Gå til innhold

Pangpang

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Pangpang

    Justeringer på programmet?

    Har følt meg konstant sliten lenge, så jeg gleder meg til å teste ut dette. Har tenkt at jeg måtte være tro til programmet mitt, men det er vel greit å justere litt underveis. Takk for at du tar deg tid til å svare!
  2. Pangpang

    Justeringer på programmet?

    Takk for svar! Kanskje ikke så dumt å dele det opp i to økter nei... Kjenner det sitter litt langt inne å redusere til å kjøre knebøy og mark "bare" to ganger i uka da Og ikke 5x5? Men jeg tror faktisk at jeg skal prøve ut det du sier her! Litt variasjon kan jo være kjekt og.
  3. Jeg er relativt nybegynner og har trent et nybegynner helkroppsprogram siden nyttår. Jeg var veldig svak da jeg startet (og er det forsåvidt enda ), men jeg ønsker å bli sterk og å bygge muskler. Kan jo nevne at jeg er jente, 31 år, 170 høy og veier 60kg. Jeg trener programmet mitt fire dager i uka (man, tirs, tors og fre). Det har gått greit en hel stund og jeg har kunnet øke jevnt og trutt på de fleste øvelsene. Programmet ser slik ut (skriver også på hvor mange kg og reps jeg nå tar i de respektive øvelsene): knebøy (dype) 40kg 5x5 (her økte jeg fra 25kg til 40 kg på halvannen mnd, stått omtrent stille siden) markløft 70kg 5x5 bulgarske utfall 35kg 5x5 i supersett med: push ups nedtrekk 40kg, sliter med å klare 3x8. hipthrust 70kg 3x8 arnoldpress 10kg x 2, men sliter med å klare 3x8 enda. planke 1 min x3 Markløft er favoritten, der føler jeg at jeg har hatt jevnest progresjon. Knebøy derimot Her har jeg stagnert på 40kg, og kommer meg ikke videre. Sliter med teknikken når det blir for tungt, havner frampå. Merker at jeg er litt redd for å legge på mer. Hva kan jeg gjøre for å få videre framgang i knebøy? Et annet "problem" som har kommet etterhvert som vektene har blitt tyngre er at jeg bruker veldig lang tid på økta. I begynnelsen var jeg ferdig på en times tid, mens nå kan jeg lett bruke 45 minutt bare på knebøy og markløften (inkl oppvarming)... Bør jeg redusere antall øvelser? Kan det være at dette programmet er for mye for meg å kjøre fire ganger i uka? Setter pris på noen andres betraktninger!
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her