Gå til innhold

vaniljelill

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av vaniljelill

  1. Ja, jeg tenkte å etter hvert gå litt i overskudd. Men er veldig usikker på hvordan jeg burde gjøre det. Skal jeg fortsette å ligge i underskudd til jeg har gått ned ett par kilo til, for deretter å ligge i overskudd? Akkurat kostholdsdelen er jeg ganske usikker på, ja. Løpe synes jeg er veldig morsomt, så det har jeg lyst til å fortsette med...

  2. Haha, det kommer vel an på bananen ;)

    Her er styrkeopplegget mitt for en uka i hvert fall:

    DAG 1

    Rygg og bryst

    Nedtrekk front (bredt grep), foroverbøyd roing med stang, markløft, rygghev,

    Benkpress, flyes med kabler

    DAG 2

    Bein

    knebøy, bulgarsk utfall, liggende lår curl, reverse hyper med ball, hip thrust

    DAG 3

    Armer og skuldre

    Hammercurl, smal benkpress/franskpress, pushdowns med stang,

    Stående roing med stang, sidehev med manualer, militærpress,

    DAG 4

    Bein

    knebøy, bulgark utfall, liggende lår curl, hip thrust, markløft

    Ja, og så løper jeg som sagt 2 ganger i uka.

    Har et helt greit kosthold, prøver å spise sunt og få i meg proteiner. Ligger nok litt i underskudd i forhold til vedlikehold nå da jeg fortsatt har lyst til å gå ned litt.

  3. Hei,

    jeg har slanket meg over 25 kilo og i prosessen fått et kick på trening. Har brukt godt over ett år, og har tidligere for det meste trent kondisjon (jogging og sykling). Har vært litt styrke innimellom, men startet ikke ordentlig med denne delen før for ett par måneder siden (ville gå ned mest mulig først, kardio brenner jo en del mer der og da). Trener nå styrke fire dager i uka og jogger to dager i uka (en mil hver gang). Har sett fremgang på kroppen etter jeg begynte med styrketrening; blitt litt fastere og litt sterkere.

    Det jeg rett og slett lurer på er hvor lang tid det vil ta meg å få "drømmekroppen" (min)? Jeg legger ved et bilde av det jeg mener er drømmekroppen, og ett av mitt utgangspunkt. Er klar over at jeg ikke kan få akkurat denne kroppen/kroppsformen, men ønsket er vel heller å se like veltrent ut (dette forholdet mellom muskel- og fettmasse).

    Hvor lang tid tror dere det vil ta? Vil gjerne høre fra noen som har litt peiling. Kjæresten mener det vil ta hvert fall to år. Jeg hadde håpet på ett, men det er vel litt overoptimistisk icon_wink.gif

  4. Hei :)

    Jeg har min første dag på psmf i dag. Har i løpet av ett år gått ned 24 kilo etter et svangerskap, og vil ned de siste åtte. Er "litt" utålmodig nå mot slutten og vil bli kvitt de siste kiloene fort og tester derfor ut denne dietten.Er forresten 162 høy og veier 58 kilo.

    Har lagt opp en plan og skal følge dietten til punkt og prikke og har regnet ut at jeg vil ha et kaloriunderskudd på ca 1200 dagen. Ifølge regnestykket vil jeg da gå ned ca. 3,5 kilo på tre uker. Men jeg har hørt om så mange andre som har mistet mye mer på dietten.. Hva kommer det av? Vil det være mulig for meg å miste mer? For da bryter det jo i såfall med regnestykket, altså 7000 kalorier tilsvarer en kilo.

    Håper på noen kloke svar :)

  5. Hei,

    jeg har nå meldt meg inn på et treningsstudio og har veldig lyst til å begynne med styrketrening.

    Jeg er helt blank på området og trenger hjelp (altså holdt på litt med sånn svada styrke ved siden av håndballen når jeg var i tenårene).

