Gå til innhold

arnoldmann

Medlemmer
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om arnoldmann

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Se her nå begynner det å ligne noe. Tidligere innlegg var du kun kalorier som betyr noe. Nå kommer også fordeling av fett, karbo og proteiner inn. Så det du sier er egentlig at jeg har regnet feil på antall kalorier og ikke har gjort det samme daglig? Det er det som har gjort at jeg enten har gått ned eller opp i vekt. Jeg får egentlig ikke gjort noe annet enn å forklare det jeg allerede har forklart.
  2. Omtrent. Litt vanskelig å få nøyaktig det samme når man bytter ut forskjellige matvarer å prøver å få det samme i antall gram proteiner, karbs og fett. Men det er pluss/Minus maks100 kalorier det er snakk om så det er nokså likt.
  3. Nå er du sikker på det siste der? Så si om en dame skal ha 2000 kalorier for å ha den samme vekten. Dama spiser kun 400g sjokolade, 100g inneholder ca 545, da får hu i seg totalt 2180kalorier. Altså hun vill gå opp i vekt. Men om hun spiser 2180kalorier i rein mat, som kyllingfilet, magert kjøtt, nøtter, ris osv. Vill hun da gå like mye opp i vekt? Kan tenke meg at sammensetningen av maten og det at hun får i seg mer mat (antall gram) gjør at hun ikke vill gå opp det samme som med å bare spise sjokolade, hun vill nok veie mer.
  4. Om jeg har funnet ut av kyllingfilet og karbonadedeig har forskjellige antall kalorier? Ja, for lenge siden. Men om du faktisk leser innlegget og ikke syter om at du får kreft hele tiden, så står det virkelig at jeg har ligget på omtrent samme antall kalorier, karbohydrater, proteiner og fett, men har byttet ut en del matvarer.
  5. Jeg ser at jeg kunne formulert annerledes, var egentlig ikke noe poeng å komme med noe faktisk påstand, men spørsmål. Hadde jeg satt dette tegne her (?) i trådtittel og ett annet sted i åpningsinnlegget så hadde jeg kanskje fått svar. Har som sagt testet ut dette en stund. Igjen må jeg si at jeg har gjort så og si det samme. Spist akkurat samme mengde med kalorier, fett, karbohydrater og proteiner, men har byttet ut noen matvarer. Derfor kom jeg med at jeg mener at det bare er tull å tenke bare kalorier om man skal gå opp eller ned i vekt, da det tydeligvis ikke stemte. Men jeg kunne
  6. Klager på svarene? Har jo ikke fått noen svar. Eller vill ikke kalle innlegg som "Lol" og "Broscience" som svar. Var egentlig meningen å få i gang en diskusjon om dette temaet om hvor riktig det er at om man ligger i kalorioverskudd eller underskudd gjør at man går opp eller ned i vekt. Å jo, jeg kan telle kalorier. Er vell ikke så ekstremt vanskelig å lese på næringsinnholdet og regne ut hvor mye man får i seg av diverse ting. Jeg sier bare ref åpningsinnlegget at det tydeligvis ikke har så mye å si med antall kalorier som alle skal ha det til, men heller hvilket matvarer mann
  7. Yey, dette forumet her har blitt sørgelig. Tydeligvis bedre å bare skrive noe enn å komme med noe fornuftig. Hva er det som er så galt med dette innlegget? Har lengre tid hørt at det er kalorier som bestemmer om man skal gå opp eller ned i vekt. Ligger man i underskudd så går man og overskudd så går man opp, eller er dette bare tull også?
  8. Har nå i en lenger periode, ca 2 måneder så og si gjort det det samme daglig. Har også fått i meg likt antall kalorier hver dag. Men jeg har byttet litt på forskjellige matvarer, men fortsatt så har jeg prøvd å få i meg mest mulig likt karbohydrater, fett og proteiner. Har hørt at for å legge på deg må man ligge i kalorioverskudd, og motsatt for å gå ned i vekt. Altså kalorier er cluet her. Har faktisk hørt at man kan gå ned i vekt av å bare spise sjokolade, så lenge man ligger i underskudd. Men i denne perioden så er virkelig ikke kaloriene som har gjort om jeg har gått opp eller ne
  9. Har man kunnskap selv så er det unødvendig! Dette kan man jo bruke på alt. Er man en god snekker, så ringer man ikke til en snekker. Tror dette med skreddersydde programmer ikke er så bullshitt som du skal ha det til. Setter dem opp ett program til og det ikke fungerer så gjør dem noen justeringer til det fungerer for deg. Altså skreddersydd program.
  10. Synes det er greit med kosttilskudd jeg da, PWO også egentlig. Mulig det sitter mer i hodet, men synes ikke jeg klarer å få like mye ut av treningen uten PWO. Så har du jo vitamintablett, Kreatin, proteinpulver, omega 3. Synes også BCAA er greit å få i seg, men har også hørt fra andre at det også er bare tull, men også mange som mener det er bra.
  11. Så du mener at man ikke trenger å bruke penger på kosttilskudd i det hele tatt? Eller misforstår jeg deg helt nå.
×
×
  • Opprett ny...