Jump to content

Snetters

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About Snetters

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 10/10/2010
  1. Det skal jeg definitivt gjøre. Det er jo ikke satt i stein dette programmet!
  2. Jeg har fått satt opp et program av en PT etter at han testet styrkene og svakhetene mine. Vi skal ha ny time nå til mandag, føler jo at jeg må gi programmet han har satt opp en sjanse. Jeg har jo selv bedt om litt ekstra fokus på lår og rumpe samt øvelser som endrer holdningen min.
  3. Benkpress trener vel en del bryst? Prøver bevisst å unngå for mye trening av bryst da et av målene med treningsprogrammet er å få bedre holdning, brysttrening er visst ikke så bra da sier han som har satt opp programmet.
  4. Jeg ønsker vel ikke egentlig vektnedgang, jeg ønsker å endre kroppssammensetningen min. Er slank, men kunne vært strammere og mer definert. Målebånd er en veldig god idé! Dette er programmet mitt slik det var når jeg fikk det. Har gått opp til 60 kg på hipthrusten og så justerte vi ned til 10 kg på utfall.
  5. Jeg trener ganske tung styrke og synes det er kjempegøy, holdt på i 2 mnd. Få fort fremgang og føler meg sterk. Problemet er at jeg også ønsker å bli litt strammere over hele kroppen, men slik det er nå virker det som om jeg bare bygger musker uten å miste noe fett. Jeg trener styrke (fullkropp) to ganger i uken og en lang cardioøkt. Jeg teller ikke kalorier, men jeg spiser lite kornprodukter, karbs får jeg fra poteter og ris (kun til middag). Og jeg spiser masse grønnsaker, lyst kjøtt, fisk og en ok mengde med fett. Hva bør jeg jeg endre på her?
  6. Jeg har bitt tenna sammen, så nå klarer jeg å ta den før gigasettet. Jeg trengte bare å bli litt sterkere. Jeg har også økt hipthrusten til 60 kg. Ser at jeg fint kan øke den til 70 neste uke. Ble fort sterkere gitt. Veldig gøy!!!
  7. Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening
  8. Tenker du styrke på senter eller hjemmetrening? Er nesten umulig for kvinner å få store muskler, så det trenger du nok ikke bekymre deg for. Bytter du ut fett med muskler så øker hvileforebrenningen din også, så styrke er topp for fettforbrenning.
  9. Jeg har fått satt opp et treningprogram av en PT. Dette er en program som har fokus på rumpe og rygg. Jeg starter med Hip Thrust og skal etter det videre over på et gigaset som tar knekken på meg. Her er det snakk om Goblet squat --- Knebøy gående med kettlebells --- kettlebell swings. Settet skal gjøres to ganger. Min PT har sagt at jeg alltid skal ta Hip thrust før det andre, men i går pga praktiske årsaker ble det omvendt. Dette gjorde det hele mer gjennomførbart, før har det nemlig vært helt katastrofe og jeg har gruet meg skikkelig til hver økt. I og med at man alltid skal starte med den tyngste øvelsen først så skjønner jeg hvorfor opplegget fra PT er som det er, men har det virkelig så mye å si? Alternativet er at jeg går ned på antall kilo for at programmet skal være gjennomførbart og gi en eller annen form for mestringsfølelse.
×
×
  • Create New...