Gå til innhold

Mindgame

Medlemmer
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Mindgame vant dagen sist Februar 23

Mindgame hadde mest likt innhold!

Om Mindgame

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

432 profilvisninger
  1. Mindgame

    Genetiske fettdepoter

    Ålreit. Mer muskler på "pipestilkene" da 😂 Snakkes om 6 mnd 😉
  2. Altså. Person X regner ut at hun har en essensiell fettmasse på la oss si 10kg og LM på 50. Deretter går hun opp i LM, og regnestykket blir jo da helt annerledes, med et høyere antall kg essensiell fettmasse, og en lavere fettprosent (forutsatt at hun teoretisk sett ikke går opp i fettmasse). Altså har hun samme mengde fett på kroppen som før- men har blitt større i muskelmasse. Hun ser mer fit ut- men har indre organer, CNS ect. egentlig veldig mye mer behov for fett, selv om dette ikke synes like godt utenpå, nå som X er blitt svær? Altså, det eneste som har endret seg er muskelmassen som ikke er særlig avhengig av fett i sin funksjon- hvorfor må X nå ha mer fett for å holde "resten av systemet" i gang? Det vil jo være det samme som da hun hadde mindre masse? Stemmer regnestykket med en esensiell fettprosent egentlig på (svært) godt muskelsatte?
  3. Mindgame

    3 mnd diett - ned i fettprosent

    Målet ditt høres ikke urealistisk ut ut i fra informasjonen som er oppgitt- bare å holde øye med utviklingen og kutte i kaloriene litt før det evt. skulle stagnere helt så du ikke går glipp av tid- siden du er på et tidsskjema. Nå er kanskje ikke jeg rette til å snakke- men om ikke sixpacken er der med fettprosent på 12 etter 4-6 økter i uka i 10 år så tror jeg kanskje at jeg hadde gått gjennom opplegget mitt..?
  4. Mindgame

    Genetiske fettdepoter

    Oi.. Tusen takk for velmenende ord. Det er rart hvor forskjellig man kan oppfatte en og samme ting :-D Oppelver selv av fettprosenten oventil kunne tilsvart ca 15-16, mens underkoppen anslås til 23-24. Åreit, jeg overdrev kanskje litt med vandrende skjelett, beklager misvisende beskrivelse. Det var kanskje bare frykten min jeg beskrev :-p Synes det har gått mistenkelig radig den veien. Men altså, jeg synes godt fettet kunne forsvunnet litt mer jevnt. Jeg har sovet på det du sier om å kanskje bare øke massen i bena. Først tenkte jeg at da blir det jo uproporsjonert i en enda større grad- meeeen.. Dersom en hadde sett mer markeringer gjennom fettet så hadde jeg jo sluppet gjennom som enda større enn hva jeg egentlig er. Kanskje bare bruke det når kroppen så gjerne vil ha det sånn. Jeg var heller ikke klar over at fettet kunne fordele seg annerledes, jeg trodde fettcellenes antall og plassering var genetisk. Er du sikker på at det ikke bare blir sånn visuelt, fordi massen endres? Eller endres faktisk fordelingen av celler? :-o Uten at konklusjonen er endelig: jeg tror jeg deffer noen kilo til for å se om det mot all formodning skulle være heldig. Hvis jeg blir mer markert oventil enn hva jeg trives med så får ræv være ræv. Men da skal det jammen meg bli litt av ei ræv også Kommer jo til å måtte ordne ballonger for at det skal se bra ut med en sånn fettprosent!
  5. Mindgame

    Genetiske fettdepoter

    Jeg kan jo alltids legge på meg mer masse men jeg tror ikke det er hovedproblemet. Har ganske greit med masse. Og det har jeg egentlig ikke lyst til å fremheve/markere mer- litt fett over er fint, blir det for markert blir det "mann".. men kan se ut som jeg må velge mellom "mannearmer og fin rumpe" eller "trente damearmer og dissefu" 😂 jeg mener, timeglass er jo feminint men dette her er jo ikke akkurat en "fit" bakende. Altså, det er jo bare å prøve? Jeg kan gå ned 5 eller 10 kilo til og så finner jeg jo fort ut hvor det forsvinner. Og så kan jeg ha det hyggelig og bygge litt ekstra på vei opp igjen om det ikke skulle passe meg.
  6. Altså. Så har vekten gått ned, og det er greit med masse igjen. Sixpacken har dukket frem, og det er jo kult. Sammen med den har også spisse hofteben og ribben dukket opp. Genetikkens er slem og legger mesteparten av fettet på underkroppen. Jeg har jo ikke lyst til å bli "vandrende skjelett" på overkroppen, for å få en fit underkropp. Nå har jeg fit overkropp og ridebukselår og lite markeringer på underkroppen. Jeg vet vel egentlig at det ikke er noe verken jeg eller dere kan gjøre med det. Skal ikke på scenen så trenger ikke ned i noe konkurranseform. Det er bare for selvdiggingens del. Skal jeg prøve litt til og se om kanskje det forsvinner mer prosentvis fordeling fra problemområdene de neste kiloene? Hva er oddsen? Hjertesukk herfra!
  7. Mindgame

    Treningsprogram

    Det eneste som ikke funker fett er vel å ikke trene ;-)
  8. Mindgame

    Proteinuri? Kostholdrelatert?

    Jeg bemerker meg at jeg får utslag på proteiner i urin dersom jeg holder en større del av kaloriinntaket fra proteiner. Jeg tenker umiddelbart nyresvikt, men det behøver vel ikke være så drastisk... Det jeg lurer på; ved kcalunderskudd så blir det jo nødvendigvis slik at noen av disse (litt for mange) proteinene blir svidd av til energiomsetning, vil dette gi et utslag på proteiner på stix? Dette trenger vel heller ikke ha sammenheng med ketoner i urin heller, da det ikke er fett som forbrennes?
  9. Mindgame

    Muskler som ikke virker...

    Jaja! 60 kilo x 5 i knebøy denne uka. Det går fremover 😀 at jeg nærmer meg 60 kilo og at det egentlig bare er de 20 kiloene siden sist som har flyttet seg over på stanga liker jeg mindre å tenke på. Jeg gleder meg til jeg skal spise meg stor igjen!!! Julaften ga mersmak 😂 god jul og godt nyttår til dere alle. :-)
  10. Mindgame

    Patetisk knebøy - Please advice.

    Hvorfor er det farlig?
  11. Mindgame

    Patetisk knebøy - Please advice.

    Har man sluttet helt med å sette hælene på en planke for å unngå winka?
  12. Mindgame

    Muskler som ikke virker...

    Jeg vil bare si at NÅ er det slutt på å kuke rundt der nede! Damn, back om business på trening i går, godfølelsen på plass. Første godfeelingen siden oppstart. Nå beveger det seg, getting there! Juhu 😁
  13. Mindgame

    Mamma kroppen

    Hva er vekt og høyde? Enten så er du veldig liten som ikke går ned på 1400kcal, eller så TROR du at du spiser 1400 kcal. Et godt tips kan være å laste ned appen Lifesum. :-)
  14. Mindgame

    Muskler som ikke virker...

    Takk for svar NoBro. Så sitter jeg her, en liten kilo lettere, sipper kreatin (!) og prøver å overbevise meg selv om at DET kommer til å utgjøre den store forskjellen mens jeg gruer meg til dagens beinøkt. Wish me luck
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her