Gå til innhold

haakon95

Medlemmer
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om haakon95

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Kan se for meg at jeg kommer til å roe ned på melkedrikkingen når jeg skal cutte for å få mer plass til skikkelig mat jeg og. Blir nok en ganske stor overgang å gå fra 3000 kcal til 2000 kcal per dag. Holder faktisk på å lete etter digg mat å spise på bulk, og skrev faktisk vårruller på handlelisten igår haha.
  2. Takk for svar! Kaiman: Ja, pleier faktisk å ligge på nesten 2 liter melk hver dag (ihvertfall de dagene jeg trener). Har vanligvis ikke så god matlyst om morgenen, så da pleier jeg å spise en banan og en yoghurt + 0,75 liter melk. Også blir det fort 0,5 liter melk i proteinshaken etter trening. Og da mangler jeg bare 0,75 liter til kvelds før jeg er oppe i 2 liter.
  3. Holder for tiden på å bulke for å bygge muskler, og derfor spiser jeg mye mer enn jeg vanligvis gjør. Ligger på ca 3000 kalorier daglig (overskudd på 500 kalorier). Har bare trent i ca 1 år nå, og tidligere har jeg ikke tenkt over hva jeg spiser. Spiser mye mer nå enn jeg gjør før, og føler derfor at jeg ikke klarer å nyte måltidene like godt som jeg gjorde før. Føler ikke den samme sultfølelsen som jeg gjorde da jeg spiste mindre i løpet av en dag. Men har funnet ut at det er ganske enkelt å nå 3000 kalorier hvis jeg drikker mye melk i løpet av en dag. Spørsmålet mitt er da om det ha
  4. Fokuserer selvfølgelig på å øke i baseøvelsene. Men har hatt en ganske grei lineær økning i isolasjonsøvelsene også. Ønsker egentlig bare å vite hvilken metode som er best for å oppnå optimal muskelvekst i isolasjonsøvelsene.
  5. Genialt innlegg! Har et lite spørsmål ang. deload når det kommer til isolasjonsøvelser med hensikt å øke i muskelmasse. Trener en PUSH-PULL-LEGS splitt som har fokus på styrke (baseøvelser) og volum (isolasjonsøvelser). Programmet ser slik ut: Økt 1 - PUSH - Benkpress, 5x5 - Militærpress 4x5 - Skråbenk manualer, 3x8-12 - Dips, 4xMAX - Pushdown 3x8-12 Økt 2 - PULL - Markløft, 1x5 - Stangroing, 3x6-8a - Lat pulldown 3x8-12 - Pullups 4xMAX - Bicepscurl, 3x8-12 - Rygghev, 3x10-15 Økt 3 - LEGS - Knebøy/frontbøy 5x5 - Strake markløft, 3x5 - Bulgarske utfall, 3x8-12 - Beinpress, 4x8-12 - Stand
  6. Er forresten en ting jeg ikke har blitt helt klok på når det gjelder isolasjonsøvelsene i dette programmet. Hva vil være best å gjøre når man ikke klarer å øke mer? Har fått høre to forskjellige ting: - Det første jeg har hørt er at det beste for å øke i muskelmasse når man trener 8-12 reps er å øke ca 1kg hver økt i hver øvelse, helt til man ikke klarer å øke mer. Da bør man ta 1 ukes pause fra de øvelsene man ikke klarer å øke i mer. For så å begynne på nytt igjen, og gjøre det samme igjen. - Det andre jeg har hørt er at man bør øke ca 1kg i hver øvelse helt til man ikke klarer å øke mer,
  7. Takker for svar folkens! Har fått mye bedre kontroll på kostholdet mitt nå. Lastet ned en lignende app for noen dager siden (Lifesum). Ble mye lettere å ha litt kontroll på kostholdet nå. Fant ut at jeg bør ligge på ca 3000 kcal per dag (500 i overskudd) for å gå opp ca 0,45kg i muskelmasse i uken. Skjønner at det kan virke som en ganske drastisk økning å gå fra stronglifts 5x5 3 ganger i uken til denne splitten 6 ganger i uken. Men jeg har nettopp dimmitert fra førstegangstjenesten, så frem til sommeren har jeg mye fritid før jeg begynner å studere til høsten. Derfor vil det være null probl
  8. Vurderer også å legge inn litt cardio i programmet. Noen som har noen tips til hva jeg kan trene da, og evt hvilken dag det er smartest å ta dette på?
  9. Heisann. Har fulgt med endel på forumet som gjest, men har noen spørsmål ang. mitt nye treningsprogram så tenkte jeg skulle lage meg en bruker. Begynte å trene stronglifts 5x5 i Juni ifjor og trente dette frem til September. Følte at dette var et bra program å begynne med siden jeg ikke hadde trent noe styrketrening tidligere. Økte bra i alle øvelsene og likte programmet, men følte at 3 ganger i uken ble litt lite. Rundt Oktober startet jeg med nytt program, push pull legs. Trente dette litt av og på frem til desember. Men siden begynnelsen av Desember har jeg trent dette programmet ca 5 gange
×
×
  • Opprett ny...