Jump to content

-Lykke-

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. Der sa du noe. Skal teste det ut. Hva med maten? 1200 ble som sagt for lite mat for meg. Gikk opp til 1500 igjen nå. Hadde jeg enda gått ned litt på 1200 så kunne jeg bitt tenna sammen en liten periode, men. Rent teoretisk burde jeg gå ned ved å spise 1500 kcal dagen.
  2. Jeg har i to måneder forsøkt å kvitte meg med litt fett. Er 162 høy og per nå 60 kg (startet på 63 kilo). Jeg har altså gått ned 3 kilo, men etter disse tre kiloene stoppet det helt opp. Har tidligere konkurrert i fitness, så føler jeg har god kontroll på maten. Veier absolutt alt. Er ikke så veldig nøye på makronene, men teller kalorier og sørger for å få i meg nok proteiner (100-120 g). Lå på 1600 kalorier de første ukene, men da vekta stoppa opp senket jeg det til 1200. Har spist 1200 kalorier dagen i to uker nå, men dette ble for lite for min del (og vekten har stått bom stille til tross for så lite kalorier). Så i går gikk jeg opp til 1500 igjen. Jeg trener tung styrke 4-5 ganger i uka, og kardio (spinning) 2-3 ganger i uka. Har ellers en relativt stillesittende jobb, men har barn så er i litt bevegelse ellers. Jeg kan bare ikke fatte hvorfor jeg ikke går videre ned? Har lyst til å gå ned til mellom 55-57 kilo. Da jeg konkurrerte i bikinifitness gikk jeg jevnt og trutt ned mens jeg spiste 1650 kalorier om dagen. Trente slik jeg gjør nå omtrent, men trente ikke kardio i det hele tatt. Jeg hadde minimalt å gå ned da jeg startet på dietten siden jeg allerede hadde relativt lav fettprosent. Gikk kun ned 3 kilo. Men opplevde ingen vanskeligheter med å gå ned. Skal sies at jeg pga en krevende jobb det halvannet siste året har måttet ofret treningen en del. Har blitt 2 slappe økter med lite futt i uka. Men nå som jeg har kommet meg ut av denne jobben, har jeg endelig fått tid og overskudd til å trene som før. Så det er vel forskjellen fra sist jeg skulle ned i vekt. Jeg var bedre trent i utgangspunktet og hadde lavere fettprosent i utgangspunktet. Samboer mener kroppen er i sparebluss, men jeg tror egentlig ikke på dette med sparebluss da jeg har lest en del om det og at dette er en myte. Ellers mener han at jeg har bygget såpass med muskler og mistet fett, slik at vekta står stille. Men jeg får ikke det til å stemme helt det heller. For det tar jo langt mer tid å bygge muskler. Vet det også er mange som sier man ikke kan bygge i underskudd, men jeg bygget faktisk på meg ganske greit med muskler og styrke under siste dietten. Skal sies at jeg har økt voldsomt i styrke siden jeg startet ordentlig med treningen igjen, da. Og jeg er blitt mye mer markert i overkroppen (beina og rumpa holder alltid på fettet lengst hos meg). Men jeg tror ikke jeg kan ha bygget så mye muskler at det forklarer stagnasjonen til vekta. Jeg har fortsatt å gå ned noen få cm rundt midjen (eneste stedet jeg måler) etter at vekta stoppet opp. Men dette tror jeg bare er fordi jeg ikke spiser mat som får meg oppblåst, spiser jeg for eksempel hvete så eser jeg ut. Tipper de cm hadde kommet kjapt tilbake etter en skikkelig utskeielse med andre ord. Har dere noen anbefalinger til meg? Er greit nok at jeg blir litt strammere og ser litt endringer, men har liksom som mål for sommeren å bli skikkelig ripped... Skal for øvrig dra til 24 fitness og få målt fettprosenten, så får jeg en liten pekepinn på hvordan jeg ligger an.
×
×
  • Create New...