Gå til innhold

Sportyspice33

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sportyspice33

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Sportyspice33

    sliter å gå opp i vekt

    Kanskje legge inn måltider med mye karbohydrater og fett kunne fungert? Må da ikke være junkfood som de fleste tenker, men for eksempel peanøttsmør, nøtter, vanlig smør, avocado, rømme kombinert med matvarer som pasta, potet, grovt brød, honning og frukt som banan og dadler (hvis det kan telles som en frukt?) og annen tørket frukt. *Er ingen spesialist, og deler kun ut i fra egne erfaringer.
  2. Sportyspice33

    Like mange kalorier på hviledager?

    Hei! Jeg lurer på om det er vanlig å kutte ned på kalorier på hviledager, eller om dere spiser like mye som på de dagene dere trener? Burde man spise mer karbohydrater f.eks. (siden kroppen restituerer)??
  3. Sportyspice33

    "What the health?"

    Hei! Lurer på om noen har sett filmen på Netflix som heter "what the health?", og har noen tanker om den? Jeg er snart ferdig, og filmen kom til meg som et sjokk. Jeg har et stort forbruk av både kylling, fisk, egg og meieriprodukter, men etter denne filmen begynte jeg å tenke mer over det. Selv synes jeg et vegansk kosthold høres veldig vanskelig ut. Andre som har sett filmen?? :))
  4. Sportyspice33

    Havregrøt i mikron

    Jeg har aldri vært noen fan av havregrøt, men i det siste har jeg brukt 50g havreMEL, 2dl melk + 1dl vann. Detter har jeg i mikroen i ca 3,5min hvor jeg rører underveis. Resultatet er en fløyelsmyk havregrøt som egentlig minner mer om type rømmegrøt
  5. Sportyspice33

    Mindre muskler og energi

    Takk for svar! Må vell en endring til:))
  6. Sportyspice33

    Mindre muskler og energi

    Men så fort jeg legger karbohydrater inn i kostholdet og spiser mer, så kommer også fettet.. Jeg tenkte at hvis jeg spiser mye grønnsaker vil dette utgjøre en del🙈
  7. Sportyspice33

    Mindre muskler og energi

    Hei! Jeg er en idrettsutøver, som den siste tiden har prøvd å gå ned i vekt for å prestere bedre i idretten min. Dette har jeg klart ved å ligge på 1500 kcal om dagen, samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker. Jeg trener veldig mye, i gjennomsnitt 3,5 timer hver dag. Jeg har klart å gå ned i vekt, men føler jeg har mistet mye muskler og føler meg ofte veldig slapp. Ut i fra det kostholdet jeg har blir jeg mett, og føler meg av og til litt oppblåst etter måltider. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å holde vekten jeg nå har klart, men samtidig få tilbake den muskelmassen jeg hadde før. Det har nemlig blitt vanskelig å prestere bra på treninger og stevner, siden kroppen føles veldig svak. Setter stor pris på hjelp!!
  8. Sportyspice33

    Spise ute

    Hei! Jeg prøver å gå ned i vekt før sommerferien, og føler jeg er på ganske rett spor. Synes fortsatt det er vanskelig i sosiale sammenhenger. Hvordan sier man nei, uten at alle rundt tror du har en spiseforstyrrelse, eller er på streng diett? I dag skal jeg ut å spise med en venninne på Egon. Hva vil være det beste og sunneste alternativet, med minst kcal?? Håper på svar:))
  9. Sportyspice33

    For mye proteiner?

    Hei! Jeg er en idrettsutøver som prøver å gå ned i fettprosent og samtidig øke muskelmasse. Jeg har i det siste begynt å spise en god del proteiner, og kuttet sakte men sikkert ut sukker og en god del karbohydratkilder (brød, ris og pasta). Jeg har gått over til grønnsaker i stedet for ris osv.. Men for å bli mett av måltidene har jeg tilsatt mer protein. Nå lurer jeg på om det er mulig å få i seg for mye proteiner?? Legger ved et eksempel på hva jeg vanligvis spiser i løpet av en dag, hvis det kan beskrive mer Før trening: Havregrøt og chiafrø med melk. Etter trening: To sport+ knekkebrød med mager skinke ost og skinke + et beger skyr og gulerøtter. Lunsj: Kylling og grønnsaker. Før trening: Cottage cheese med bær. Etter trening: Proteinshake, omelett og avokado. Setter pris på alle svar!!:))
  10. Sportyspice33

    Undersøkelse

    Hei! Jeg lurer på om alle kunne ha brukt to minutter på å svare på denne spørreundersøkelsen. Den er 100% anonym, og skal brukes til naturfagsinnlevering! https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=o8xSBEPq_kyoplgPfKHrjTc3G1lYn5NEi5JbvJ3QiGFUNlRJQVlIV01EUU0yTUFGSDRITFZLVVFSQy4u Takk på forhånd!
  11. Sportyspice33

    Drikkeflaske

    Hei! Var ikke sikker på hvordan tema dette var, men prøver her, jeg leter etter drikkeflaske med ml/dl mål. Noen som vet hvor det kan kjøpes? Bor på Jessheim..
  12. Sportyspice33

    Helsekosten

    Hei! Har dere noen spesielle matvarer dere må handle på spesialbutikk/helsekosten? Har lyst å prøve noe nytt og hørt at de har mye spennende😊
  13. Sportyspice33

    Vektnedgang kombinert med idrett

    Er 172cm, veier 61kg. Og trener 1,5t om morgenen og 2-2,5t på ettermiddagen. Jeg fikk en gang beskjed av treneren min at jeg kunne gå ned noen kilo. Fikk beskjed om å spise 150g frukt om dagen og ikke å spise meg fult mett under måltidene.
  14. Jeg har hørt at sammensetningen av proteiner og karbohydrater er det som bygger muskler. Mange nå i dag tenker at å kutte ut karbohydrater helt skal ha en utrolig effekt. Og kanskje akuratt i nåtiden kan det se slik ut. Men sannheten er at om du kutter ut for mye av karbohydratene, vil ikke musklene "repareres", og restitueres slik de skal. Jeg sier ikke at man bør spise pasta og ris som bare det, men gode karbohydrater som i fra havregryn, andre korn, frukt og bær(og selvfølgelig grønnsaker) passer godt inn for å bygge opp sterke muskler. I tillegg er det viktig å få i seg alle vitaminer, som birdrar til å holde tarmen ved like og unngå energitap. Da snakker jeg spesielt om vitamin D, A og B12, samt mineraler som jern, sink og magnesium. Nå formidler jeg bare kunnskapen jeg selv har, så får du finne ut hva som passer deg best!
  15. Hei! Jeg er en ung jente, gjennomsnittlig ganske tynn, men ønsker allikevel å bli kvitt det ekstra fettet jeg har. Det ligger for det meste på magen under navelen. Jeg prøvde en periode å ha et kaloriinntak på rundt 1500-1600, men i og med at jeg er en idrettsutøver som har trening to ganger per dag, hadde jeg ikke nok energi til skole og trening. Jeg vil si at jeg har et sunt og variert kosthold, men spiser mye. Noen som har tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt? Ønsker å gå ned omtrent 5kg, fordi jeg har tro på at dette vil hjelpe meg i idretten. Takk på forhånd!!
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her