Gå til innhold

msln

Medlemmer
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av msln

  1. Jeg orker ikke tanken på de stinkende "shakerne" igjen, så hvordan får man mikset pulveret uten dem, med minst mulig bry? Er det noen som blander flere liter og så bare lar det stå i kjøleskapet, og drikker av det? Eller er det noen pulver som lar seg oppløse i et halvlitersglass hvor man rører med gaffel?
  2. Jeg kjøpte plater på Biltema, men de ser slik ut etter å ha hatt en vekt på seg. Den gropa forsvinner ikke etter mange uker. Så hvem selger plater som tåler å ha vekter på seg uten å bli permanent deformert?
  3. msln

    Genetiske fettdepoter

    Jeg synes du ser bra ut. Bare så det er sagt. Men til spørsmålet ditt. Hvis en person har unormalt mye fett et sted på kroppen, og synes det ikke ser pent ut, så er det slikt "fettsuging" (liposkulptur) er til for. https://sml.snl.no/fettsuging
  4. Å bruke tid på å håndvaske er uaktuelt. Likeså å ha en drøss shakere og legge de i oppvaskmaskin etter bruk. De tar opp for mye plass. Kanskje elektrisk håndholdt mikser kunne være noe.
  5. Jeg har hatt noen manualer fra gammelt av, disse har diameter på 25 millimeter. Jeg fikk noen manualer av en venn, disse har diameter på 28 millimeter, og så er det 32 millimeter på stangen når jeg trener benkpress. Hvis jeg setter en 28 millimeter vektskive på en 25 millimeter stang, så skrangler det. Så hvor får man kjøpt adaptere? Jeg tenker da på å tette litt av vektskivehullet med, slik at det blir 25 millimeter.
  6. Hvor får man kjøpt vektskiver for manualer ("dumbbells") til best mulig pris? Har du en butikk/nettbutikk å anbefale?
  7. Hei Jeg vil ha en pulsklokke for intervalltrening som: Vibrerer når pulsen min er utenfor målområdet Har tidtaker, og automatisk switcher fra joggemodus til avslapping hvert 4. minutt (eller noe i den dur). Når den switcher skal den gi lyd. Den skal ha et grensesnitt som gjør at den kan brukes med app(er) på Android-telefoner Finnes det?
  8. Biltema selger vektstang for benkpress som kommer i tre deler, og monteres av kunden. Har du brukt slike før? Tåler de mindre enn "vanlige" stenger?
  9. Det ser ut som det er billigst om man holder seg unna sportsbutikker Det er ikke samme sett som sammenlignes, men på Biltema får man 10 kg for 269 kroner. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sport/Trening/Vektsett-10-kg-2000023803/ På XXL får man 10 kg for 300 kroner https://www.xxl.no/x-erfit-vektskive-10-kg-stal-25-mm/p/1044085_1_style På Jula får man et 19 kilos manualsett til 199 kroner http://www.jula.no/catalog/fritid/trening-og-helse/treningsutstyr/manualer-og-vektstenger/manualsett-951150/ Jula har også denne, som har samme utforming på vektskivene som de andre. 499 kroner for 18 kilos manualsett: http://www.jula.no/catalog/fritid/trening-og-helse/treningsutstyr/manualer-og-vektstenger/manualsett-951147/ Hvis noen vet om andre "vanlige" butikker som selger vektskiver, så si ifra.
  10. Det endte med at jeg tar på ryggsekk, fyller den med kjøleelementer og legger en drikkeflaske blant kjøleelementene. Det blir en forfriskende slutt på turen, før jeg vender hjemover igjen.
  11. Det er ingen bratte bakker i nærheten, jeg går på en flat gangsti, helst i et tempo som gjør at jeg kan lytte på lydbok. Men er det noen måter å få mer motstand? Jeg har sett advarsler mot vekter på beina, men en vektvest er det noe å satse på? Andre ideer? Hvis det er noen gode apper for intervalltrening, som loggfører og legger inn strekk hvor man skal ha høyere tempo, tar jeg gjerne mot anbefalinger. Jeg har allerede en skritteller på mobilen.
  12. Jeg skal kjøpe en sportsklokke i bursdagsgave til ei som liker å gå trimturer, men gjør det altfor sjelden. Hun tilbringer mye tid på Facebook, så jeg tenkte at hvis jeg kjøper en sportsklokke som måler puls, skritt og kalorier, som også har en app som egner seg for å dele resultat på Facebook, så kan det gi henne et ekstra dytt for å trimme litt iblant. Men hvilke sportsklokker er best for deling av resultat på Facebook? Hvilke gode apper finnes for deling av treningsøkter på Facebook?
