Jump to content

Salamander

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Salamander


  1. En måte å få smerte i sena over kneskåla er å la knærne rykke framover i bunnen av bøyen. Film deg selv fra siden og se. Du trenger ikke legge ut videoen, det er lett synlig hvis det skjer.

    Jepp, det er akkurat det jeg tror problemet er. Men jeg har sjeldent hatt mye knevandring tidligere når jeg har løftet i sokkelessen. Tar sikkert bare litt tid å bli vandt til skoene. :)


  2. Du får en teit vinkel i foten av de nye skoene som gjør at kneet gjør vondt ... eller så er ikke teknikken din så 100% feilfri allikevell.

    Dumt spørsmål, hvordan ser en kompetent person ut? :oldman:

    Vinkelen på foten min er vel ca den samme som før. Problemet kom første gangen jeg prøvde skoene. Korrelasjon, kausalitet osv .. Jeg tenkte kanskje at det var vanlig og at man kanskje bøyer på en annen måte med sko --> blir støl nye steder. Det er så lenge siden jeg har vært støl i låra, så kanskje jeg har glemt åssen det er. :facepalm:

    Personen jeg snakker om driver med vektløfting, bøyer meget mange kilogram og virker greit intelligent m.m. Men, teit måte å formulere seg på.

    Kompetent person:

    post-624-14440987444049_thumb.jpg


  3. Jeg kjøpte meg vektløftersko av merket adiPower for en uke siden. Har fått trent med skoene tre ganger, men hver gang jeg er ferdig med økten så får jeg litt ubehag/vondt ved kneet. Følelsen er litt vanskelig å forklare, men den ligner kanskje mer stølhet enn smerte. Har ringet inn området på det vedlagte bildet.

    Jeg får dessverre ikke lagt med video av teknikken min. Det er flere personer (som bøyer mye og ser kompetente ut) som sier at teknikken er nær feilfri.

    Er det noen her som har erfart det samme? Er dette mest sannsynlig kun en tilvenningfase?

    post-624-14440987426916_thumb.png


  4. Dette gjelder Dietmar sitt mengdeprogram som ligger for nedlasting på styrkeloft.no.

    1. Jeg har lest gjennom veiledningen til mengdeprogrammet, men jeg kan ikke se noe info om hva jeg skal gjøre hvis jeg skal trene uten drakt. Har jeg lest for dårlig?

    2. Hvor hardt skal jeg ta meg ut på støtteøvelser som dips, lårcurl osv? RPE9? Vekt?

    3. Når man åpner programmet i excel så må man fylle inn mål for benk, mark og bøy. Er dette en vekt jeg ser for meg å kunne løfte etter åtte uker? Eller er det nåværende rekord? Jeg har lest begge deler.

    4. Hva skjer på slutten av uke 8? Skal jeg prøve å sette ny personlig rekord, ta en uke pause for så å fortsette med et nytt eller samme program?

    Takk på forhånd. :)


  5. Av rein interesse, hva er det som gjør at en del ser på det som deres livsoppgave å redde det norske folk fra å være imot dopingmidler? Hva er det som forer dette for legalisering-korstoget deres?

    Hva er det som gjør at noen tenker at det bare MÅÅÅÅÅ overbevise forumbruker xxxx om at steroider ikke er farlig?

    Av rein interesse, hva er det som gjør at en del ser på det som deres livsoppgave å redde det norske folk fra å bruke dopingmidler? Hva er det som forer dette kriminaliserings-korstoget deres?

    Hva er det som gjør at noen tenker at det bare MÅÅÅÅÅ overbevise forumbruker xxxx om at steroider er farlig?

    Vi lever i et samfunn hvor vi har mulighet til å stemme fram en regjering som deler vårt syn på hvordan landet bør fungere. Hvis parti A har en urettferdig politikk, så ser jeg det som min oppgave å få innbygerne til å stemme for parti B, så lenge det parti B foretar seg er moralsk riktig.

    Det er ikke lovligheten rundt doping som provoserer meg mest, men det faktum at jeg mener mennesker blir urettferdig behandlet for helt ugyldige grunner.

×
×
  • Create New...