Jump to content

tuss

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About tuss

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. tuss

    Program for nybegynner

    Jeg har kjørt 5x5 i over ett år nå og syns det har produsert veldig bra resultater! 5x5 knebøy, mark, militærpress, benk - 5kg økning per sett i alt bortsett fra militærpress der anbefaler jeg minste valør økning som er tilgjengelig på treningsstudioet. Utover det har jeg lagt inn dips, pulls ups og stående roing. 3x10 på disse. Klarer jeg alle repsa øker jeg alle sett med 2.5kg til neste trening, hvis jeg ikke prøver jeg på nytt.
  2. Start på 2000kcal hver dag hvis du trener tungt. Sjekk om du har gått ned etter en uke. Ta evt mål av armer, midje, bryst, lår osv da ser du forskjellene litt raskere. Jeg har helt sikkert mindre peiling enn HenrikWL, men jeg har kjørt mitt eget opplegg basert på hva jeg tror er riktig og det har gitt meg ganske bra resultater ihvertfall.
  3. Hvis du allikevel teller kalorier er det aller beste å loggføre uke til uke og f.eks veie deg hver mandag når du står opp. Det er viktig at du veier deg til samme tid med like premisser, det vil si før inntak av mat og før/etter toalettbesøk. Ut ifra det ser du hvor mye du har gått opp/ned. Er det mer/mindre enn 1kg kan du jo justere. Nytter ikke å skrive inn tallene i en kalkulator da alle mennesker er forskjellige.
×