  13. Det beste ville vært om man kunne dele bilder som dette, med puls fra sportsklokken
  14. For å svette og bli andpusten, og dermed nå anbefalingen om 150 minutter i uken med moderat aktivitet. Jeg liker å gå, men blir hverken svett eller sliten. Ryggsekktipset var bra.
  15. Denne siden han være fin å bruke for å sammenligne pris. https://www.prisjakt.no/category.php?l=s316794486&o=eg_5429&rev=1#prodlista For en 10 kilos vektskive varierer prisen fra 300 kroner hos XXL Sport & Villmark til 599 kroner hos G-sport og Intersport.
  16. Jeg har ikke løftet på et tiår, og jeg har tenkt å legge inn én kort økt om dagen. Det blir hjemmegym, og jeg er i tvil på om jeg bør kjøpe apparat(er) eller bare begynne med en enkel benk, gjerne av denne typen, og så bruke manualer for å trene rygg, skuldre, biceps, triceps osv. Oppvarming alle dager: armhevinger, situps og enkle ryggøvelser på gummimatte. Mandag. Bryst. 3 sett 12 løft, manualer på benk. Tirsdag. Triceps, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Onsdag. Rygg, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Torsdag. Biceps, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Fredag. Skuldre, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Lørdag. Underarm, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Søndag. Hviledag. Jeg går turer for å trene legger og lår.
  17. Hva tenker du om dette opplegget? Ti-femten minutter hver økt, lagt til like før middag, da proteininntak like etter trening visstnok skal øke effekten. Mandag. Mage (situps), rygg, skuldre Tirsdag. Legger, lår, biceps Onsdag. Brystkasse, forarmer, triceps Torsdag. Repeter mandagsprogrammet Fredag. Repeter tirsdagsprogrammet Lørdag. Repeter onsdagsprogrammet Søndag, hvile. Og så begynne på et gitt antall repetisjoner, øke antall repetisjoner når det blir lett, og når det også blir lett blir det å legge på flere vekter med det opprinnelige antall repetisjoner, osv. For eksempel første måned i en muskelgruppe blir det: 10 repetisjoner, 20 kg. Neste måned: 14 repetisjoner, 20 kg. Måneden etter: 10 repetisjoner, 25 kg.
  18. Du sier jeg gjerne bør treffe hver muskel minst to ganger i uken. Kan jeg med fordel la være å ta armhevinger og situps hver dag, men heller bruke tid på andre øvelser? Jeg har ingen formening om hvor viktig det er med oppvarming, eller om å trene disse muskelgruppene hver dag blir en slags form for "overtrening". Du anbefaler å redusere antall sett hvis tid er en faktor. Er det noen tommelfingerregel for antall sett for store og mindre muskler, altså om noen øvelser bør tas med relativt sett færre sett? Jeg går ut fra at færre sett og tyngre vekter øker behovet for oppvarming.
  19. Jeg har lastet ned appen "Progression" og tenker å loggføre øktene og ha som målsetting at jeg skal greie å løfte mer måned for måned. Jeg kan gjerne tenke meg å legge på meg litt muskelmasse, men vet at hvis jeg legger opp et for ambisiøst program, blir det til at jeg dropper hele greiene.
  20. Jeg har tenkt å begynne på igjen, men kommer nok til å slutte om et par måneder. Så hvordan blir du motivert til å trene? Spesifille bøker, sosiale medier, grupper på nett? For min del er det vel at å holde seg i form bremser aldringen, får opp testosteronet (i alle fall litt) og gir en mer energi i hverdagen. Litt rakere rygg, litt bedre utseende, mindre sannsynlighet for livstilssykdommer. Jeg skulle gjerne hørt det om du har noen motivasjonsfilmer å anbefale, kontoer å følge i sosiale medier eller hva som helst, egentlig.
  21. msln

    Konkurranse-apper?

    Bruker du noen apper som legger opp til en eller annen form for konkurranse i treningen din? Eller vet du om noen, sett bort fra FunRun.
  22. Jeg har noen vektskiver til manualer, og har tenkt å kjøpe flere. Men de har alle samme farge: svart, og jeg lurer på om det finnes noen produkt for fargemerking av vektskiver? Da enten gummibeskyttelse man trer på skivene, eller noe spesialteip eller noe i den gaten.
  23. Hei Kan du anbefale en god nøtteblanding uten tilsatt sukker til salgs i Norge? Det enten det kun selges over disk eller i nettbutikker.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her