Jump to content

Alita

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. Det kan jeg absolutt gjøre. Problemet når jeg løfter stanga av fra dette lavere nivået er at den treffer "knaggene" på nivået rett over der igjen. De sitter fast og man kan ikke ta dem av, så det går ikke an å løfte stanga rett opp og ut, det krasjer liksom i knaggene over. Noen idé til hvordan jeg kan løse det?
  2. Hei. Lurte på om det var noen her inne som kunne hjelpe. Jeg har trent fast styrke blant annet knebøy i ca. 3 måneder nå. Mitt problem er at jeg er akkurat for lav for høyden på stanga, dvs at hvis jeg tar den på den ene høyden som er nærmest min egen, så blir det for lavt og jeg må skikkelig ut med rumpa for å løfte den. Da får jeg smerter i korsryggen. Jeg har løst problemet ved å ta stanga på nivået/høyden/rilla over der igjen. Da er det akkurat litt for høyt for meg, men jeg kan ta en 20 kilos vektskive på bakken rett under som jeg kan stå på (ett ben på og ett ben av) - på den måten greier jeg å løfte av stanga (men må opp på tærne). Etter 3 måneder nå har jeg begynt å kjenne smerter i venstre kne. Har hatt smerter i ukevis, og fant ut nå at det er fordi jeg får veldig belastning på det ene kneet når jeg løfter stanga av for hvert sett. Fordi jeg må stå med ett ben på vektskiva, og det andre på bakken bak meg. Så det bakerste benet får all belastningen idet jeg løfter stanga av. Jeg lurer på hvordan jeg kan løse dette problemet da min høyde ikke passer for noen av rillene på knebøystativet og jeg får belastningssmerter uansett? Håper det var godt nok forklart og spør hvis det var noe dere ikke forstod!
×
×
  • Create New...