Gå til innhold

Andyb

Medlemmer
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Andyb fikk poeng fra Snordskog i Hva har skjedd med treningsverdenen ?   
    Må spørre igjen hva slags senter du trener på som opplever så mye dritt? Aldri opplevd noe i nærheten av det du snakker om. Syntes mye av dagens trening har blitt kjempe bra. Det har blitt kult å ta knebøy og markløft igjen, så nå er det faktisk kø på knebøy stativene, selv om vi har 8 stykker. For 10 år siden trente jeg på et relativt stort trenings senter med 1 eneste knebøy stativ og det var aldri kø der. De kroppsbyggera vi hadde der tok for det meste maskinøvelser om de trente bein ala 90 talls bodybuilder trenden med og alle casuals trente stort sett overkropp, biceps, bryst og skuldre. Akkurat det samme som i dag  Tror du må komme deg på en kjellergym igjen og ut av sats/fresh type komersielle sentere. Du snakker også om å at det er en synd og fremheve seg selv, mens samtidig har du nevnt hvor mye du tar i benken 2 ganger i denne tråden og i tillegg sagt du må noen ganger vise unggutta hvem som er sterke på senteret. Det høres veldig ut som det du snakker ned til?
  2. Like
    Andyb fikk poeng fra NoBro i Hva har skjedd med treningsverdenen ?   
    Jeg forstår synspunktet ditt og er enig i at mange ting var bedre før. Jeg tror også du er veldig uheldig med senteret ditt for å være ærlig. Jeg trener på et trenings senter som er blanding av kommersiell gym og styrkeløfter gym og jeg ser minimalt av det du snakker om blant ungdommen, og ser mange av de gamle ringrevene du møtte når du startet som 17 åring. Kanskje ikke akkurat samme, men gamle kroppsbyggere og styrkeløftere som mer enn gjerne hjelper unggutta. En ting jeg irriterer meg mer over faktisk er menn i overgangsalderen som har på seg tskjorte som er 2 størrelser for liten, snakker som en fjortis og prøver å sjekke opp alle de unge jentene på senteret. 
  3. Like
    Andyb ga poeng til Krsitoffer i Hva har skjedd med treningsverdenen ?   
    Har bare trent siden 2011 men er uenig i at den kulturen du hyller så høgt er så døende som du vil ha det til. 
    På samtlige små kjellergym/atletklubber jeg har trent på i lengre perioder har det fantes gamlinger som dytter og drar på tunge vekter, kledd i utvaskede adidas grilldresser, tennis-sokker og slippere, som gir velmente råd og som snakker sammen om gamle dager.
    Greit nok at EDM-Aesthetics-bro kulturen har eksplodert i løpet av de siste ti årene, så har også 5x5/Starting strength/sheiko/531 + joggebukse, hettegenser og notatblokk-kulturen også dukket opp. 
    Det som i mine øyne er synd med nåtidens trenings-kultur er at den yngre garde så sjeldent trener med noen som er mer erfaren/mye sterkere enn seg selv, som igjen gjør at de stort sett enten trener med latterlig dårlig teknikk eller med alt for lite vekter, ikke spør de om råd heller, de bare skuler litt opp fra notatblokka/mobiltelefonen mellom sett. 
  4. Like
    Andyb fikk poeng fra crntbg i Nybegynner   
    Når du snakker om motivasjon syntes jeg det er viktig å ikke bare ha ytre mål, som f.eks "jeg vil bli tynn" eller "jeg vil se bra ut". Finn deg både korttids mål og langtids mål. Eksempelvis klare x antall pushups, pullups, klare å ta en viss fjelltur o.l. Det at man følger alle småting gjør at man vil se forbedring fra uke til uke, og vil da gjøre det lettere å holde motivasjon oppe om du spør meg. Om du klarer 5 push ups i dag og klarer 6 neste uke er det en klar forbedring, derimot de 500g man gikk ned den siste uken er ikke så lett å se i speilet alltid og kan føre til motivasjons tap om det er det eneste man følger. Jeg var selv syk i mange år og ett av mine store langtids mål var å gå opp til preikestolen, for de fleste er det kjempelett, men pga min sykdom var det tungt og krevde mye forbereding. Når jeg endelig prøvde og klarte det ga det meg ett ufattelig motivasjons kick til å fortsette. Neste langtids mål for meg er å gå til trolltunga som er en del tyngre tur. Dette ble litt lengre enn planlagt, men sleit litt med å formidle det jeg skulle si. Poenget er vell egentlig bare at man burde prøve å finne seg mange mål man kan slå på både kort og lang tid. Gjerne loggfør øktene, kanskje til og med treningsdagbok her for å holde motivasjonen oppe?
     
  5. Like
    Andyb fikk poeng fra StiligeCecilie i Nybegynner   
    Når du snakker om motivasjon syntes jeg det er viktig å ikke bare ha ytre mål, som f.eks "jeg vil bli tynn" eller "jeg vil se bra ut". Finn deg både korttids mål og langtids mål. Eksempelvis klare x antall pushups, pullups, klare å ta en viss fjelltur o.l. Det at man følger alle småting gjør at man vil se forbedring fra uke til uke, og vil da gjøre det lettere å holde motivasjon oppe om du spør meg. Om du klarer 5 push ups i dag og klarer 6 neste uke er det en klar forbedring, derimot de 500g man gikk ned den siste uken er ikke så lett å se i speilet alltid og kan føre til motivasjons tap om det er det eneste man følger. Jeg var selv syk i mange år og ett av mine store langtids mål var å gå opp til preikestolen, for de fleste er det kjempelett, men pga min sykdom var det tungt og krevde mye forbereding. Når jeg endelig prøvde og klarte det ga det meg ett ufattelig motivasjons kick til å fortsette. Neste langtids mål for meg er å gå til trolltunga som er en del tyngre tur. Dette ble litt lengre enn planlagt, men sleit litt med å formidle det jeg skulle si. Poenget er vell egentlig bare at man burde prøve å finne seg mange mål man kan slå på både kort og lang tid. Gjerne loggfør øktene, kanskje til og med treningsdagbok her for å holde motivasjonen oppe?
     
