Gå til innhold

Estella

Medlemmer
  • Innholdsteller

    90
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Estella

  1. Jeg er i samme båt som deg. Etter å ha vært kjempeglad i å trene i flere år gjorde sykdom at jeg har hatt ett lengre opphold. Da jeg skulle starte igjen var treningsgleden borte og jeg slet med å komme meg på trening. Jeg prøvde ut litt ulike programmer men endte på dette http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-grunnstyrke-startingstrength/. (Begynte rett på next step).

    Valgte dette fordi

    1) Jeg likte kombinasjonen av øvelsene

    2) Det tar ikke fryktelig lang tid å gjennomføre i starten.

    3) Man kan starte relativt lavt på vekt og jobbe seg "rask" oppover

    For meg har det vært viktig å ikke starte veldig hardt. Rett og slett fordi at de gangene jeg har forsøkt på dette så har motivasjonen gått i stå og jeg har ikke kommet meg på trening. Jeg er fullstendig klar over at harde økter der man presser seg er nødvendig men det hjelper lite at harde økter gir fremgang når en etter en hard økt gruer seg så til neste at det 14 dager mellom hver gang en entrer styrke salen.

  2. Det første du bør finne ut av er om du kler kalde eller varme farger (jeg ville tippet at du kler kalde farger etter beskrivelsen men dette er vanskelig å si uten å ha sett deg i ulike farger). Godt utganspunkt er å se på hvilke farger det er på de klærne du føler du ser fin ut i.

  3. Om det er mulig har jeg ikke nok kunskap om men jeg vet at dersom jeg har vært veldig "flink" med kosthold og trening over lengre tid kan jeg fort bli mye større/tyngre når jeg spiser mer, særlig ved høyere inntak av karbohydrater. Hos meg er det bare vann og det gir seg raskt, men det kan være frustrerende da jeg foreksempel kan få problemer med å få på meg sko og ringer fordi jeg "eser ut"

  4. Takk for svar :)

    Ja jeg føler også smerter i mellom settene, men smerten blir mindre når jeg tar av knee wraps. Føles nesten ut som "trykket" i muskelen letter. Men muskelen føles fortsatt ømt og vond mellom settene.

    Hvordan ble du kvitt det?

    Jeg gikk til fysioterapaut og fikk først massasje et par ganger (det gjorde vanvittig vondt) og så trykkbølgebehandling. Det tok en god del behandlinger å få det bort, men har vært bra i over to år.

  5. Jeg har hatt compartment syndrome i leggen (var i hvert fall det fysioen mente det var). Den beskrivelsen du har av smerten er veldig lik den jeg hadde. Men hos meg gjorde det ekstremt vondt i "pausene". Selve knebøy og løping gikk bra men når jeg stoppet hadde jeg problemer med å stå på det benet. Jeg merket også at leggen var veldig øm, fikk vondt når jeg klemte på leggen, samme følelse som ved scenebetennelse bare at smerten satt i muskelen på siden av leggen.

  6. Jeg fikk sånn derre rhinoskopfaenskap trøkka ned for noen uker siden, husker ikke helt hva legen sa om nesa, men jeg kunne bare ta nasonex, noe jeg ikke vet om jeg vil ha.. Fra før av vet jeg at at neseskilleveggen er skjev, jeg har operert nesemuslingene, og etter det har jeg slitt med slimhinnene til tider.

    Nå skal det sies at jeg , den siste uka, har lurt på om det er no pollen som svirrer rundt og terger meg...:dry:

    Men! Når jeg glemmer å puste, gjesper jeg, og når jeg gjesper renner øyne og nese på meg:p

    Jeg er kronisk tett i nesen, tidligere avhengig av nasonex og har skjev nesevegg. Dette hjalp meg utrolig mye.

    Til dere med astma eller som kjenner noen med astma. | Side 2 | Fitnessbloggen Forum

  7. Hm var inne å kikket på dermalogica nå men de har endret designet litt siden jeg hadde min så er usikker på hvilken det var men det var ikke solar boosteren. Tipper de har nokså lik konsistens men du kan jo gå innom en hudpleie å prøve? Det gjør alltid jeg før jeg bestemmer meg.

  8. Hva fyller dere, som ikke bruker shake, på med før morgentrening?

    Jeg er litt dårlg på mat før kl 08 på morgenen, så det ender som regel opp med at jeg trener på tom mage. Ikke alltid det kjennes like godt ut...

    Om jeg trener før 8 og ikke fastende pleier jeg å spise en youghurt/kesam med litt kornblanding/havregryn.

  9. Jeg må le litt. Beklager.

    Nå skal jeg fortelle litt om meg selv, og det er mulig det er sjokkerende nyheter for deg. Kanskje du synes jeg er en ufyselig person, men det er helt greit.

    Jeg er en av de som ikke dusjer hver dag. Jeg har brukt samme treningsklær flere ganger. Jeg er en av de som ikke bruker sminke på trening og jeg er en av de som SVETTER. *gisp høres fra publikum*

    Er det et sted her i verden jeg tillater meg selv å se ut som en dass, så er det på treningssenteret. Og hvorfor det, spør du deg kanskje? Hvorfor vil jeg ikke gå i de nyeste treningsklærne med de fresheste matchene skoene og øretelefoner som står i stil? Nei, jeg skal fortelle deg hvorfor.

