Gå til innhold

-Martin-

Medlemmer
  • Innholdsteller

    263
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    -Martin- ga poeng til Eatingmode96 i Hvilken bil kjører du?   
    250TD 1995 mod Stjerna si det!

  2. Like
    -Martin- ga poeng til Eliza i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    siden det fortsatt er lite å gjøre på jobb så kommer et en til.. MIIIN type humor :D


  3. Like
    -Martin- fikk poeng fra CamillaO i Fete rutiner på gymmet   
    Får jeg toppe med Koala pullups?


  4. Like
    -Martin- fikk poeng fra CamillaO i Du vet du er treningsnarkoman når....   
    Når du er i Tyrkia som supervisor på et verft med over 100 tyrkere og de kaller deg mr Fitness hvorpå du i mangel av bedre treningsarenaer utfordrer dem i pullups.
  5. Like
    -Martin- ga poeng til Raptorial i "Sjekking" på treningssenteret - Ja eller nei?   
    Mener enda det kommer helt an på settingen.
    "Du har en fin rumpe" er ikke en drøy setning i seg selv.
    Si den til ei som du har stirra på i to timer, og som aktivt prøver å unngå øyekontakt med deg, og det er bare ekkelt.
    Si den med glimt i øyet til ei som har smilt til deg og gjort det tydelig at man godt kan snakke, og du har noe som er omtrent helt uskyldig.
  6. Like
    -Martin- fikk poeng fra Myr i Den store biltråden!   
    Har vel egentlig oppdatert litt i en annen "hva kjører du"-tråd her, men er ikke redd for å komme med noen fler.

    Kjøpte meg en F21 i Tsjekkia i Mai..

    Kjørte den hjem selv.


    Kjekt med krok..


    Måtte ha noen skikkelige hjul, så kjøpte GS-kopier av BBS LM 19x8,5 ET40 og 9,5 ET45 (E46-innpress), og ja, den trenger senking.



  7. Like
    -Martin- fikk poeng fra vesen i Hva irriterer du deg over?   
    Hvis det er mye folk, ja. Finn deg en annen tid på døgnet å a styre med de greiene der. Du skal sikkert kjøre supersett på noe så tullete som biceps og triceps -> finn på noe bedre og bli sterk i stedet, du bygger ikke kropp av å trene armer.
  8. Like
    -Martin- fikk poeng fra Pangaea i Hva irriterer du deg over?   
    Hvis det er mye folk, ja. Finn deg en annen tid på døgnet å a styre med de greiene der. Du skal sikkert kjøre supersett på noe så tullete som biceps og triceps -> finn på noe bedre og bli sterk i stedet, du bygger ikke kropp av å trene armer.
  9. Like
    -Martin- fikk poeng fra Pangaea i Hva irriterer du deg over?   
    Folk som kjører supersett og bruker alt tilgjengelig utstyr. Er det mye folk, finn på noe annet.
  10. Like
    -Martin- fikk poeng fra Aljo i Hva irriterer du deg over?   
    Folk som kjører supersett og bruker alt tilgjengelig utstyr. Er det mye folk, finn på noe annet.
  11. Like
    -Martin- ga poeng til PlastBox i ser dette bra ut?, kom gjerne med innspill   
    Jeg beklager om dette kan tolkes ufint men går litt i vranglås når folk kommer med hva de "føler", spesielt rett etter de har spurt om råd. Å si at du ikke føler du får utbytte av et godt helkroppsprogram kjørt skikkelig 3 dager i uka blir like vettugt som å si at du føler bensinbilen din helst vil ha diesel. Det er ikke sånn, og ferdig med det.

    Det er klart, den beste treningen er gjerne den man gjennomfører! Trivsel er en viktig faktor, men som Afterall nevner: Musklene bruker 1-2 døgn på å komme seg etter en trening. Kjører du 3-splitt på mandag-onsdag-fredag vil musklene dine bli fastere og bedre 2 dager i uka, og ikke gjøre noe (eller forfalle) 5 dager i uka.

    Ang. maten din.. Du har gått på Grete Roede, så du er antagelig godt vant med å telle kalorier. Var jeg deg ville jeg forsøkt å øke dagsrasjonen min bittelitt og gitt kroppen et par uker på å justere seg. Som nevnt tidligere er 1400kcal under det kroppen din hadde brukt om du hadde ligget urørlig i senga i 24 timer. Det er med andre ord ikke et nivå du kan ligge på resten av livet, og poenget med vektnedgangen er vel å ha god helse og gode matvaner resten av livet..?
  12. Like
    -Martin- fikk poeng fra Tina360 i Fete rutiner på gymmet   
    Får jeg toppe med Koala pullups?


