Gå til innhold

GoobyDoo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

GoobyDoo vant dagen sist Oktober 9 2016

GoobyDoo hadde mest likt innhold!

Om GoobyDoo

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. GoobyDoo

    Går ikke ned i vekt.

    Du har sannsynligvis veid maten din tørr (f.eks. ris, noe som også er riktig i utgangspunktet), deretter har du beregnet kalorier utifra kalorier per 100g kokt matvare. Ris har jo f.eks. tre ganger så mye kalorier per 100g etter det er blitt kokt, fordi vann øker massen, men det er ikke kalorier i vann.
  2. GoobyDoo

    Finnes det noe mere patetisk...

    Jeg må si meg uenig med deg her. 1230kg i single-ply er en stor prestasjon, men Blaine Sumner har løftet 1271kg totalt, og Blaine er ikke i nærheten av Ray Williams utstyrsfritt. Jeg lar meg ikke imponere lett av utstyrsløfting, i hovedsak fordi det er relativt få som holder på med det, sammelignet med utstyrsfritt. Du kan diskutere at Kjell Egil Bakkelund og Marte Elverum har gjort sitt, men Kjell Egil vant VM nærmest uten noen konkurranse. Verdensrekorden i -83kg m/ utstyr som Kjell hadde, ble slått av RYSIYEV Volodymyr, og uoffiselt av CASTILLO Jose. Marte har bra markløft og en solid total, men hun har aldri sett toppen i IPF-nisjen, som igjen, relativt få konkurrer i. Ser vi på trongman og utstyrsfritt styrkeløft, så har Norge null imponerende utøvere for øyeblikket på den utstyrsfrie siden. Man kan jo nevne Kjell Egil Bakkelund, men han blekner på internasjonal basis over andre federasjoner enn IPF. Igjen, dopinglover gjør det vanskligere for norske utøvere å konkurrere uten dopingtester. Går man 20 år tilbake i strongman, så har man Svend Karlsen som har vært på pallen på WSM og ASC ved flere anledninger, hvor høydepunktet er en førsteplass på WSM. Etter det til nå, har det nærmest vært en lineær nedover-kurve; Svend sent på 90-tallet og tidlig ved tusenårsskiftet, Arild og Richard i midten-slutten av 2000-tallet, og Ole Martin Hansen, Espen Aune og BAS som har bleke prestasjoner på internasjonal basis, til og med sammenlignet med Arild som aldri vant noen store konkurranser. De siste årene så har jo blandt annet Jørgen Aukland, som har grunnstyrken til en ungdomsløfter på elite-nivå i IPF, snevret til seg en tittel. Vektløfting er det ikke vits at jeg nevner engang... Kommer det en nordmann eller to som løfter over godt over 1000kg utsyrsfritt, til og med ved assistanse av knebind og monolift, eller kvalifiserer seg til finalen på WSM to år på rad eller mer, så kan forandrer jeg mening. Norges sterkeste mann, uoffisielt sett etter min mening, er enten Bjørn Andre Solvang, Ole Martin Kristian, eller til og med Hans Magne Bårtvedt eller Ole Kristian Våga. Søk på litt videoer om du trenger en idé om hvor styrken til disse ligger. Jeg liker ikke å være negativ - jeg har jo trossalt ikke styrken til navnene jeg nevner her, selv om jeg prøver, men dette er situasjonen i styrke-miljøet i Norge, delvis takket være idiotiske lover som diskriminerer små nisjer, i tillegg til det jeg skrev i forrige svar.
  3. GoobyDoo

    Finnes det noe mere patetisk...

    En kombinasjon av ignoranse og en ekstrem trang fra de fleste i Norge til å konformere alle andre, rett og slett. Hele greia er et clusterfuck; fake natties reklamerer for ubrukelige supplementer for å få litt ekstra spenn og Ola Nordmann har verken peiling til å se hvem som bruker eller et etisk/moralsk perspektiv som faktisk gir mening. Det å være for kriminalisering av forbruk av anabole steroider, men alikevell støtte alkohol-/tobakkforbruk er jo mildt sagt latterlig. Du blir ikke stork, sterk og skummel av alkohol og tobakk, men du blir det av anabole steroider, så regjeringen kommer nok neppe til å legalisere noe som helst i nærmeste fremtid. Regjeringen har ikke ''bruk for'' store, sterke personer, men de har bruk for OIa Nordmann som bruker alkohol og andre sosialt aksepterte stoffer for å hate livet sitt litt mindre. Det eneste man kan gjøre er å komme seg så langt vekk som overhodet mulig fra patestiske miljøer og treningssentre som du beskriver, NoBro. Norge suger i alt som har med styrke/kroppsbygging å gjøre fordi folk foretrekker å se at andre mislykkes enn å lykkes selv.
  4. GoobyDoo

    Kyllingdiett

    Alt av dietter fungerer fordi man ligger i et kaloriunderskudd. Kom på noe som gjør at du ligger i et kaloriunderskudd; ikke tving deg selv til å følge x- eller y-dietten.
  5. GoobyDoo

    Ryggtrening

    Ryggøvelser krever relativt lite tekniksk mestring før man kan begynne å løfte tungt på dem. Hvorfor skal du la være å trene andre muskelgrupper? Hva er det egentlig du spør om her?
  6. Definerer stramere, din satans jævel.
  7. I kombinasjon med carbloading på BCAA's så vil ansiktet ditt bli strammere. Hiv in litt ZMA for 40% bedre resultater.
  8. GoobyDoo

    Pre-workout som er å anbefale?

    Amfetamin
  9. Svaret er veldig enkelt. Starting Strength har ikke nok volum som er nummer én faktor for å bygge muskler. Du må heller trene med 6-12 reps ved 60-75% av maksen din og 15-30 sett i uken per løft (knebøy, press, markløft). Baser treningsprogrammet ditt på baseøvelser, så kan du legge inn ekstra arbeid det du føler at du trenger det. Biceps, utside skuldre og mindre muskler kan trenes nesten hver dag og må nesten det for å få noe fremgang/forhindre krymping mellom økter.
  10. GoobyDoo

    Kalorier bare tull

    Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg leser slike innlegg.
  11. GoobyDoo

    Stoffskifte

    Rart at ikke alle mennesker har ''lave'' T3-nivåer om det gjør at man har vansker for å gå ned i vekt? Da er jo kroppen ekstra god på spare på energilagrene som motvirker død?
  12. GoobyDoo

    Deffing

    Deff?
  13. GoobyDoo

    Stoffskifte

    I så fall så kan man få behandling i Norge. Det skal ikke være nødvendig å bestille fra utlandet for noe som er helt vanlig. Mye billigere om man får resept av legen.
  14. GoobyDoo

    Stoffskifte

    Kjør på. Fuck opp hormonsystemet ditt fordi du ikke klarer å ta enkle grep som å spise litt annerledes og mosjonere 2-3 ganger i uken.
  15. Hvorfor i helvete er du her og spør da? Hvordan skal vi vite hvor mange kcal du skal spise for å gå opp i vekt, når vi ikke vet vekten, høyden, BMIen din eller aktivitetsnivået ditt? Finn en kalkulator og tell kaloriene du spiser. Spis mindre enn da du ble feit.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her