Jump to content

markonan

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About markonan

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg personlig har hatt en tur på fylla der jeg drakk 0.5 liter whisky og et måltid på den lokale burgersjappa. Jeg gjorde dette for det sosiale og fordi jeg fikk et "yolo" øyeblikk. Utenom dette har jeg fulgt strikt. Jeg vet ikke ditt utgangspunkt, men når det kommer til meg selv var jeg såpass stor at jeg ikke har trengt noe oppkarbingsdager. jeg vurderer å ta 2 karbohydrat måltider i løpet av den gjenværende tiden, vi får se på motivasjon og dagsformen når den tid kommer
  2. Vekta er ca 95. jeg har tatt av totalt 16 kg. Men det beste jeg begynte å gjøre etter råd fra folk her på forumet var og bruke andre måter å måle framgang på enn vekt, forandringen i kroppen er massiv. Treningen har også ført til stor framgang. Så bruk av målebånd er meget motiverende! Jeg har nå 4 uker igjen. Da skal jeg ta meg en pause fra psmf, gradvis legge meg på et høyere inntak av mat for å reparere metabolismen. Alt i alt er jeg meget fornøyd med framgangen Bare kom med spørsmål hvis det er noe du lurer på. Lykke til !
  3. @filla Når det kommer til grønnsaker så skal man opp i rimelig store mengder for å overskride dagsdosen på psmf. Jeg må lage meg mos av flere typer for å nå mine makroer. Eksempelvis: Blomkål, 2.3 karbs. så du må spise 700 gram blomkål for å komme opp til 16 gram karbsbrokkoli, 2 gram karbs. 1 kg blir 20 gram karbs.Ruccola, 2 karbs. 1 kg blir 20 gram karbsagurk, 1.7 karbs. 1 kg blir 17 gram karbsspinat, 0.7 karbs. 3 kg blir ca 20 gram karbsTorsk, 0 gram karbs og 0.7 gram fett. spis masse! Nå kjører jeg selv denne dietten ganske strengt og dette er ikke noe jeg råder andre til å gjøre, jeg vil faktisk heller fraråde det. Men utifra disse matvarene er det ingen problem for meg å spise meg god og mett uten å komme opp i 20 gram karbs om dagen. Når det kommer til grønsaker som har så lavt innhold av sukker og ikke minst fett så kan man stort sett spise mye. Kroppen bruker energi på å forbrenne disse mengdene med mat. Dette over er bare eksempler. Det er flere ting du kan spise. Mye av maten du kan lage deg er også veldig god! Alle eksempler av næringsinnhold er hentet fra http://www.matvaretabellen.no/ og er basert på 100gram av matvaren.
  4. ` Kaloriunderskudd er kaloriunderskudd. større underskudd vil resultere i et større vekttap. At min hvileforbrenning reduseres med 8-10% er irrelevant når jeg går på ca 60-70% kaloriunderskudd. 60-70% høres jo veldig høyt ut, men husk at den maten jeg spiste for 6-7 uker siden, som la seg rett i "lageret", kommer nå til nytte
  5. Oppdatering: Da har vekten droppet til 100.5 kg. Jeg har begynt å ta mål på kroppen som har gitt meg en positiv opplevelse. Samtidig er jeg nede på ca 10g karbo, 150-170g prot og 15g fett. Kcal er varierende fra 600pr dag til 1100pr dag. Jeg trener 3-4 dager i uke, 45-60 min pr gang. Samtidig har jeg gått bort i fra tanken på at jeg skal leve på lhcf etter denne kuren. Jeg vil heller ha et kontrollert mat inntak etter tallerken modellen, trene mye og prøve å få drømmekroppen om noen år. Men først skal jeg ned til 85kg! 7 uker og 3 dager igjen eller 15kg vektnedgang før jeg gir meg Føler meg bedre enn på lenge! Spørsmål: Når man teller karbohydrater, teller man med fiber og sukker? eller bare sukker ?
  6. Tusen takk for alle svar. Jeg vil se nærmere på bøkene du refererer til BadWolf Jeg fortsetter på psmf i noen uker til for å se hvordan kroppen reagerer. Jeg vil oppdatere framgang i denne posten ved anledning.
