kort periode. Så blir det til slutt naturlig å snakke sammen. Har et par slike på gymmet jeg enda ikke har snakket med, men som jeg er på hils med.

    Lykke til, Jenny!
  4. Like
    Salamander reacted to Manhandler in The Brotein Shack   
  5. Like
  6. Like
  7. Like
    Salamander reacted to Ojive in Kroppsholdning og selvsikkerhet   
    Selvtillitten var fraværende under nærmest en 10 år lang depresjon og semi-tøff oppvekst, men jeg har klart å snu det for ca 1 år siden og det tok av for alvor for 6 mnd siden. Det som hjalp meg er kognitive metoder. Det startet såvidt med Elliott Hulse på YouTube som planta et frø av "bedre utgave av en selv", så var jeg innom et par meditasjonsbøker, og jeg er ikke flau av å innrømme at jeg var innom RSD kanalen på YouTube også.

    Jeg vokste like mye på et halvt år som jeg har gjort på...vel....siste 8 tenker jeg?

    Hvor jeg var:
    - Kronisk deprimert og lammet av det.
    - Kronisk sarkastisk, spydig, frekk.
    - Dro meg selv og andre ned, bevisst og ubevisst.
    - Overfølelsom/overempatisk/sensitiv
    - Styrt av frykt i alle aspekter av livet. Redd for å søke ny jobb, redd for å "sjekke damer", redd for forhold, redd for å gå ut av komfortsonen.
    - Styrt av smerte. Jeg har en del bagasje og historie bak meg som på et tidspunkt holdt på å fjerne meg fra eksistens. Bland det sammen med overfølelsomhet/overempatiske trekk og du har en oppskrift på "rock bottom".
    - Totalt fraværende indre fred, kjærlighet for seg selv, selvtillitt, selvrespekt.
    - Mye hat, og "pent up rage" for meg selv og min historie. Demons. Legion of demons

    Hvor jeg er idag:
    - Ikke deprimert lenger.
    - Anser meg selv som mer hyggelig enn ikke.
    - Drar opp andre og gjør det jeg kan for at folk rundt meg skal ha det bra.
    - Lært å styre tankestrømmen ved hjelp av meditasjon og det som kalles "presence" i buddismens verden. Jeg er ikke nærheten av å være "ferdig" eller er flink i det, men jeg er langt bedre på å være "i nuet" enn før. Nøkkelen er å leve her og nå, og ikke "dagdrømme" om fremtiden og fortiden.
    - Nærmest lever for å trosse frykten og bagasjen. Fuck your luggage. Fuck your demons.
    - Nærmest "smertefri" og har maaaaaaaaaaaaaaaaange gode dager med glede og morro.
    - Mye indre fred og ro, mye lettere og lysbetont forhold til det hverdagslige, skal ikke si at jeg er helt "elsker meg selv" enda, men jeg gjør ting som er bra for meg, en god gammeldags RnR med pleie, maks respekt for min kropp, hvem jeg er, og det psykologiske.

    Hva hjalp meg:
    - Masse genuin, barnslig nysgjerrighet for mennesker og tankesett. Lærte å bli nysgjerrig på nytt.
    - Leve i nuet og ikke loope gjennom fortiden og drømme meg bort i hvordan ting KAN/KUNNE BLI eller kommer til å bli. Dette er et sjukt viktig poeng om du skal holde deg unna depresjon, og negativ tankegang.
    - Ha "Ojive-tid" med null hensyn til "what if's". Kose meg med ting som gjør meg genuint glad: spilling av favoritt dataspill, se favorittfilmer, serier, høre på favorittmusikk, lese bøker som omhandler emner jeg brenner for, og (massiv takk til burny_ for denne) kroppspleie. Den har jeg neglisjert i alle år. Badstue, kuldekulp, solarium, gåturer i frisk luft er fantastisk for fysisk og mental velvære.
    - Søvn. Viktig å ta grep for din egen hverdag og gjøre deg selv utilgjengelig når du trenger restitusjon. Du kan ikke kicke ass på dagtid om du ikke hviler nok på nattestid.
    - "I can, and I WILL"-holdning på alle områder i livet mitt.
    - Slutte å motstå naturlige hendelser og prosesser. Av og til er det innafor å innrømme at en har dårlig dag, kanskje føler seg litt ensom en dag, har en ræva dag på jobb og det er greit. Det MÅ være greit å ha en dårlig dag/periode, uten at du dømmer deg selv for det. Zero judgement. No resistance.
    - Når det gjelder "damefronten": innse at vi alle er mennesker, med våre egne personligheter, bekymringer, daglige dilemaer, feil og bagasje. Det betyr at "alle er like flinke på å skjule sjekkeangst", kamp med indre demoner, og god knows what. En lysbetont og lett tilnærming ble nøkkelen for meg. Du kan ikke få angst av å ha det gøy og morro og når du ikke legger så mye i det å "sjekke noen". Også massiv takk til Keegil for å ha endret min oppfatning av et forhold. Faw-kin-brilliant. #Iknowkungfu

