Jump to content

Krøll

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Krøll


  1. Hei :)

    Vet ikke helt om dette er riktig underforum, men prøver her. 

    Jeg har akkurat startet opp med styrketrening etter flere års pause på grunn av langvarig sykdom. Er nesten frisk nå, men blir fort sliten.
    Trener to dager i uka med personlig trener. Kondisjon trener jeg på egen hånd. Bmi er innenfor normalen, men jeg har høy fettprosent. Jeg er noen kilo over trivselsvekt og ønsker på sikt å gå ned litt. Men førstepri nå er å få opp muskelmassen i kroppen.
    Og her kommer vi over på det jeg lurer på. Er det best å spise normalt nå i startfasen og trene opp muskler uten å fokusere så mye på vektnedgang? Jeg har et bevisst forhold til mat og spiser sunt. Men jeg teller ikke kalorier. Eller er det like greit å fokusere på kaloriinntaket med det samme og prøve å få en jevn nedgang mens jeg trener? Har jo lest mye om muskeltap når man har kalorirestriksjon, og at det er umulig å bygge muskler når man er i underskudd. Noen som har synspunkter/råd de vil dele med meg?


  2. Det er mulig at du trenger å tilføre litt mer fett i kosten din. De fleste som går ned i vekt er redd for fett fordi det er mer kcal enn protein og karbohydrater, men fett metter godt og er nødvendig for mange funksjoner i kroppen din. Om du sammen med måltidene også får inn en god porsjon grønnsaker så fyller det opp volumet i magen som igjen hjelper på metthetsfølelsen. Ville også evt lagt inn litt mer kveldsmat.

×
×
  • Create New...