Jump to content

joamoe

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

About joamoe

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei igjen! Er enda ikke blitt noe bedre, og tenkte derfor at jeg skulle ta meg en time hos noen andre enn PT'en min. Men hvem er det som er best å gå til når det kommer til isjias smerter ved prolaps? Naprapat, osteopat, fysioterapeut, kiropraktor osv?
  2. Hei igjen! Var hos legen ikke lenge etter jeg la ut dette innlegget, og han sa jeg hadde trokanterbursitt og satt meg på voltaren kur i 3 uker. 2 måneder senere var det bare blitt verre, gikk jeg på nytt til legen, denne gangen til en annen. Han sendte meg da inn til MR, og fikk svar om at det er prolaps i ryggen som klemmer på isjas nerven som du nevner! Noen som har erfaringer med dette, og tips til hvilken øvelser jeg kan gjøre for å gjøre at det bedrer seg litt fortere? Takk på forhånd!
  3. Hei! Etter en treningsøkt for snart 3 uker siden opplevde jeg at jeg fikk store smerter i hamstringsområdet i min høyre fot. Jeg kjente ingen smerte under selve treningsøkten, og heller ikke på kvelden, men dagen etter gjorde jeg det. Tenkte da at dette ville gi seg om noen dager så tok en liten treningspause, men nå har det gått 3 uker og det blir egentlig bare verre. Det er spesielt om morgenen det gjør vondt, eller om jeg har sittet i ro en stund. Har jeg beveget meg litt kjenner jeg ingenting til det. Noen som vet hva det kan være? Takk på forhånd.
  4. Hallå! Har prøvd å få inn teknikken på markløft en stund nå, for når jeg gjør det med relativt lett vekt kjenner jeg ingenting i beina, kun veldig belastning i korsryggen. Begynner å tro at det kanskje ikke er teknikken som er feil, men at hamstringsene mine er altfor stiv og at det er fordi jeg må anstrenge korsryggen så mye for å få den rett at jeg kjenner det sånn i ryggen. Noen som har opplevd dette før? Og noen som har noen gode tøye øvelser for å bli mer fleksibel til markløft? Takk på forhånd!
  5. Hei, bare lurte på om det var noen som hadde noen erfaringer med Olimp Max Mass 3XL? Ser det både er proteiner og kreatin tilsatt i tillegg, betyr det at jeg ikke trenger å ta creatin og proteinpulver i tillegg til dette isåfall? https://www.proteinfabrikken.no/opp-i-vekt/malsetninger/max-mass-3xl-6kg.html Takk på forhånd!
  6. joamoe

    Gainer

    Halla! Prøver å legge på meg nå, og har regnet litt på det og kommet fram til at jeg trenger litt over 3000 kalorier om dagen ish. Prøver å spise så mye jeg kan, men ser nå at det blir litt vanskelig på travle dager. Men har lest litt om såkalte "gainere" i det siste, både positive og negative ting. Så det jeg lurer på er om dette er noe jeg kan bruke de dagene jeg ikke får i meg alle kaloriene? Isåfall, har noen en type å anbefale? Eller er det bare masse sukker?
  7. Okei, Day 1 - 4x8 Squats Bench Press Pullups Military Press Barbell Curls Ab Roller Day 3 - 5x5 Deadlifts Bent Over Rows Dumbbell Incline Bench Press Lateral Raises Dumbbell Tricep Extensions Hammer Curls Day 5 - 3x12 Lunges Dips Chin-ups Push Press Seated Calf Raises Plate Twists Fant dette programmet på nettet, ser det greit ut? Er hovedsaklig ute etter å øke muskelmasse.
  8. Hei! Har trent nå i 4 måneder, og syntes det er ganske digg å gå på studioet. Men det jeg lurte på er om det er noen "splits" som tillater at du trener hver dag? Eller vil dette ødelegge for progresjonen? Har kjørt følgende program til nå: Dag1: Bryst, biceps Dag2: Rygg Dag3: Triceps, skuldre Dag4: Bein Repeat Er det bedre for meg å legge inn noen hviledager i mellom treningene, evt har dere en link til et bra treningsprogram for en ganske fersk fyr som har trent i 4 månender?
  9. Okei, takk! Har du noen tips om noen konkrete programmer? Så meg ut et program jeg fant her på siden som jeg skulle kjøre 3 ganger i uken med følgende øvelser: Er dette greit, eller bør jeg legge til/endre noen øvelser? Knebøy 3 8-10 Benkpress med manualer 3 8-10 Sittende roing 2 8-10 Arnoldpress 2 8-10 Nedtrekk foran 2 8-10 Ez-bar curl 2 8-10 Nedpress 2 8-10 Planke
  10. Hei! Jeg begynte å trene for omtrent 2 måneder siden men klarer ikke helt klok på hva som er best når du er såpass fersk som meg. Er i hovedsak ute etter å bygge muskelmasse. Leser noen plasser at å trene en muskelgruppe hver dag er best, mens andre steder leser jeg at det er best å ta hele kroppen, så klarer ikke helt å bli klok på dette her. Så det jeg lurer på er bare 1om noen kan si meg hva som er best for meg når jeg er såpass fersk, og er hovedsakelig ute etter muskelmasse. Er 1.82 og 71 kg om det har noe relevans. Har mulighet til å trene 5 dager i uken.
×
×
  • Create New...