Jump to content

Kurten

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Kurten

  1. Har fått mange gode tips og svar her! Tusen takk for all hjelpen. Setter stor pris på dette!
  2. Men bør jeg heller kjør mindre øvelser med flere reps da? Trodde alt over 12 var utholdenhet jeg, eller er det bare bro-science? Jeg passer på at jeg gjør øvelsen ordentlig, uten noe form for juks. Har også hatt de som jobber der til å se på. Også er det en 10KG plate + 2,5KG plate på hver side - så det blir totalt 25KG da. Og da tar jeg armen helt opp, og heeeeelt ned. Albuene ligger alltid inntil kroppen.
  3. Ja, jeg trener jo Rygg og Biceps hver 3 dag/økt.. Det siste avsnittet der, er det ikke slikt: "Drag Curl" du snakker om da? Hvordan ville du satt opp øvelsene på biceps til meg da?
  4. Veier lite? Hmm, spise mere da Til biceps har jeg Hammercurl - Først 2 sett med litt enke vekter 10-12 reps, etterfulgt av 2 sett med tyngre vekter, 5 reps + EZ-Bar smalt grep 5 sett med alt over 5 reps Konsentrasjonscurl 3x12 Dragcurl med vanlig stang + øvelse for bakside arm i pausen 5x12+ Bicepscurl i apparat med forskjellige varianter DETTE er sikkert for mye?
  5. Jeg prøver å trene ganske tungt ja. Jeg spiser kanskje ikke MYE sunnere, men jeg spiser MYE mere av type kylling, karbonadedeig, pasta, ris...
  6. Har trent i 3 år +/- ca(ikke alltid jevnt) - så noe har jeg sikkert gjort feil (har vært dårlig på kosthold før, forbedret meg mye de siste måneder) Trener 5 dager i uka(kanskje jeg skal begynne å trene flere, evt. noen rolige økter - liker meg godt på trening), hvor jeg følger et program som ser slikt ut: Dag 1: Bryst, Skuldre og Triceps Dag 2: Rygg og Biceps Dag 3: Bein og Mage .. Også på dag 4 så kjører jeg Dag 1, også neste dag osv osv.. Høyde: 177 CM Vekt: 66KG Omkrets på biceps når armen henger ned: 30CM Omkrets på biceps når jeg strammer med armen oppover: 33CM - Så jeg tror ikke jeg er en av dem som tror de har små, men har store - de ser veldig små ut syns jeg selv..
  7. Her vil vell belte hjelpe meg litt? Også med tanke på tekikk og forebygge skader? Snakker da om et slikt belte: http://www.bestbelts.net/Powerlifting-Belts/Athlete.aspx Syns det blir litt skummelt nå når jeg er oppe på 110KG i mark med tanke på å skade/ødelegge ryggen
  8. Vil rack pull hjelpe til å gå opp i vekter på vanlig markløft?
  9. Hei, har et spørsmål til dere! Hvilke biceps øvelser anbefaler dere at jeg gjør, for å få størrelse på de?(evt både biceps og triceps) Jeg ser såvidt at det er noe muskel på mine. Tar 15KG på hver side med EZ-stang(så totalt 30KG) så det burde vell være litt størrelse på de, eller? Noen tips her??
  10. Det er den varianten hvor stanga starter lengre opp en gulvet. Man har ikke like mye bøy i bena, så man brukere mere ryggen tror jeg(?) Ser den heter rack pull. Hvilken bør jeg da bruke? Rack pull eller vanlig deadlift? Eller kan jeg kjøre begge eller bytte på?
  11. Hva er forskjellen på vanlige Markløft og DENNE TYPEN Hvilken burde jeg bruke, evt bytte på/eller begge etter hverandre?
  12. Jeg kan vell si at jeg har vært veldig "flink" med å bytte programmer ofte. Jeg har vell ikke gitt et spesielt program noe god tid heller da .. Men jeg får vell bare kjøre igang med Fyrstikkprogrammet, og ser hvordan det går! Hvor lenge kan et slikt program evt. kjøres? Er heller ikke spesielt flink mtp. kosthold. Skal prøve å holde meg unna sukker og spise MYE mat. Hva med noe i denne duren program:
  13. Hm, ja jeg skjønner Da har jeg også sett litt på Fyrstikkprogrammet som ligger ute her på Fitnessbloggen, men vil du heller anbefale meg og bruke RYP og følge Grunnprogrammet der i 6 uker istedet?
  14. Mye svar og mye som gjør meg forvirret her. Har sett litt på Greyskull LP, men ser at det er treninger 3 dager i uka med bare 1-2 øvelser hver dag?! Kan det stemme, eller ser jeg feil?
