Gå til innhold

Bustoo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Bustoo

  1. Hei! :)

    Er en jente på 20 år, 165cm og veier 64kg. Trener 3 ganger i uka. Har gått en del opp i vekt dette året, og har lyst til å komme meg tilbake til 56kg som jeg normalt veide før. 

     

    Lurer på litt hva jeg bør spise for å komme meg ned til min normale vekt. Hvor mange kalorier bør jeg spise hver dag og hvor mange proteiner? Tenkte å ligge på 1500 kcal mandag-torsdag + søndag. Og fredag og lørdag ligge på 2000 kcal. Hvordan høres dette ut? Og hvor mye kommer jeg til å gå ned i løpet av en uke? Klarer jeg å gå ned 5 kg på 8 uker da? Hva er det mest effektive å trene? Kondisjon eller styrke?

     

    En ting til jeg lurer på. Hvis jeg plutselig spiser 2500 kcal en helg, men trener 500 kcal, vil det si at jeg ligger på 2000 kcal?

     

    På forhånd takk!

  2. 1200kcal er ALTFOR lite! Under BMR, som er det kroppen din trenger kun for å holde igang organer og kroppens indre funksjoner. Om spiser så lite som dette over tid vil kroppen din gå inn spareblussmodus, hvor den tærer på nettopp dette. It´s not worth it.

    Som sagt så skal jeg bare gjøre det i en kort periode. Har lest mange delte meninger om 1200kcal, så er så vanskelig å vite.

  3. Hei:)

    Er en jente på 20 år, er 165 cm og veier 63kg. Pleier vanligvis å trene 1-3 ganger i uken.

    Vekten har vanligvis ligget på 55kg, men dette året har jeg vært veldig slurvete med trening og kosthold så har gått opp en del som dere ser.

    Om tre uker skal jeg fotograferes og vil føle meg så fresh som mulig da. Jeg vet at dietter og lavt kaloriintak ikke fungerer i lengden, men jeg er supermotivert til å gjøre en innsats disse 3 ukene, og heller etter det gå tilbake til et sunt normalt koshold!

    Lurer på hvor mye det er mulig å gå ned disse 3 ukene? er det farlig å ligge under 1200 kalorier? og bør jeg løpe hver dag? Noen som har en matplan de vil dele?

×
×
  • Opprett ny...