Jump to content

Helle123

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

  1. Med setninga «Skjev posisjon» mener jeg øvelser som foreksempel sidelengs planke- øvelser hvor det ikke finnes god nok støtte eller stabilt underlag for nakken . Ikke fordi det er vanskelig, men nakken må være fri for belastning en stund. Tror jeg forstod hva du mente nå. Men hvor ofte bør man trene rumpe og evt varighet på økta? 🙄
  2. Glute bridge er jeg noe kjent med, men jeg ga opp med vekt fordi benken glei hele tiden - så jeg fikk aldri ordentlig feste. Prøvde å ikke skyve meg unna, men det blir jo trykk med 60 kg 😅... går dette på teknikk eller handler det om å sette den benken mot en vegg ? hip throust, donkey kicks og lateral band Walks gjør jeg en del nå. 30 rep x 3 sett. Sumo mark og deadlift har jeg begynt smått med.. men med svake vekter og mange rep. Rett og slett fordi jeg gjorde utfall med vekt på skuldrene, og stanga moste nakkevirvlene mine. Fikk brudd og må gjøre mye alternativt fremfor det jeg gjorde før. Så knebøy med stang er umulig for meg nå en periode, og ting som stiller overkroppen i veldig «skjeve» posisjoner. Men lav vekt og mange rep er min treningsstil. Litt usikker på hva du mener på et punkt. Du skriver : «Jeg ville begynt med å aktivere rumpa før og mellom de spesifikke oppvarmingssettene for beintreningen (begynnelsen av økta) og kjørt de tyngste øvelsene først» Mener du at jeg skal varme opp med aktivering av rumpe, så kjøre beinøvelser som ikke inkluderer rumpe men lår og legger? Eller alt? Altså.. skal jeg starte og kjøre isolerte øvelser for rumpe i mellom øvelser som ellers inkluderer rumpa? Sorry, jeg ble bare sykt forvirret her!
  3. Underkroppen reagerer ikke så mye på treningen min som den burde, føler jeg. Løfter mye vekter 3-4 ganger uka i 60-120 min; 95kg sumo og 80 markløft. Jeg gjør utfall med manualer, hipthrust mest vekt og strikk, benpress (skrå) , går mye helling på mølle, hatt perioder med intervaller og diverse annet... har mye muskler i lårene, men rumpa (selvom den svir så jeg vil gråte) er «stuck». Har trent i ca 3 år og hatt 1 år med lavere karbohydrat-inntak og høyere inntak fett og proteiner. Kan det være kosten som slår feil eller må jeg jobbe med noe mer spesifikt? Har forståvidt mistet 15 kg på 1,5 år, så det KAN hende jeg er utålmodig her, men tar imot all hjelp! Legger ved bilde av figuren min om det gjør det lettere å gi tilbakemelding eller tips.
×
×
  • Create New...