Jump to content

Veslemøy

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

About Veslemøy

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 02/26/1999

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! Jeg vet at mange sverger til Nanox Varcil R2 http://www.x-life.no/products/nanox-varcil-r2-900g når det kommer til både smak og kvalitet Jeg har ikke smakt dette selv, men vet som sagt at mange syns det smaker veldig bra. Jeg bruker selv Myoprotein http://myrevolution.no/myoprotein-3kg, som er et blandingsproteinisolat av myse og kasein. Det er fantastisk på smak! Jeg har mocca smak, og sjokoladesmaken er nydelig:) Så hvis du vil vurdere et blandingsisolat så er myoprotein tingen! Jordbærsmaken fra myoprotein er og god:) Håper du finner et du blir fornøyd med!
  2. Ja, folk med lange bein har vanskeligere for å komme dypt nok ned I knebøy. Jeg står her med en skuldersbredde avstand mellom beina, og da kommer jeg ikke ned lenger enn til maks 90 grader både med og uten ekstra vekter. Skal prøve å tenke enda mer på det å presse knærne utover. Takk for tips😊
  3. Jeg pleier alltid å Gjøre squat to stand før knebøy, men det blir en litt krum rygg nede I bunn der og. Jeg føler selv at jeg presser knærne utover, hverfall I samme retning som tærne gjennom hele bevegelsen. Har alltid slitt med bekkentilt. Men skal prøve å Gjøre litt flere mobilitetsøvelser. Håper det funker:)
  4. Takk for tilbakemelding! Når jeg begynte å trene ordentlig (februar, 15), slet jeg veldig med bekkentilt i knebøy dersom jeg gikk under parallell, derfor har jeg heller ikke prøvd noe mer på det og heller gjort ned til 90 grader. MEN, i følge dere så kan jeg gå lavere. I frontbøy kan jeg gå under parallell. Så på mandag før jeg tvinge meg selv til å ta av litt vekt for å se om det blir bedre, da tar jeg også ny video i slutten av uken. Kan det være lurt å sette en krakk bak meg å stille den ned til under parallell? Så når jeg treffer den hver gang, så "vet" jeg at det blir riktig? Har sett andre gjøre det. Igjen, takk for råd.
  5. Heisann. I dag når jeg var på trening tenkte jeg å filme meg selv mens jeg tok knebøy, for å sjekke teknikken, og deretter komme her å spørre dere om tilbakemeldinger. Jeg tok sist video i august (syns det er så kleint å filme på gymmet), da trente jeg med flere repetisjoner på 40 kg. Nå trener jeg med 45 kg på ca 10 repetisjoner og 3-4 sett når jeg har høyreps dager. Desverre ser jeg selv at jeg ikke kommer med i 90 grader engang, noen tips til hva som kan gjøres bedre? Jeg vil bli god i knebøy, og trener knebøy ca 4 ganger i uken fordi jeg elsker øvelsen og føler det er den jeg får mest igjen for å gjøre. Styrken min har kommet seg betraktelig mye, men jeg ønsker jo at teknikken skal sitte, både for skadeforebygging og for å få mest mulig ut av øvelsen. Så da spør jeg dere om tips og en teknikksjekk! Takk på forhånd Video -> https://www.youtube.com/watch?v=o5BBKJKnaw8&feature=youtu.be
  6. Ja, det skjønner jeg. For at det skal bli mest mulig riktig, veier jeg meg alltid på morgenen, etter dobesøk og før jeg har spist noe. Men, det er tydeligvis andre ting som spiller inn også, takk for svar
  7. Takk for gode svar! Har nå lest artikkelen. Jeg ble ikke redd eller noe, bare litt undrende. Om 1 uke kommer jeg til å veie meg igjen bare for å sjekke at alt er som normalt
  8. Hmm, som sagt har jeg veid meg annenhver uke før, og da har jeg ikke vært oppe i denne vekten. Burde jeg fortsette nå å følge med så ofte eller bare la være? Jeg ønsker jo ikke å gå opp i vekt siden den vekten jeg har trives jeg godt med og jeg har en helt fin BMI.
  9. Ja, det kan være. Jeg bare ble litt usikker når jeg ikke pleier å gå verken opp eller ned mellom de to ukene heller, og det blir jo litt rart hvis jeg fortsetter å gå opp og så kanskje går ned igjen om to uker alt sammen. Jeg vet ikke helt, ble litt "sjokkert" kanskje, siden jeg ikke har lagt merke til dette før.
  10. Ja, det er bare rart at det skjer helt sånn plutselig når det ikke har skjedd før...
  11. Ikke den tiden av måneden nei. Og jeg har ikke problemer med mat i tarmen, tømmer den hver dag for å si det sånn. Så vannsamling vet jeg ikke hvor skal kunne komme fra i og med at jeg ikke gjør noe utenom normalt..
  12. Hei, dere:) Jeg veier meg vanligvis annenhver uke, kun for å passe på at jeg ikke går ned i vekt. På mandag veide jeg med, og jeg hadde gått opp Ca. 2-300 gram siden sist gang. Jeg begynte å under litt, for vekten min har vært såpass stabil (helt normalvektig) over lang tid nå. Jeg tenkte derfor å vege meg hver dag denne uken, å spise det samme som jeg pleier bare for å sjekke. Og det har seg sånn at for hver dag har jeg bare fortsatt å gå opp, så siden mandag nå så har jeg gått opp Ca. 1,5 kg? Og nå begynner jeg å lure, for det har bare gått oppover å ikke stoppa? Hva kan være grunnen til dette? Jeg spiser det jeg pleier, trener styrke 4-5 ganger i uken som normalt og jeg går tur med hunden hver dag. Ellers går jeg på skole. Nå må dere for all del ikke tro at jeg er veldig panisk nå på grunn av denne vektoppgangen, jeg blir bare litt betenksom når det ikke ser ut til å stoppe, og jeg gjør ikke noe utenom det jeg vanligvis gjør. Så, har noen av dere en teori på hva som kan være grunnen til dette? Takk på forhånd!
×
×
  • Create New...