  7. Samsons: Takker for konstruktivt svar! Jeg vet jeg går i et meget stort energiunderskudd. Men etter alt jeg har lest så er ikke psmf noe farlig for meg å gjennomføre i 2-3 måneder. Og jeg tar alle dine gode råd med meg i verktøysekken. Men jeg har et spørsmål til "sult" modus. Vil ikke kroppen "gi opp" og kaste av meg litt mer fett ? Jeg er ikke fysiker, kjemiker eller nærings ekspert men kroppen kan jo ikke opprettholde en masse som jeg har ved å spise det jeg spiser ? Hvordan tror du jeg ville reagere på 1500-1700 kcal igjennom et LHCF program ? Grunnen til at jeg spør om lavkarbo er fordi jeg fungerer meget godt på lite karbo, jeg hadde faktisk et mye større ubehag rundt sult og matsug når jeg spiste karbohydrater daglig. BadWolf: Jeg vil begynne med målebånd ikveld. Takker for rådet! Etter psmf har jeg planer om å bruke 2 uker på justere kosten over til lhcf. Jeg har tenkt å leve på lhcf. Vil jeg til slutt gå ned i vekt med psmf hvis jeg har tålmodigheten i orden? Jeg har lest posten din Samsons, men vil jeg ha større framgang med styrketrening 3 ganger i uken og en karbo økt i helgen på et kontrollert lavkarbo kosthold? Er det mulig for meg å ta av 20 kg fram til desember ? Det aller viktigste for meg, og som jeg vil gjøre helt klart, er at jeg vil ende dette eksperimentet med en varig livsendring som jeg kan drive med til dagen jeg dør. Jeg vil også legge til at føre jeg begynte med psmf har jeg alltid laget maten fra bunnen av. Hadde nesten ingen uvaner med godteri. Jeg var bare alt for glad i mat. Gjerne alt for mye dressinger på hjemmelaget burgere osv. spiste rett og slett for mye mat uten trening. Jeg vil fortsette å bruke dette forumet som motivasjon og en kilde til informasjon som få kan konkurrere med. En ting er sikkert, jeg skal bli i god form og bli der!
  8. Hei! Dette blir min første post! Jeg har lest mye på forumet føre jeg poster, men finner ikke noe som passer akkurat til mitt spørsmål i min situasjon. Håper derfor på en positiv inngang på forumet. til mitt problem: Jeg har den siste tiden(3 ukene) gått på psmf. Følger oppsettet strikt med tanke på maten. Jeg har en jobb som gjør at jeg blir mye sittestillende foran en dataskjerm. I løpet av en arbeidsdag vil jeg si at jeg sitter i 5-6 timer og går 2-3 timer. De første 2 ukene av dietten trente jeg ikke i det hele tatt. Den siste halvannen uken(er på uke 4) så har jeg trent annenhver dag og kommer til å fortsette med dette. Jeg spiser mellom 600-900 kcal pr dag. holder meg til 15g karbo og 15 gram fett. Jeg jukser aldri på maten. Jeg hadde de første 2 ukene en vektnedgang fra 111kg til 104 kg. Men etter dette har det stoppet helt opp. Står på samme vekt. Matvarer jeg spiser: Torsk, sei, kylling, karbonadedeig(minst av denne) Brokkoli, blomkål, sopp,løk,hvitløk, chilli, asparges. Tran + multivitamin. Samtidig krydrer jeg maten min godt. Jeg har kanskje brukt for mye salt den siste tiden, dette har jeg nå gitt meg med for å se om det kan gi utslag. Så bruker nå bare "rene"(pepper, cumin, paprika) krydder. Er det noe jeg kan gjøre for å starte prosessen igjen? Tror dere dette er vannrentensjon? Burde jeg spise mer/mindre? Jeg vil bare legge til at jeg har vært stor så lenge jeg kan huske. Jeg er 180 høy og 27år gammel. Trenger en helomvendig i livet og tenkte at psmf er en fin kickstart på dette Etter psmf i 3 måneder vil jeg fortsette med lhcf. Tusen takk til alle som vil ta seg tid til å svare/lese (ps, jeg kommer til å være borte i noen timer, så hvis jeg får spørsmål jeg ikke svarer på så er dette årsaken. pss, hvis denne er postet feil, beklager! ) Mvh Marko
×
×
  • Create New...