    TL;DR:
    1) Pust dypt med magen mest mulig, særlig når du er stressa.
    2) Lev i nuet.
    3) Enkel, lysbetont, ikke-dømmende tilnærming til livet.
    4) Tør å gå ut av komfortsonen og lev litt.
    5) Plei deg selv, fysisk og mentalt og for guds skyld ikke lev for noen andre enn deg selv.
    6) Sist men ikke minst, vær brutalt ærlig med deg selv, selv om det gjør vondt. Du kan ikke endre på noe om du klenger deg fast til det.
    Selvtillitt vil komme nesten automatisk som en biprodukt av det, imho.

    Dette ble sikkert en A4-side med kreft for noen, og forhåpentligvis en informativ post for andre.

    edit: husk "babysteps". Kan du ikke gjøre noe 100? Gjør noe 90%. 80%. Det er bedre enn å ikke gjøre noe. TTT. Og igjen, ikke døm deg selv for det.
  8. Like
    Salamander reacted to eggz0r in Noen spørsmål ang. mengdetrening.   
    still prosentene på draktøtene ned til raw-prosentene på programmet. da har du gjort om programmet til et utstyrsfitt program. dietmar anbefaler å sette draktprosentene enda lavere, da du allerede har fått inn mye mengde uten drakt, og utstyrsøkta skal være relativt lett.
  9. Like
    Salamander reacted to matre in Noen spørsmål ang. mengdetrening.   
    1) Lenge siden jeg har sett programmet på nettsiden, men bare hopp over drakt-treningen. Det er som regel på lav prosent og bare teknikktrening med utstyret så hvor mye treningen du går glipp av er nok lite.

    Jeg mener å huske det står noe i veiledningen, men hvis du sier du har lest så stemmer vel det(les: les igjen).

    2) RPE8, RPE9 er fint. Hvis du ikke klarer å restituere deg til neste økt, juster deretter. Det er ikke dette som kommer til å være avgjørende for om du øker eller ikke.

    3) Er du en ny løfter som ikke har så mye treningserfaring kan du sette litt mer aggresivt(ikke mer enn 10kg over i noen løft), men som regel vil man sette pers. Det kommer også ann på om du er på gainern eller går ned i vekt.

    4) Hvis du er fersking kan du godt prøve å sette ny pers og bruke det til neste program, er du mer erfaren og vet sånn ca. hvor mye du har økt så bare estimerer man neste program.
    Hvis du ikke er i noe styrkeløftklubb vil det bli vanskelig å få tak andre dietmarprogrammer, men man kan godt gjøre nybegynner-programmet ett par ganger og så gå på viderekomne-programmet noen ganger.
    Ett steg etter det vil være å gjøre programmene fortere enn oppsatt(selv om det er 3 økter i uka så gjør du 4 eller 5).
  10. Like
    Salamander reacted to Tor in Noen spørsmål ang. mengdetrening.   
    eirich, FrkHoel og flere kan hjelpe deg
  11. Like
    Salamander reacted to burny_ in Hva synes dere om Crossfit?   
    Crossfit som SPORT er kult.
    Crossfit har hjulpet ein av mine favoritt idretter (vektløfting) mere en noe annet.
    Crossfit for den generelle populasjonen i verden er FANTASTISK!
    Ingen annen treningsform har fått så mange opp av sofaen

