Jump to content

Mellem92

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei, Ikke tenk på basal forbrenning, " the amount of energy expended while at rest in a neutrally temperate environment, in the post-absorptive state (meaning that the digestive system is inactive, which requires about twelve hours of fasting " Tenk mer på TDEE: (Total Daily Energy Expenditure) is the amount of calories that your body will burn in a 24-hour period. It factors in your sleep, work, exercise, and normal daily activity. TDDE calc: http://www.1percentedge.com/ifcalc/ http://www.iifym.com/tdee-calculator/ Anbefaler å ikke legge inn i kalkulatoren at du trener og sett aktivitets nivået til det laveste. Ta meg f.eks: Jeg er 24 år og veier 107kg i dag, min TDEE er på ca 2400-2500 og jeg har lagt meg ca. 500-600 kcal under dette. Har holdt på nå i 5 mnd. og har gått ned ca.1 kg gjennomsnitt i uka. Når det kommer til inntak av macroer så går det slik: Protiner: 1.0-2.2g/kg. Fet: Fet 0.9-1.1 g/kg Carbs: (drat rett ut i fra kilden min) So your goal carb intake in grams = [Goal calories - (Px4 + Fx9)] ÷ 4 where P and F are target grams of protein and fat, respectively. This result can range from 0.0-2.2g/lb (0-4.8g/kg) of total body weight and beyond depending on performance needs and personal preference. Ikka ta macroer alt for seriøst, til syvende og sist så er det kaloerier inn vs. kaloerier ut. Anberfaler deg å lese her: https://www.reddit.com/r/Fitness/wiki/faq Håper noe av dette er til hjelp Kilder: https://www.reddit.com/r/Fitness/wiki/getting_started#wiki_defining_your_goals https://www.reddit.com/r/Fitness/wiki/faq#wiki_diet_details Egen erfaring
  2. Nei, du MÅ ikke ha styrketrening ved siden av og du kan ikke sone forbrenne fett 1. Beregn TDEE 2. Legg deg ca. 500 kcal under estimert energiforbruk 3. Loggfør det du spiser 4. ??? 5. Profit.
×
×
  • Create New...