Jump to content

Maur

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Maur

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

477 profile views
  1. Maur

    For lite kcal?

    Ettersom jeg har planer om å gjøre et forsøk på å øke muskelmassen har jeg loggført siste ukes matinntak for å få et lite innblikk i hva jeg faktisk spiser. Jeg har hatt fokus på proteiner, grønnsaker og å spise riktig mat. Resultatet er at jeg føler jeg har spist som en gal og vært stappmett etter hvert måltid. Jeg har spist mye mer enn hva jeg pleier på hverdager. Til tross for dette har jeg ligget mellom 1500 og 1800, litt mer i helgene. Hvordan har det seg at jeg ikke har gått ned i vekt over tid når jeg tydeligvis ligger under 2000 til vanlig. Er 174cm og 63 kg. Synes heller kiloene har sittet som støpt til tross for hard trening. I følge skriften skal jeg visst opp mot 2500 for å gå opp i vekt, men jeg er skeptisk til å øke inntaket med så mye når jeg ser hva jeg har vedlikeholdt på tidligere. Kan kroppen ha gått på sparebluss og holdt igjen eller kan det være en elendig forbrenning? Bør jeg fortsatt ha 2500 i sikte dersom jeg skal øke muskelmasse eller prøve med mindre i første omgang?
  2. Maur

    For lite kcal?

    Ettersom jeg har planer om å gjøre et forsøk på å øke muskelmassen har jeg loggført siste ukes matinntak for å få et lite innblikk i hva jeg faktisk spiser. Jeg har hatt fokus på proteiner, grønnsaker og å spise riktig mat. Resultatet er at jeg føler jeg har spist som en gal og vært stappmett etter hvert måltid. Jeg har spist mye mer enn hva jeg pleier på hverdager. Til tross for dette har jeg ligget mellom 1500 og 1800, litt mer i helgene. Hvordan har det seg at jeg ikke har gått ned i vekt over tid når jeg tydeligvis ligger under 2000 til vanlig. Er 174cm og 63 kg. Synes heller kiloene har sittet som støpt til tross for hard trening. I følge skriften skal jeg visst opp mot 2500 for å gå opp i vekt, men jeg er skeptisk til å øke inntaket med så mye når jeg ser hva jeg har vedlikeholdt på tidligere. Kan kroppen ha gått på sparebluss og holdt igjen eller kan det være en elendig forbrenning? Bør jeg fortsatt ha 2500 i sikte dersom jeg skal øke muskelmasse eller prøve med mindre i første omgang?
  3. Bare ser jeg ligger under på ukedager, men fort havner over på helg. Det enkleste hadde derfor vært å kunne kalkulere med litt mer på helg enn i ukedagene. Bare lurer om det har noe å si for utviklingen av musklaturen?
  4. Etter å ha loggført mat noen dager ser jeg at jeg ligger høyere på fett og lavere på karbohydrater enn anbefalt. Har dette mye å si for resultatet så lenge jeg får i meg nok proteiner? Har også funnet ut at jeg ligger i underskudd på hverdager. Trodde jeg lå motsatt. Eneste grunn til at jeg ikke er mager er vel kjærligheten til sjokolade og god mat i helgene. Spiser sunt og vil ha mer muskler, men syns det er vanskelig å spise overskudd på en sunn måte. Blir mye mat. Noe som har tips til et godt proteinpulver på dager jeg ikke får i meg nok?
  5. Er det med styrketrening som elles at det er uketotalen som har noe å si, eller er det viktig at inntaket er likt hver dag?
  6. Når du prøver å lære mer om makroer og finner ut at du har googlet makroner Kostholdsplan neste
  7. Hva med å piske eggehviter og tilsette søtningsmiddel og kakaopulver? Ikke skikkelig mousse, men pisket eggehvite er skikkelig DIGG
  8. Maur

    X-press

    Leser på x-press 2. Det står at en skal prøve å slå seg selv med en økning på 2,5 kg i baseøvelser, 1 kg på manualene el 1 rep på hvert sett. Gjelder dette for jenter også eller skal jeg legge lista lavere? Lurer også på hvor tunge vektene skal være. Eks. dag 1 knebøy - 3-5 sett, 3-4 rep. Skal jeg da starte med en vekt som er så tung at jeg bare klarer 3 sett x 3 rep og jobbe mot 5 sett med 4 rep med samme vekt? Eller starte høyt og gå nedover? Har ikke sjekket 1 RM, men la oss si den er 50kg på knebøy. Hvor mye skal jeg legge på da?
  9. Hvor stor økning kan en forvente på en uke? Er 2 174 og 62 kg.
  10. Hvor kan jeg lese om kcaloverskudd? Hvor mange kcal jeg bør legge meg på? Hvor mye opp på en uke? hvordan vite om det er fett el muskler som legger seg på vekta, hva jeg kan forvente o.s.v. Noen jenter med erfaringer? Må innrømme jeg frykter høy fettprosent
  11. Tja, nettopp meldt meg inn i håp om å lære litt mer og finne tips og råd. Jeg har trent styrke av og på i mange år, men ønsker å ta det et hakk videre. Innser jeg trenger mer kunnskap. Mulig det finnes bedre steder, men her er mitt første stoppested i treningsjungelen☺
  12. Maur

    What to do?

    Takk for svar! X-press ligger øverst på lista over de jeg har sett på. Da blir det det👍
  13. Maur

    What to do?

    Hei! Etter å ha trent RYP en stund (ikke slavisk) tenkte jeg først å fortsette med dette og bare legge til litt ekstra trening på rumpa. Etter å ha tilbragt litt tid her inne har jeg gått meg vill i jungelen av treningsprogram. Jeg ønske å ta styrketreningen et hakk opp, men aner ikke hva jeg bør fortsette med! 1.pri er å få rumpa på plass, men ønsker styrke og definerte muskler på hele fjøla. Bikinfitness er drømmekroppen. Vektmessig ønsker jeg å redusere fettprosenten (er 174 høy og 62 kg). Jeg er småbarnsmor og jobber fulltid så jeg ønsker noe som er enkelt og som ikke krever all verden planlegging før hver trening. Noen som vil dele erfaringer eller har tips til hva som bør være veien videre?
  14. Takk for svar! Skal prøves😊
  15. Hei! Skriver her i håp om å få noen gode råd😊 Jeg har trent helkroppsprogram 3 ganger i uka noen mnd nå med knebøy som eneste øvelse på bein. Jeg har hatt fremgang, men føler resultatet bakside lår og rumpa er noe dårligere enn resten av kroppen. Jeg har lest litt om knebøy-teknikk og svaret kan kanskje ligge her. Jeg ønsker å fortsette med knebøy, men ønsker å legge til en ekstra øvelse på rumpa. Problemet er bare at det florerer av tips. Noen som kan foreslå den ultimate rumpeøvelsen som fint lar seg kombinere med knebøy?
×
×
  • Create New...