  15. Her var det mye god informasjon! Tusentakk for gode svar Nå har det seg vell sikkert slikt at jeg må få en del styrke i musklene før jeg går over til volum, er det korrekt? Eller er det bare å starte på volum nå? Isåfall hvilket program(?) Er vell her jeg har styret mye frem og tilbake med forskjellige program osv.. Men det er kanskje lurt at jeg fokuserer en stund på styrke da, så jeg klarer å løfte mer kilo til volum? Jeg klarer såvidt 10kg på hver side med EZ-Stang biceps curl, og 7,5KG på hver side med franskpress til triceps. Bruker 10-12,5 KG på curls. Hva ville du/dere gjort hvis du/dere hadde vært i min "situasjon", altså der jeg er? Jeg HAR jo muligheten til å trene 7 dager i uka, men det er vell ikke nødvendig har jeg forstått. Også å følge et program, hvilket? Er det ikke slikt at for at musklene skal blir større/sterkere så trenger de å bli "overrasket", altså å ikke trene det samme hver gang? Også til kosttilskudd: Er gainer det rette for meg som har så liten kropp(som jeg har blitt fortalt)? Og evt. kreativ da. Jeg tar også BCAA Xtend, om det funker vet jeg ikke, men godt er det værtfall! Tror vell det går mere på psykiske kanskje..
  16. Trodde han var clean jeg Skjønner ikke hvordan Greyskull LP er satt opp, hvilke øvelser til hvilke dager, og antall sett/reps.
  17. Så å trene f.eks. Mandag, Onsdag, Fredag og Lørdag/Søndag da? 4 dager i uka men litt pause imellom? Også ser jeg du sa først "I starten kan du starte med 3x12 på alt utenom biceps". Mener du da ALT ink. baseøvelsene? Også når jeg har nådd 3x5, så starter jeg på 4x12, også igjen ferdig med 5 så 5x12? Hva mente du med "Underveis spare 1-2 repetisjoner i tanken"?
  18. Mitt "mål"(mer som det jeg kunne ønske), er jo dette her. Hvilket program ville du anbefalt meg å holde meg til?
  19. Hei, takk for svar! Har sett på "Fyrstikkprogrammet", og det ser ut som noe jeg definitivt skal prøve ut! Søkte opp programmet på google og fant forskjellige forum hvor det også ble nevnt Greyskull LP(GSLO), noe som var likt fyrstillprogrammet men med fokus på overkroppen(?) Er det er program jeg heller bør prøve ut?
  20. Hei. Jeg har trent en stund nå for å få litt styrke i de små musklene jeg har, men ønsker å få litt størrelse på de nå. Så trenger gjerne tips til programmet. Jeg har trent i 3 år ca, med pauser her og der. Gutt Vekt: 65KG Høyde: 172 Alder: 20år Det jeg trener med: Benkpress: 3x6 - 60KG Knebøy: 3x5 - 65KG Markløft: 3x5 - 90KG Stående Stangroing: 3x12 - 40KG Jeg ønsker å fokusere på størrelse, og ikke bare styrke. Programmet ser slikt ut: Sitat Mandag: Pullups 2x10 Markløft 3x5 Benkpress 3x5 Brystpress hantler flat benk 3x12 Arnoldpress 3x12 Hammercurl 3x12 Biceps curl hantler 3x12 Frankspress 3x12 Kabelflyes(low pulley cable crossover) 3x12 Dips 2 sett til utmattelse Tirsdag: Knebøy 4x12 Strak markløft 3x10 Tåhev i smith maskin 3x15 Leg extension 3x10 Lår curl 3x10 Sittende tåhev 3x12 Onsdag: Stående roing 3x12 Sittende roing 3x12 Kroc Rows 3x12 Nedtrekk smalt grep 3x12 Sittende skulderpress 3x12 Omvendt flyes i maskin 3x12 Sidehev 3x12 Beinhev 2x10 Situps med ball til siden annenhver gang 3 sett, 10 gang på hver side Magerulle 3x10 Torsdag: FRI Fredag: Knebøy 3x12 Rumenske markløft 3x12 Tåhev i smith maskin 4x15 Beinpress 3x12 Leg extension 3x12 Lår curl 3x12 Sittende tåhev 4x12 Lørdag: Benkpress 3x10 Skråbenk med manualer 3x12 Brystpress maskin 3x12 Skrå kabelflyes 3x15 Bicepscurl med rett stang 3x12 Konsentrasjonscurl 2x12 Drag curl 2x12 Frankspress 3x12 Triceps pushdown med en arm 3x10 Triceps pushdown 3x15 Søndag: FRI Er dette en bra måte og dele opp treningen i? Jeg har muligheten til å trene 7 dager i uka, uansett hva som må til. Bør jeg ha det slikt, kjøre fullkroppsprogram eller dele opp og trene spesielle muskelgrupper hver dag eller hvordan?
×
×
  • Create New...