Gå til innhold

madeleiine

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om madeleiine

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

494 profilvisninger
  1. Hei Tigeren! Tusen takk for godt og nøye svar Nå forstår jeg enda bedre og er klar for ny treningsøkt selv om jeg er på dag to med stølhet, haha. Jeg tror nok at min kombinasjon av ulike former for trening skal gå bra siden jeg så smått har begynt å sykle igjen og skal fortsette med yoga. Det er nok en grei kombinasjon tror jeg. Ja, det er greit å vite at tredemølla ikke er det rette redskapet for mitt formål siden jeg allikevel trives veldig godt med styrke, så da vil jeg heller bruke mer tid på det, og få mer kroppsvekt i form av muskler som du sier Takk igjen!
  2. Tusen takk for svar og det akter jeg å gjøre helt til jeg har fått inn teknikkene og begynner å føle meg trygg. Beklager, men jeg skjønte ikke det med 4x4 intervaller. Hmmm? Nå har jeg blitt litt vel interessert i styrke fremfor cardio, men 1 gang i uka kunne vært greit kanskje. Ellers liker jeg å drive med yoga, så kanskje det heller er noe jeg bør fokusere på? Takk og takk, det kommer jeg til å gjøre, hahaha!
  3. Supert, DA forstod jeg hva det betyr hehehe. Tusen takk for svar, og nei, jeg er ikke redd for å spørre! Må jo det, hvis ikke kommer jeg ingen vei Ha en fin uke.
  4. Okay, forstår prinsippet men allikevel må jeg bare spørre slik at jeg forstår fullstendig - mener du at i tilfeller hvor jeg for eksempel ikke klarer å utføre øvelsen fullstendig og kjenner at jeg ikke orker/gjør øvelsen slurvete/er veldig sliten som for eksempel ved arnoldpress hvor jeg ikke klarer å løfte manualene fullstendig og ryggen ikke lenger holder seg stø, da er dette tegn på failure? Og at det jeg vil oppnå er å klare å utføre 1 rep til, men ikke noe mer enn det? Har jeg forstått det riktig? Dette ble klønete, men vil gjerne forstå det. Begynner såvidt å lære meg navn på ulike øvel
  5. Tusen takk for svar Hva betyr egentlig ti repetisjoner "med 1 i reserve"? Betyr det at man tar ti repetisjoner og dermed prøver å ta 11? Er litt treningsprat jeg ikke forstår enda, dog jeg gleder meg til å kunne snakke trening, haha. Ja, riktig teknikk er veldig viktig for meg og det setter jeg stor fokus på, så om det tar litt tid å komme inn i øvelsene er det noe jeg synes det er verdt. Jeg vil helst ikke ødelegge kroppen min i forsøk på å holde meg frisk og rask. Takk igjen, det er hyggelig med svar! Skal titte litt rundt på andre innlegg for å lære mer.
  6. Noen som har noe å komme med? Ville satt virkelig pris på noen rettelser/råd som jeg kanskje (mest sannsynlig) ikke var klar over. Ha en flott dag alle sammen!
  7. Hei, Jeg begynte å trene i begynnelsen av januar og gjorde øvelser sånn litt på måfå og løp på tredemølla. Har tidligere bare begynt å trene litt før jeg løp med halen mellom beina ut av treningssentret uten å se meg tilbake fordi jeg ble skremt av styrketrening med vekter og manualer. Nå derimot har jeg fått litt hjelp av ei venninne med å sette igang og hun presenterte meg for fitnessbloggens nybegynnerguide og viste meg hvordan å utføre noen av øvelsene, noe som har gjort ting mye lettere for meg. Hun lagde også en treningsmal til meg som jeg nå har gjort om til den nybegynnerguiden.
×
×
  • Opprett ny...