Jump to content

Pantherus

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About Pantherus

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pantherus

    A

    A
  2. Sliter med lekk tarm, spennings hodepine, har gluten og egg allergi, masse eksem... Slapp, lite energi. Har nok en ganske dårlig tarm flora.... Kom over boken tarmens medisin, som går i dybden på alt man trenger å vite, samt 6 steg for å forbedre tarmen, bakterie floraen... Min plan er å starte med 7 dagers vann faste. La kroppen få litt tid til å reparere litt. Neste steg er å spise blant annet mye fermentert mat. Har valgt ut de tingene jeg er sikker på kommer til å smake ok, å setter i gang fermentering prosessen så jeg har klart til etter fasten. Sylteagurk, røbetter, ingefær, surkål.. Tenkte å prøve meg på å lage kombucha... Kjøpe mest mulig økologisk kjøtt og grønnsaker, vill fisk... Tenker spise etter foodmap en stund. Merker at jeg reagerer på flere ting, som løk... Har lest st probiotika hjelper, men det er ikke samme gode bakterier selv om de ligner, å at flere blir dårligere når de slutter, derfor høres det bedre ut med å fermentere selv. Noen generelle tips, egne erfaringer? Kanskje ta probiotika under resten av fasten, å parallelt en stund mens jeg innfører fermentert mat? Fastingen: Fredag 18 mai kl:23:30 spiste et solid siste måltid i starten av nattevakt, mye kjøtt for å holde meg mett lenge. Dag1: Sov 4 timer etter nattevakt, sliten og trøtt, rolig dag, gikk til sammen nesten 2 timers tur. Halvparten I terreng. Gikk overraskende lett. Ikke vert spesielt sulten Dag2: nattevakt, Magen rommler litt, å vert litt oppblåst. Ikke spesielt sulten, selv om jeg har tenkt litt på junk food. Merker jeg ble svimmel når jeg reiste meg fort. Spenningshodepinen har faktisk lettet litt gradvis i løpet av natta. Konstant tørst, tungen føles merkelig å har blitt hvit. Sliten men overraskende avslappet.
  3. Jeg er veldig motivert så det skal nok gå bra. Har vert medlem av trenings studio tidligere. Etter hvert ble det så mye folk at dere bar ble kø. Byttet til et helt nytt studio, var veldig bra, men etter en stund ble det samme der.
  4. Hei, jeg er en mann på 32år, var altid i god form, å veide 70kg pluss minus 1kg uavhengig av hva jeg spiste. Da jobbet jeg daglig med variert å tungt arbeid. Etter å ha fått meg en stillesittende 3 skift jobb gikk det et par år, å forbrenningen ble helt ødelagt(trent litt i perioder). Nå veier jeg 85kg, å har generelt lite energi. Har også fått lekk tarm, tok en test, er allergisk mot gluten. Har bestemt meg for å ta litt skikkelig tak i ting. Drikker 1 kopp med kraft hver dag, tar probiotika, spiser kjøtt, fisk, fuggel, mye grønnsaker og salat. Litt knekkebrød med advokado fx... (merker at jeg har mindre eksem og tarmen oppfører seg gradvis bedre uten gluten) Kjøpt meg romaskin for 2 uker siden. Ror 1 dag å har 2 dagers pause. Varmer opp i 10min, så intervaller på 6min, 3litt mere intenst, 2 rimelig i intenst og 1min alt jeg orker. Avslutter med 5min rolig roing, så bruker jeg de siste kreftene i armene til å løfte kittlebels. Har merket litt framgang, men ikke super masse(tar kanskje litt lengre tid?) Har også bynt å gå minst 10 000skritt hver dag(tid tider vert en del lite aktive dager før) Noen dager går der lett, mens andre dager er det tyngre. Mine mål er å gå ned ca 10 kilo. Få mere overskudd. Få en bedre kropps holdning. Jeg er alt for stiv i kroppen, greier ikke sitte med rett rygg med beina rett ut, har lyst til å kunne sitte lenge i en kajakk i sommer, å da er det et problem, burde det holde ned god uttøyning etter trening? Kan det være lurt å kjøpe en Slynge for å ha rundt døren til å trene de øvre rygg musklene? Tar imot alt av gode tips =)
×
×
  • Create New...