Gå til innhold

Nortel

Medlemmer
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nortel

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nortel

    Pulsklokke

    Min erfaring er at optisk pulsmåler i perioder kan vise helt feil puls. Jeg har dårlig erfaring med klokker som TomTom Runner Cardio. Eksempler er hvilepuls etter maksdrag og at det kan gå flere minutter før den finner riktig puls. Tror teknologien på sikt vil bli foretrukket fremfor pulsbelte, men for øyeblikket mener jeg den er for umoden. Dårlig erfaringer med Fitbit og TomTom sine klokker med denne teknologien. Flere av mine venner har også slitt med med klokker med optisk pulsmåler. Bruker V800 og fornøyd med den. Kostet opprinnelig Ca 4500,- men klokken er vel over 2 år ga
  2. Kjipt! Var dette første trening siden du ble frisk? Hvor lenge varte treningen? Ser du skriver at du kjørte markløft, jeg hadde kanskje holdt meg unna baseøvelser og intervall trening de første ukene etter kyssesyken. Jeg trente under sykdomsforløpet og holdt på i 15 minutter annenhver dag. Dette etter enighet med lege. Når det er sagt var den egentlige anbefalingen ingen trening de første 4 ukene etter at symptomene hadde gitt seg. Holdt meg til isolasjonsøvelser og lett jogg i starten. Ble fortalt av legen at kroppen har en virusinfeksjon hvor den hele tiden benytter "tilgjeng
  3. "Ble jeg diagnostisert med kyssesyken og streptokokker (som jeg tok ny kur for)." Ga legen deg antibiotika mot kyssesyken? Det er jo et virus ikke en bakterie.. Jeg hadde kyssesyken i flere måneder. Tok 2 uker helt fri og begynte så å trappe opp forsiktig med 15 minutter med under 120 slag pr minutt. annenhver dag. økte med 5 minutter pr uke. Legen synes dette var OK. I mitt tilfelle hadde jeg vært med en person som fikk sykdommen, men jeg testet ikke meg selv før en stund senere. Jeg gjennomførte Oslo Maraton og flere andre løp med aktiv kyssesyke. Lever fortsatt..
  4. Hei, Er du ute etter næringsfordelingen mellom protein, karb og fett? Du er 19år 90kg og normal fettprosent. Vil tippe at dit vedlikeholdsbehov ligger på 2700 - 3000kcal ved litt trening/ aktivitet hverdag. Dersom du ønsker å ligge med ca 1000 kalorier i underskudd pr dag kan du som mrtn skriver ikke regne med å legge på deg muskler. Så og si umulig.. Men, dersom du fortsatt ønsker å spise så lite kalorier er det viktig at du får i deg nok proteiner og bra med godt fett. Karbohydratene er ikke like viktig. Anbefaler at du heller starter på er underskudd på 400-500 kcal
  5. Nortel

    Pulsklokke?

    Hadde en TomTom Runner Cardio med integrert optisk pulsmåler. Fin klokke og alt var egentlig perfekt bortsett fra pulsmålingen. På enkelte treninger er den pålitelig, men den rotet ofte. Viste for eksempel hvilepuls etter et intervalldrag og makspuls når jeg egentlig hadde hvilepuls. Det holder jo ikke! Kjenner fler som har hatt rare målinger med optisk pulsmålinger med klokker fra Fitbit og jeg personlig med klokken fra TomTom. Tror jeg hadde ventet til teknologien er mer moden med valg at pulsklokke med optisk pulssensor. Personlig bruker jeg V800 som jeg har bare gode erfarin
  6. Nortel

    Cut på 5x5?

    Og redusere sin fettprosent fra 15% tl 10% på 3. måneder er absolutt et realistisk mål. Hvis du ikke har vært på diett eller kaloriunderskudd tidligere er det vanskelig å forutsi hvordan kroppen din vil reagere ifht progresjon og styrketrening. Du nevner ikke målet med styrketreningen under cut perioden, men regner med at det er å beholde muskelmasse og styrke? Jeg vil anbefale deg å variere på antall sett og reps i cut perioden med alt ifra 5-10 repitisjoner. Hvor mange sett du vil kjøre kan du jo føle deg litt frem på. Har personlig gode erfaringer på lave kcal underskudd. 200
  7. Tusen takk for svar! Yepp. Fett på 5% på alle mulig tester. Klar over at det kanskje ikke er helt optimalt, men lever helt fint på det året rundt og tåler store treningsmengder så ingen store problemer med å ligge så lavt for meg. Takk for oppklaringen. Trodde en logisk forklaring var hvis like resultater at personen med mer muskler hadde et høyere opptak da det kreves mer oksygen for meg for å kunne oppnå de samme resultatene som min kompis? Du skriver. Om dere produserer like tider på alle distanser så vil den personen som veier minst ha høyere Vo2MAX da Vo2MAX reg
  8. Hei. Har fulgt Fitnessbloggen en stund, her kommer min første post. Rask intro. Mann 24år. Trent styrketrening, fotball og løping på et varierende nivå i 8år. Mitt spørsmål handler om oksygenopptak og min progresjon som løper. Jeg veier 91kg og har en fettprosent på 5% og jeg har noen tanker om at dette setter sine begrensninger for min progresjon som løper. Jeg løper sammen med en kompis og vi leverer omtrent de samme resultatene på 3KM, 10KM, 4x4 osv. Jeg: 24år. 91kg 5% fett 181cm høy Min kompis: 24år. 70kg 14% fett.
×
×
  • Opprett ny...