    Liker ikke dårlig teknikk mere en noen andre, men å trekke ned heile sporten pga enkelt tilfeller blir for dumt.
  12. Like
  13. Like
    Salamander reacted to Pewpew in Sliter du med å bli stor og sterk?   
    Så søvn er ikke så viktig fordi det er så mye som ikke er bra for deg? Mens tunfisk er SÅÅÅÅ mye bedre enn pulver fordi, det er jo noe som sier seg selv. Sterk logikk.
  14. Like
    Salamander reacted to Aurelius in Ned i vekt og bli der med ''lite'' mat?   
    1; Du kan ikke øke eller senke forbrenningen ved å spise færre eller fler måltider. Hadde forbrenningen din stoppet opp, hadde du dødd.

    2;Det som teller er hvor mye energi du får i deg, totalt sett. Om du får det du trenger via ett megamåltid eller via 48 små, har null og niks å si.

    4;Grunnen til at magen blir så fort mett, er fordi du har vendt den til små porsjoner over lengre tid, og da krymper den. Øker du derimot porsjonsstørrelsen, øker magesekken tilsvarende.

    5;Hva du FØLER vedrørende hvor mye du tror du trenger for å gå ned i vekt, har ingenting å si.
    Det er mange ting kan vi la følelsene avgjøre, men dette burde ikke være en av de.

    Finn ut hvor mye du trenger for å opprettholde vekten, og trekk fra ~200 kcal fra dette tallet.
    1400kcal er omtrent det en prepubertal komapasient trenger for å holde maskineriet i gang, og du er ikke en slik en.
  15. Like
    Salamander reacted to Adamantis in Fete rutiner på gymmet   
    I dag når jeg trente så jeg en annen person som trente på en annen måte enn meg! Haha! Øvelsen så ikke ut som når jeg, eller flere andre jeg har observert på treningssenteret, utførte den! Når jeg så dette opphørte selvfølgelig enhver konsentrasjon for min egen trening, og jeg ble fylt med en slags panikkangst for at ingen andre fikk det med seg. Så oppdaget jeg denne tråden, og nå som jeg poster dette føler jeg at min egen selvtillit vokser betraktelig, samtidig som jeg føler at jeg sender ut et viktig signal til enhver nybegynner om at dersom de gjør noe dumt, kan de lese om seg selv i denne tråden etterpå. High five til alle andre likesinnede i denne tråden, stå på!
  16. Like
    Salamander reacted to wingeer in Mac eller vanlig pc?   
    "Vanlige" PC-er varer da fint 5 år de også. Tror da forskjellen sitter foran tastaturet snarere enn under ...
  17. Like
    Salamander reacted to Dwarniel in Creepy på trening   
    "that's my video, brah"
  18. Like
  19. Like
    Salamander reacted to Schwarzenegger in vg.no: "Gikk ned over 11 kg på et døgn"   
    "Omtrent det samme tenkte jeg, at steroidmuskler sikkert er lettere å drenere enn tettpakkede og trente muskler."

    LOL
  20. Like
  21. Like
    Salamander reacted to Myr in Eat clean. Wtf?   
    Skjønner godt at du er anonym her inne, for det er sjelden jeg ser personer som driter seg ut med vilje så mye som deg. Klovn.
  22. Like
    Salamander got a reaction from Sondre Aalbotsjord in Aikido   
    Det har ikke falt deg inn at han kanskje trener det fordi han syns det er gøy? Ikke for å dele ut slaps på gymmet, for det kan han vel fint lære seg uten kampsport.
  23. Like
    Salamander got a reaction from Adamantis in Aikido   
    Det har ikke falt deg inn at han kanskje trener det fordi han syns det er gøy? Ikke for å dele ut slaps på gymmet, for det kan han vel fint lære seg uten kampsport.
  24. Like
    Salamander reacted to Adamantis in Aikido   
    Hva vet du om aikido...? Hvor lenge har du trent og hvilken grad har du?
    Skal bli spennende å høre på hvilken basis du uttaler deg.
  25. Like

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...