Gå til innhold

Ishinsai

Medlemmer
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Høres bra ut! Ja, tenker å ta det rolig og fokusere på teknikk. Jeg har en del vondt og ubehag i korsrygg spesielt, så enig der. Lurer også på hva du tenker om dynamisk oppvarmning/stretching dedikert til de spesifikke muskelene før hver øvelse (kanskje best og samle alt før trening?) og statisk stretching etter trening? Delte meninger om dette rundt omkring også... Jeg tror dette kan være bra? Noen flere tanker om selve spørsmålene i posten?
  2. Hei! Takk for svar. Skjønner hva du mener med dette, men siden jeg da mangler en del styrke i core og har litt dårlig skulder alignment mener mange at det er diskutabelt hvor lurt det er å begynne å f.eks militærpresse osv. ifht. holdningen spesielt med tanke på hvor viktig at de stabiliserende musklene rundt ryggraden funker som de skal for å ikke skape skader og feil kompresjoner osv. Dette er det delte og forvirrende meninger om overalt. Noen mener at det er bra med tanke på holdning, mens andre igjen mener at det ikke er bra, og at man bør begynne andre plasser for å korrigere holdnin
  3. Hei! Jeg har trent noe før, har hatt en del pauser her og der og aldri trent noe voldsomt seriøst. Fokuset mitt ligger nå på holdning, med tanke på at jeg har APT(svai rygg), Kyphosis (foroverbøyde skuldre + krum øvre rygg) og nerdneck Jeg har en del vondt i nakken og mye ubehag og litt vondt i korsryggen spesielt. Fokus på å rette opp i dette i programmet, - trenger dere mening om min tankegang og programmet generelt. På bakgrunn av dette har jeg kikket litt rundt, og satt sammen et program ABA styrkeprogram basert på 2 Starting Strength artikler fra fitnessbloggen; h
  4. Hei! Jeg har trent noe før, har hatt en del pauser her og der og aldri trent noe voldsomt seriøst. Fokuset mitt ligger nå på holdning, med tanke på at jeg har APT(svai rygg), Kyphosis (foroverbøyde skuldre + krum øvre rygg) og nerdneck Jeg har en del vondt i nakken og mye ubehag og litt vondt i korsryggen spesielt. Fokus på å rette opp i dette i programmet, - trenger dere mening om min tankegang og programmet generelt. På bakgrunn av dette har jeg kikket litt rundt, og satt sammen et program ABA styrkeprogram basert på 2 Starting Strength artikler fra fitnessbloggen; h
  5. Takk for svar! Nei... kommer til å ta whey for å få imeg nok protein. Sliter litt med excess ølmage fett haha, - tenker å ligge litt i deficit. Hvor mye anbefaler du? Lyst til å se forandring fort, men vil samtidig beholde styrke - som jeg regner med er mulig mtp. at jeg er nybegynner og ikke har trent styrkeløft (compound) før. Greia er vel å få i seg nok protein regner jeg med. Kutte de 3 første mnd kanskje? Hva tenker du?
  6. Hei! Her er treningsprogrammet; https://www.muscleandstrength.com/articles/get-huge-fast-the-2-year-plan-for-extreme-mass.html Er ganske nybegynner innen vektløfting, og har trent litt halvseriøst nå i noen måneder! Har funnet et treningsprogram på muscleandstrength.com, som går over 2 år med forskjellige stadier med blanding av først helkropp, så styrke, og hypertrofi mot slutten. Hva syns dere? Er dette programmet bra og vært og følge? Er det noen øvelser jeg ikke burde ta eller noen jeg burde inkludere som er utelatt ang. at jeg får trent hele kroppen mtp. at jeg
  7. Hei alle dere der ute! Trenger hjelp til vurdering av progresjon, programmet mitt og evt. om jeg kan begynne og følge et nytt program (Stronglifts 5x5) som virker veldig interessant + generelle tips ang. styrketrening for meg som nybegynner! Er relativt ny innenfor styrketrening, - startet å trene nå i juni og har fulgt et egendefinert program som jeg har fått av en instruktør på mitt treningssenter! Jeg har ikke tidligere trent noe særlig seriøst, men har vært litt aktiv og gått et år på folkehøgskole hvor det ble unnagjort litt trening, men ikke store greiene... Så når alt kom
×
×
  • Opprett ny...