Jump to content

Snickers

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  1. Noen her som har hatt akillesbetennelse? Jeg var hos legen for to uker siden og fikk noe betennelsesdempende medisiner som jeg skulle bruke i en uke, og beskjed om å ta det litt med ro. Men nå har jeg så og si sittet i ro i 2 uker. Foten min er bare verre! Er ikke det litt merkelig? Noen som har erfaringer med dette?
  2. Jeg har slanket meg nå i noen måneder. Jeg kan si jeg hadde en ganske stor og rund rumpe som jeg fikk veldig mye oppmerksomhet for. Men nå har rumpa mi bare blitt mindre og mindre, og den er langt unna hvordan den så ut for noen måneder siden, dessverre. Jeg tenkte jeg skulle trene for fult til neste uke. Men jeg lurte på om noen kunne komme med noen gode tips? Noen effektive øvelser? Er det mulig å oppnå et slikt resultat som på bildet bare over 6 uker? https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ac/b2/75/acb2756a84d15cd3f95c6cb6acfb0565.jpg Det er kanskje ikke så mye resultater som det ser ut som, i og med at hun står forskjellig på bildene?
  3. Takk for svar! Det er nok litt vanskelig å svare på, ja! Men jeg tenkte jeg skulle sette meg et mål som jeg vil klare å nå iløpet av sommeren. Er kjipt å sette et mål på 10 kg, så klarer jeg bare 3! hehe
  4. Det er kanskje vanskelig å svare på. Men jeg løfter nå ca 40 kg i benkpress. Hvor lang tid vil det ta før jeg er sterk nok til å løfte 50 kg? og hvor ofte burde jeg trene benkpress for å klare dette på kortest mulig tid?
  5. Haha, smart! Jeg får se hva jeg finner
  6. Smart! Takk for gode ideer. Jeg får prøve det ut
  7. hm, hørtes så mye lettere ut med et belte. Men kanskje jeg heller skal kjøpe ordentlig sekk da! Jeg gikk tidligere med en sekk som jeg fylte med murstein. Men sekken var vond og mursteinen stakk meg i ryggen. En gang klarte jeg til og med å skli på isen og lande rett på ryggen oppå alle mursteinene -,- Heldigvis har det bare skjedd 1 gang. hahah! Men sekk er vel også et billigere alternativ
  8. Jeg lurte på om noen vet hvor man kan kjøpe et belte som veier 10 - 20 kg ? Jeg vil gjerne ha et belte som jeg kan gå med på fjellet, på tur eller liknende. Men jeg finner ikke ut hvor jeg kan kjøpe det. Noen som kan hjelpe meg?
  9. Tusen takk for hjelpen. Jeg må nok bruke litt tid på å sette meg inn i det. Men det du skriver hjelper mye ihvertfall!
  10. Okai! Det høres lurt ut. Frem til nå har jeg spist litt for lite kalorier vet jeg. Har spist noe knekkebrød med egg til frokost, litt frukt eller gresk yoghurt til lunsj, kyllingfillet eller laksefillet med grønnsaker eller salat og cottage cheese til middag og noen knekkebrød igjen til kveldsmat. og innimellom hvis jeg blir litt sulten spiser jeg noe frukt her og der. Ikke alltid akkurat det samme, men ca noe sånt. Men dette må jeg nok endre på når jeg skal fokusere på muskler og ikke vektnedgang. Jeg er ikke veldig god på styrketrening enda heller. Men når jeg har trent har jeg trent en del forskjellige rumpe/lår-øvelser som knebøy, markløft osv. Forskjellige mageøvelser med vekt, benkpress osv. Jeg er ikke veldig erfaren. Kan ikke navnene på de ulike øvelsene, så blir litt vanskelig å forklare. Men jeg har ikke noe spesielt treningsprogram, og det hadde vel kanskje vært greit å hatt!
  11. Jeg har nå gått ned 15 kg. Har trent en del styrketrening samtidig som jeg har slanket meg. Men jeg synes det er vanskelig å forholde meg til både styrketrening og slanking samtidig, i og med at man helst skal få i seg en god del mer kalorier enn det jeg har inntatt under slankingen. Men nå begynner jeg å føle at jeg straks er ferdig med slankingen. Jeg ønsker å gå ned kanskje 2 - 3 kg til. Men jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem videre. Jeg har vært en del på treningsstudioet. Men jeg kan lite om hvordan kosthold som er det optimale når man skal bygge muskler. Når jeg ønsker å bygge muskler , men samtidig gå ned de siste 2 - 3 kg, hvordan gjør jeg dette på best mulig måte? (Legger ved et bilde av hvordan kroppen ser ut i dag)
  12. Så det jeg må gjøre er altså å øke kaloriinntaket mitt gradvis? Jeg skal på jentetur til Ayia Napa, altså partytur. Det blir festing hver dag. Så klart MÅ jeg jo ikke ha stort forbruk av alkohol hver dag. Men er jo helst det jeg vil.
  13. Hva gjør det egentlig med kroppen hvis man får i seg et alt for stort underskudd av kalorier? Jeg har lest her på fitnessbloggen at det bare er en myte at kroppen "tviholder" på fettet. Men er dette sant? Jeg synes det er umulig å vite fordi alle sier forskjellige hele tiden. Jeg veier 67 kg og er 170 høy. Jeg går ca 15 km hver dag og trener styrke 3 ganger i uken. Planen var egentlig å ligge på et kaloriunderskudd på 500 kalorier om dagen. Men kan vel si det har blitt en god del større underskudd enn det. Folk sier dette virkelig ikke er bra. Men jeg har gått ned 12 kg på 4 måneder, og føler jo derfor at jeg må jo ha gjort noe riktig da? Kan også nevne at det ikke er muskler jeg har mistet. Da hadde jeg isåfall ikke klart å løfte samme vektene som jeg startet med. Er kanskje vanskelig å bygge muskler, men jeg har ikke mistet de ihvertfall. Men hva skjer egentlig med kroppen om du har et alt for stort underskudd? Jeg skal også på ferie i sommer. Kommer da til å drikke store mengder alkohol hver eneste dag i 17 dager (ja, vet det ikke er sunt - så er ikke vits å kommentere det). Hva gjør det da med kroppen om jeg ligger på et veldig lavt kaloriinntak frem til jeg reiser, og i de 17 dagene propper meg full av kalorier? Har kroppen min bremset forbrenningen? eller har det ikke noe å si?
×
×
  • Create New...