  13. Like
    -Martin- ga poeng til Myr i Hvilken bil kjører du?   
    3 x 6-cyl bensin i gården her ute


  14. Like
    -Martin- ga poeng til Nikko21 i Fete rutiner på gymmet   
    Kanskje det har noe med holdningene til folk som er nybegynnere? Jeg ser stadige folk som er verdensmester i Bicepscurl og Benk, og som kan alt. Står og ler av de som tar Mark og Knebøy. Og bruker en halvtime før og etter trening i garderoben på å flexe og få i seg en proteinshake. Jeg tror alle som kommer inn, starter forsiktig og ser usikker ut får hjelp, men det er mange verdensmestre ute og går
  15. Like
    -Martin- fikk poeng fra Adamantis i Kan du Audi?   
    Jeg hadde ikke turt kjøpe en 1999 A6. Nå skal det sies at 1,9-motoren er betydelig bedre enn 2,5tdi som spiser både kamaksler og turboer.
    Det er jo en fordel at stor service med regreim nettopp er tatt på bilen du linker til, bytte reim på de bilene der innebærer demontering av store deler av fronten (i hvertfall på 2,5)

    Hadde jeg skulle kjøpe en så gammel bil hadde jeg heller lagt noen kroner i en gammel volvo 940 fra 98 eller en V70 med 2,4 bensinmotor.

    Når det gjelder BMW-diskusjonen så har jeg selv hatt en BMW 520, men 7 år nyere enn den missi hadde. Med andre ord E39-karosseriet min også. Vibrasjon ved bremsing er ofte caster-stag, og det at merkeverkstedet ikke klarer å finne ut av det bekrefter bare utallige historier om at merkeverksteder er ikke noe bedre enn andre verksteder og bilbransjen generelt består av folk som er ute etter å lure deg. Finn heller er verksted med en gammel ringrev som har vært borti mye forskjellig, eller hent ut info fra gode merkespesifikke forumer og gjør jobben selv. Min BMW var forøvrig en av de bedre bilene jeg har hatt, og det er en helt uslåelig kjørekomfort i den sammenlignet med andre biler fra samme tid.
  16. Like
    -Martin- ga poeng i PUA-tråden   
    Og kanskje en dag våkner de opp og innser at jenter ikke er Gud, og at det finnes andre ting i livet som er langt mer givende enn å få frynsete bekreftelse fra jenter som går litt for mye på byen.
  17. Like
    -Martin- ga poeng til Assie i Er det lov å bli lei seg?   
    neste gang noen kaller deg boler, ta av det tskjorta og si "ja vettu hva, jeg skjøt nettop og er så full av steroider.. du aner ikke!" så drar du en pose, gir de et sjarmerende glis og går videre.

    de kaller deg ikke boler igjen
  18. Like
    -Martin- fikk poeng fra mex i Hvilken bil kjører du?   
    Fått meg en liten BMW med turbo

  19. Like
    -Martin- ga poeng til Static i Hvilken bil kjører du?   
    Bruksbilen er nå en S4 2.7 Biturbo, mens søndagsbilen i sommerhalvåret er en BMW E30 325i(m-tech 2, for de som vet hva det er)
  20. Like
    -Martin- fikk poeng fra rosielle i Fete rutiner på gymmet   
    Får jeg toppe med Koala pullups?


  21. Like
    -Martin- fikk poeng fra Aurelius i Du vet du er treningsnarkoman når....   
    Når du er i Tyrkia som supervisor på et verft med over 100 tyrkere og de kaller deg mr Fitness hvorpå du i mangel av bedre treningsarenaer utfordrer dem i pullups.
  22. Like
    -Martin- ga poeng til Plyo i Jeg liker Cornelis Elander :)   
    Jeg liker Cornelis Elander

    Jeg liker at folk ser ut som de vet hva de driver med. Jeg liker også bro-science så lenge det får folk til å gjøre en innsats på trening. Innsats fører gjerne til utført arbeid. Utført arbeid fører gjerne til resultater. Innenfor treningsverdenen finnes det uendelig mange teorier om hvordan man skal trene, spise, stretche, skumrulle, varme opp og kle deg... I tillegg til alle disse besserwisserne trenger vi folk som motiverer andre til å komme seg på trening fra dag til dag. Folk som evner å forenkle trening og livsstil til enkle gjennomførbare råd, metoder og øvelser.