    Jeg vil i hovedsak gå ned i vekt, har en baby på 10 uker som har satt sine spor :)

    Har den siste måneden trent hjemme til noen treningsvideoer (Jillian Michaels) samtidig som jeg har passet på kostholdet (uten å drive med noe telling av kalorier, virker litt slitsomt synes jeg). Men det har gjort nytten sin hittil. Veide vel 81 kilo når jeg kom hjem fra sykehuset fire dager etter fødselen, og nå er jeg nede i 73 kilo (3 kilo mer enn når jeg ble gravid og er vel "fornøyd" med det da jeg gikk opp 20kg).

    Er kun 162 cm høy så hadde en del ekstra i utgangspunktet. Etter at jeg startet med treningen så har vekta gått saktere nedover, men måler meg med målebånd og har siden 7.januar gått inn bl.a. 7 cm rundt magen (totalt 16 cm med mage, arm, lår, midje og hofter).Har begynt å passe inn i noen stretchy bukser jeg bruke før graviditeten.

    Var veldig fornøyd med størrelsen min når jeg veide mellom 55-60 kilo, kunne dog vært litt strammere :p

    Bryr meg ikke så mye om vekta, men å bli mindre og strammere.

    Passer på å ikke spise for lite siden jeg ammer. Prøver å ikke få i meg for mange raske karbohydrater, men er ingen "nazi". Prøver til gjengjeld å spise en del proteiner.

    En typisk dag kan se slik ut:

    Frokost:

    1 skål lettkokte havregryn kokt opp på ekstra lettmelk, en teskje sukker oppå

    eller

    omelett og tunfisksalat med bl.a. fetaost og avocado

    eller

    salat med bl.a. fetaost+avocado og en kyllingfilet ved siden av

    En kopp te med en teskje sukker

    Til middag går det mye kyllingfilet, laksefilet, torskefilet,storfegryter, chili con carne. Alltid mye salat eller dampede grønnsaker ved siden av. Litt ris eller poteter som regel. Fyller alltid halve tallerkenen med grønnsaker/salat, 1 1/2 fjerdedel med kjøtt og resten med ris/potet.

    Kan ærlig innrømme at jeg ikke er så flink til å spise flere måltider utenom dette, da tar jeg meg som regel litt frukt eller en sjelden gang et knekkebrød. Men går aldri rundt sulten. Drikker masse vann og 1-2 glass melk om dagen (drikker jeg brus, så er det light brus). De porsjonene jeg spiser til frokost eller middag er store (utenom havregrynen, der tar jeg en liten skål med tanke på kaloriinnholdet).

    I helgene er jeg ikke så nøye og kan godt spise lasagne, polarbrødpizza o.l. Og gjerne litt fruktcoktail til dessert.

    Trives med det kostholdet jeg har nå, men tar gjerne i mot tips. Kan nevne at jeg ikke har noe ønske om å begynne med et strengt kostholdsregime. Så lenge det tillater meg å gå sakte, men sikkert ned i vekt så er jeg fornøyd.

    Har forstått det sånn at jeg må få inn lit kardio for å forbrenne mer, så jeg tenkte å løpe 4x4 intervaller på mølla. Synes ikke kardiotrening er spesielt moro, så kommer til å bruke det som oppvarming.

    Grunnen til at jeg vil trene styrke er fordi jeg synes dette er mye morsommere enn kardio, samt at jeg vil bli stram. Tenker at kostholdet mitt får ta seg av mesteparten av oppgaven å bli kvitt fettet. Orker rett og slett ikke å løpe som en gal :p

    Er det noen som er så snille å orker å sette opp et treningsopplegg til meg? Gjerne med mye fokus på rumpe, lår, mage og armer ;)

    Treningssenteret tilbyr 2 veiledningstimer med personlig trener, så kommer til å benytte meg av disse for å få hjelp med teknikken.

    Ble sikkert langt og rotete det her, men er vel lettere å hjelpe meg når man vet utgangspunktet :)

    Takker på forhånd :D

×
×
  • Opprett ny...