Jump to content

Ensolbrille

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About Ensolbrille

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg har målt med en sånn klype selv og to ganger på treningssenter. Fikk at jeg hadde 31% da jeg målte med klype og 29% da jeg målte med apparat på treningssenteret, begge gangene. Så trodde det var ganske nøyaktig siden de målte så likt. Jeg vet ikke hvordan fettprosent fungerer, men 30 % er vel ganske farlig tror jeg. Da har man kanskje mye fett rundt indre organer. Så derfor vil jeg gå ned i fettprosent. Ja, jeg er ikke overvektig, men vet om kvinner på min høyde som veier nærmere 70 kg enn 60 kg og ser bedre ut enn meg. Ser ut som de har mindre kroppsfett enn det jeg har. Så kanskje det er kombinasjon av mye fett og lav muskelmasse som gjør at jeg ser så tynnfeit ut.
  2. Takk for svar! Okay, da skal jeg trene styrke. Men sier du at kaloriunderskudd og styrketrening gir meg muskler, så jeg ikke gjør noe feil? Eller blir jeg bare tynnere og må spise i pluss for å faktisk få muskler etter slankingen er ferdig? Jeg har veldig lav hvileforbrenning viser det seg, så da må jeg legge meg på 1200 kcal og trene styrke. Tror det blir for lavt og at jeg kommer til å gi opp ganske raskt. Må man følge hvileforbrenningen eller kan jeg heller spise 1500 kcal og trene styrke?
  3. Sikkelig usikker nybegynner her. Jeg er 172 cm høy, veier 60 kg og har en fettprosent på hele 29% Tror jeg er det man kaller ordentlig tynnfeit. Har lagt ved et lite bilde av meg. Jeg har jo veldig lyst til å gå ned i fettprosent, kanskje til -20% (Hva enn som er normalt). Blir bare litt usikker på hvordan jeg skal gå ned denne fettprosenten. På noen nettsider ser jeg jenter med samme utgangspunkt som meg som ser tynnere og bedre ut ved å gå opp i vekt (f.eks. startvekt er 60 og etterpå veier de 63 kg), mens på andre nettsider ser jeg jenter som har fått finere kropp ved å redusere kaloriinntaket og dermed vekten. Er det noen som kan gi meg noen tips på hva jeg burde gjøre? Burde jeg kanskje begynne med cardio, spise ca. 1300 kcal per dag og slanke meg ned til 20% og deretter legge meg litt høyere kalorimessig og trene styrke. Eller kan jeg begynne rett på styrketrening og ikke ligge så lavt kalorimessig? Jeg skjønner liksom ikke hvordan disse jentene klarer å gå opp i vekt og samtidig se slankere ut.. Er det fordi de har gått opp i muskelvekst og ned i fettprosent samtidig?
×
×
  • Create New...