  6. Like
    Andyb fikk poeng fra HaKo i Nybegynner   
    Når du snakker om motivasjon syntes jeg det er viktig å ikke bare ha ytre mål, som f.eks "jeg vil bli tynn" eller "jeg vil se bra ut". Finn deg både korttids mål og langtids mål. Eksempelvis klare x antall pushups, pullups, klare å ta en viss fjelltur o.l. Det at man følger alle småting gjør at man vil se forbedring fra uke til uke, og vil da gjøre det lettere å holde motivasjon oppe om du spør meg. Om du klarer 5 push ups i dag og klarer 6 neste uke er det en klar forbedring, derimot de 500g man gikk ned den siste uken er ikke så lett å se i speilet alltid og kan føre til motivasjons tap om det er det eneste man følger. Jeg var selv syk i mange år og ett av mine store langtids mål var å gå opp til preikestolen, for de fleste er det kjempelett, men pga min sykdom var det tungt og krevde mye forbereding. Når jeg endelig prøvde og klarte det ga det meg ett ufattelig motivasjons kick til å fortsette. Neste langtids mål for meg er å gå til trolltunga som er en del tyngre tur. Dette ble litt lengre enn planlagt, men sleit litt med å formidle det jeg skulle si. Poenget er vell egentlig bare at man burde prøve å finne seg mange mål man kan slå på både kort og lang tid. Gjerne loggfør øktene, kanskje til og med treningsdagbok her for å holde motivasjonen oppe?
     
  7. Like
    Andyb ga poeng til Kjetil Larsen i Smerte i kragebeinet   
    Prøv en naprapat, og nevn ordet "subclavius". Det er det jeg ville startet, ihvertfall
  8. Like
    Andyb ga poeng til Sephania i Hva irriterer du deg over?   
    Folk som aldri rydder opp på trening! Når klokka bare er ni, og det allerede ligger 200kg på beinpressen, det er ingen selvfølge at andre løfter deg samme som deg, så rydd da vel!!!
  9. Like
    Andyb fikk poeng fra crntbg i 60 kg mark, med utstyr?   
    Jeg tror du tenker på wrist wraps http://cdn.roguefitness.com/media/catalog/product/cache/1/image/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/w/r/wrist-wrap-1_1.jpg og ikke reimer http://www.everestmae.ca/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/r/wrist-straps.gif.

    Wraps er for å støtte håndleddet og reimer/straps binder du rundt stangen for å hjelpe deg holde mer vekt. Jeg vil som Lea skriver også anbefale flytende kalk på det sterkeste. 
     
     
  10. Like
    Andyb fikk poeng fra Aurelius i 60 kg mark, med utstyr?   
    Du vil ikke en gang legge merke til at du er svett i henda om du bruker en form for kalk. Finnes vanlig kalk, finnes flytende i flaske og spray. Spray og flytende er kanskje mest diskret og ingen vil legge noe merke til at du bruker det  Det er ikke en dyr investering og etter du prøver det første gangen vil du forstå at det er verdt det lille "flaue" øyeblikket de første gangene!
  11. Like
    Andyb fikk poeng fra Min treningslykke i Inov-8 F-Lite 235   
    Jeg bruker disse https://www.zalando.no/inov-8-treningssko-thyme-black-orange-in842a00i-c11.html
    Det ser ut som din har litt større såle, men ellers ganske lik. Om det er samme passform så passer mine ganske perfekt. Jeg bruker normalt sett 46 og bestilte 46, jeg har litt ekstra rom til tæra faktisk, kunne sikkert brukt 45.5
  12. Like
    Andyb fikk poeng fra Min treningslykke i Buttwink??   
  13. Like
    Andyb fikk poeng fra crntbg i Kalorifull mat   
    Det finnes masse BMR (Basal Metabolic Rate) kalkulatorer der ute. De regner ut sånn ca hva du forbrenner uten noe aktivitet, altså hvile forbrenningen din. De fleste av dem har også en måte å legge inn hvor aktiv du er iløpet av en dag/uke for å regne ut ca hva du forbrenner totalt.
  14. Like
    Andyb fikk poeng fra burny_ i Jeg har lyst å begynne med styrkeløft - hva gjør jeg? (guide)   
    Akershus, så en del alternativer her eller i oslo ser jeg
  15. Like
    Andyb fikk poeng fra RandomHero i Tips til god pulsklokke?   
    Nå er det så mange merker ute å går her at jeg føler jeg bare får skrive ned noen navn og ta meg en tur til nærmeste sportsbutikk og prøve litt  
  16. Like
    Andyb ga poeng til bovice i Noen som følger UFC her?   
    Er forholdsvis ny til UFC, men den Ortega - Tavares kampen var syk.

    Vanskelig å få has på Ortega.
  17. Like
    Andyb fikk poeng fra tsutsugamushi i Noen som følger UFC her?   
    Digga Ortega - Tavares kampen. Elsker å se folk med ekstremt aktiv guard.
×
×
  • Opprett ny...