    Jeg tror absolutt ikke Cornelis er den mest oppdaterte personen på moderne treningsteori. Men det trenger han heller ikke å være. Folk kom i form på 90 tallet også. Mens enkelte andre satt inne og studerte siste forskning på glute-bridge og lavkarbo, var kanskje Cornelis på gymmen og trente sin velkjente biceps eller var i parken utenfor beachen i LA og gav en lykkelig kunde drømmekroppen. Nike har et slagord som heter "Just do it" Av og til er det nettopp dette det handler om. Bare gjøre en innsats. Om det gjøres på denne eller denne metoden er kanskje ikke så veldig viktig.

    Jan BL er en fornuftig fyr. Han er en av de mer openmindede i bransjen blant annet gjennom sin kombinasjon av å konkurrere i fitness og praktisere yoga. På facebook kom han med et av de mer nyanserte innleggen på en relativt unyansert debatt:

    "Jeg kan forstå irritasjonen over feilinformasjonen som spres på denne måten, og spesielt fra de som virkelig er eksperter og jobber i samme bransje. Samtidig så er det jo slik at hvis en som kaller seg PT, nesten uavhengig av kunnskapsnivå, klarer å motivere sine klienter til å faktisk trene, trene med progressiv overload, og å spise et greit kosthold, så vil det føre til resultater, om ikke optimale, samme hvor feil de måtte ha i årsak/virkning. Nesten alt annet enn prinsippet om progressiv overload blir nesten å regne som flisespikkeri. Jeg husker jeg satt i sofaen på et gym etter trening og hørte en PT som var god bygger på 80-tallet øse ut med informasjon om trening og kost, og absolutt alt han sa var "feil". Man må gjøre cardio for å bli deffa, morgencardio før frokost, høyrep-trening av mage, magetrening for å få frem sixpacken, viktigheten av å spise 6 ganger om dagen, lår kan kun bli store hvis man trener de fra alle vinkler med mange øvelser, man må gå til failure for å få resultater, trening av hver muskelgruppe max en gang pr uke, leg extension for markerte lår, markløft gir bred midje, bruk nyrebelte i alle foroverbøyde øvelser og for å holde midjen smal, kutte ned karben på kvelden for å bli deffa etc etc. Tror nesten det eneste han ikke sa noe om var senesterke folk. Likevel så hadde han tilsynelatende mange fornøyde kunder som fikk fremgang, uten at jeg skal spekulere for mye i alle de mulige årsakene.

    Jeg mener ikke med dette at man ikke skal påpeke hva som forskning og empiri indikerer er mest korrekt og optimalt, men selv så har jeg mer eller mindre sluttet å irritere meg over alle mytene og feilinformasjonen, og jeg forsøker å være mindre bastant i mine meninger, fordi det i den store sammenhengen egentlig ikke er så viktig. Jeg irriterer meg nå mer over de som irriterer seg over mytene, enn jeg selv irriterer meg over mytene

    Dere som irriterer dere mest vil jeg anbefale å bruke mer tid på å eksponere dere selv, slik at dere kan være først ute i media med korrekt informasjon istednfor å forsøke å reparere det andre har gjort."

    Jeg har flere ganger etterlyst linken mellom teori og praksis, mellom empiri og teori. Blant annet i denne tråden om Glute-Bridge/Hip-thrust: Rompetrening med hip thrust? Seriøst...? | Fitnessbloggen Forum

    I den utmerkede livsstilsboken "Bibelen" finnes det en historie som belyser dette godt. Her er en gruppe mennesker klare til å steine en kvinne som er tatt i synd. Gruppen forsøker å sette Jesus fast med å spørre hva de nå bør gjøre hvorpå Jesus svarer de berømte ord: "Den av dere som er uten synd kan kaste den første steinen..."

    Så da sender jeg budskapet videre. Den av dere som ser bedre ut enn Cornelis på stranden kan jo komme med første salve kritikk


  23. Like
    -Martin- fikk poeng fra Gamla i Sinte folk på gymmen ?   
    Haha, så sært! Oppfører folk seg virkelig sånn?

    Hadde noen snakket til meg på den måten på treningssenteret hadde ikke svaret vært like snilt som ditt, for å si det sånn..
  24. Like
    -Martin- ga poeng til OhMickey i Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    Usikker på om noen her har hatt litt realfag, but i'll give it a shot:










  25. Like
    -Martin- fikk poeng fra Tarald i DUMME hjerne, hvorfor gjorde du det?   
    Jeje, jeg gjorde akkurat det samme med en kjele jeg trodde var full av ris, men som jeg akkurat hadde fylt med vann..
×
×
  • Opprett ny...