    Jeg er ikke på treningssenteret for å bli lagt merke til! *sjokk brer seg over tilhørerene* HÆ ? Nei, jeg er på treningssenteret for å trene. Jeg går inn på treningssenteret med intensjon å bli rødere i trynet enn de rosa joggeskoene mine. Jeg går inn på treningssenteret for å oppnå puls til jeg nesten besvimer og jeg har ikke noe imot at klærne er gjennomvåte når jeg er ferdig.

    Jeg er en av de overvektige blubbene som slubber rundt på senteret og puster og peser mens jeg løfter vekter jeg aldri drømte om at jeg kunne røre. Jeg er en av de som står i kø for å komme til på knebøystativet og spør pent om jeg kan ta imellom deg når du koser deg på benkpressbenken.

    Når jeg ser på meg selv i speilet, så er det ikke for å sjekke at utringningen er stor nok, eller at maskaraen ikke renner, det er for å se at knærne ikke går foran tærne og at ryggen er rett. Det er ikke for å sjekke at magen er snurpet inn til enhver tid, jeg er der for å bli kvitt den. Det er for å se at rumpa og brystet stikker ut, og at bevegelsesbanen er riktig. Det er ikke fordi jeg synes jeg ser fantastisk deilig ut, eller for å sende blikk til han klumpete fyren som har kjøpt en stringtruse i 5XL og bruker den som overdel.

    Jeg er på treningssenteret for å trene.

    Hvis du er den av dem som ikke er der for å trene, så er det ditt problem. Jeg tar ikke ansvar for hva du måtte finne på å lukte, se, eller føle mens du er der. Har du tid til å speide, lukte og føle mens du er på treningssenteret, ja så tørr jeg påstå at du ikke gjør jobben din. Selvfølgelig lukter det når man slenger på seg t-skjorta fra gårsdagens fotballtrening, men hva i alle dager gjør du oppi trynet på en som trener så du i det hele tatt har muligheten til å lukte dette? Hvorfor er du ikke opptatt med dine egne repetisjoner og intervaller? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går ikke rundt å lukter på folk når jeg er på trening.

    At noen lukter svette på et treningssenter, det er ikke noe jeg legger meg ned å griner for. Livet går videre folkens :)

    Syns det er litt pussig at du sidestiller det å ha rent tøy på trening med det å være der for å se pen ut. Jeg trener uten sminke og jeg svetter som en gal og jeg driter i om skoene matcher antrkket, men jeg kommer ikke i gårsdagens svette treningstøy fordi det kan være skjenerende for andre og jeg ser det som vanlig folkeskikk å ta såpass hesyn til at andre også skal kunne trene uten å bli fortyrret/distrahert av intens svettelukt fordi noen ikke gidder å vaske en ekstra t-skjorte.

  10. Har prøvd flere, inkl disse som er nevnt her, men ingenting funker.. Har E, så må ha noe som faktisk holder ting på plass :p noen forslag?

    Jeg bruker F cup og er smal midjen så har måttet bruke mye tid på å finne bh. Når jeg skal løpe eller lignende foretrekker jeg å bruke to.

    Favoritt til løping:

    Casall Adjustable Sports Bra BH C-Cup

    denne kan brukes alene men jeg foretrekker å kombinere den med en med bryterygg da er det minimalt med bevegelse.

    Favoritten til styrketrening:

    Sport Sports Bra | Panache Sport Collection | Panache Lingerie

  11. Jeg ble også et emosjonelt vrak av mercilon. Fikk forøvrig merkbart større fordeler på svært kort tid, noe som ikke er så kult når man allerede har mer en nok å holde styr på.

    Microgynon som jeg går på nå har jeg ikke hatt noen merkbare bivirkninger av (noe jeg stusser litt over for jeg har lest et sted at de to er nokså like) så tror det er mye å hente på å prøve ett nytt merke om en er misfornøyd. Har aldri opplevd noe merkbart forskjell i vekt eller matlyst pga p-piller.

  12. Halvveis off topic, men jeg måtte slutte på p-piller (Loette) KUN fordi jeg ble så emosjonell av dem. Jeg ble skikkelig deprimert, hatet meg selv og ville ikke leve... Det var ganske ille. Synes det er litt kjipt å ikke kunne bruke noe prevensjon (har prøvd p-ring også, vara også). Jeg merker tendenser bare når jeg skal ha mensen også, at jeg blir helt fra meg og føler meg skikkelig rævva.

    .

    Har en venninne med samme tendensen. Hun bruker pessar. Jeg tenkte hæææ er ikke det antikvarisk da jeg hørte det men hun er superfornøyd så kanskje verdt et forsøk?

  13. å jeg mente ikke at du ikke skulle ta atg men at jeg ikke får det til. sorry uklarheten. Har strukturelle problemer, husker ikke hva det heter i farten men får tilpasset innleggssåle av ortopediteknikker

    edit:jeg hadde tatt atg om knærne hadde tillatt det, men igjen er ingen ekspert

  14. Jeg er enig med VegalL. Har ingen kunnskap om knær utover at jeg har mye problemer med mine, og de blir bare bedre av å kjøre knebøy (dog ikke atg). Er mer påpasselig med øking av vekt/rep når det gjelder knebøy enn andre øvelser, men igjen det er fordi jeg sliter med knærne, og da mener jeg ikke litt vondt i starten av en joggetur eller etter nedstigning av fjell.

×
×
  • Opprett ny...