Jump to content

Spørrejente

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About Spørrejente

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk for svar! Dette er veldig nyttig, jeg kan veldig lite om muskler og muskelvekst, men alt dette gir veldig mye mening er noe jeg vil ta til meg. I forlengelse av dette; hva forskjellen mellom å ta 5 x 5 sett og 3 x 8 i praksis? Bør dette valget samsvare med treningsmålene man har, eller er en kombinasjon det beste?
  2. Jeg trener styrke 5-6 dager i uken, i tillegg løper jeg intervaller 3/4 ganger i uken også. Bein: Knebøy, 8 x 3 Gående utfall, 30 x 3 Benpress (og varianter av denne), 8 x 3 Rygg: Strak markløft: 8 x 3 Pullups: varierer mellom 8 x 3 og 5 x 5 Sittende/stående roing smalt grep: 8 x 3 Rygghev i blant, 8 x 3 Bryst/skuldre: Benkpress, 5-8 x 3 Dips, varierer mellom 8 x 3 og 5 x 5 Skulderpress m/stang, 8 x 3 Etter å ha fulgt dette i ca. 9 måneder, merker jeg at jeg blitt strammere, men også mer "klumpete" enn det jeg ønsker. Jeg vil se stram ut, men at musklene skal være smalere enn det jeg har observert, spesielt på overkroppen. Med underkroppen er jeg ganske fornøyd. Det jeg ønsker er råd til hvordan jeg bør endre programmet for unngå en enda mer klumpete utvikling.
  3. Hei! Jeg er en jente som ønsker å bli sterk, og trener hele kroppen relativt tungt. Jeg ønsker imidlertid ikke å bli alt for "stor" (med forbehold om at jenter ikke blir store per se naturligvis). Jeg ønsker å bli stram og sterk, uten å for eksempel få alt for store/klumpete muskler. Jeg har alltid trent 8 rep x 3 sett, og føler at jeg har fått litt større/mer markerte biceps og leggmuskler enn det jeg ønsker. Naturlig variasjon og utgangspunkt har mye å si. Jeg hører imidlertid mye forskjellig om hvor mange repetisjoner man bør utførte for å få ulike resultat. Noen sier at få repetisjoner (3-5) gjør en sterkere, uten å bygge masse, og at mange repetisjoner (8-12) gjør at man bygger masse i tillegg til å bli sterkere. Annet jeg har hørt er at man oppnår smalere muskler ved å ta mange repetisjoner (15+) med lite vekter. Noen som vet hva som er riktig?
×
×
  • Create New...