Jump to content

henri85

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    henri85 reacted to Ida20 in Vektnedgang ble vektoppgang   
    Jeg ville anbefalt å holde deg unna den vekta for en stund, fordi den går opp og ned hele tida (særlig for oss jenter) og vil bare gjøre ting vanskeligere for deg. Stol heller på at du er i et kaloriunderskudd og bruk måleband/ klær for å måle progresjon.
  2. Like
    henri85 reacted to suckness in Betakaroten   
    B-Carotene er jo en grei anti-oksidant uansett så har man for mye penger er det bare å kjøpe
    Og personlig, all science-anti-bro-science-science, så merker jeg betydelig forskjell på brunhet om jeg tar det eller ikke
  3. Like
    henri85 reacted to Susann Zana in Betakaroten   
    Jeg føler at det funker. Har nå prøvd SuperTan fra Proteinfabrikken og bruker nå Betakaroten fra Sunkost ☀️
  4. Like
    henri85 reacted to Drlegendary in Betakaroten   
    Spis søtpotet for harde livet. Aldri vært brunere jeg.
  5. Like
    henri85 reacted to Exposure in Betakaroten   
    Det vil ha svært liten effekt og hvis det gir deg en farge vil det være oransj eller gul. Kosmetiske kosttilskudd har generelt sett svært liten effekt og er fryktelig dyre.
  6. Like
    henri85 reacted to Apothic in Betakaroten   
    Vil ikke gi deg noen effekt i det hele tatt.
  7. Like
    henri85 reacted to Nattevakten in Noen som har laget beef jerky   
    Jeg har nylig laget en ny runde, da brukte jeg karbonadedeig og jerky gun (kjøpte den på coolstuff.no).
    Jeg tok utgangspunkt i oppskriften her for kryddermengder, men brukte litt forskjellige typer krydder i samme mengde totalt sett.
    https://www.jerkyholic.com/jerkyholics-original-ground-beef-jerky/
    Jeg tørket i dehydrator, og med tykkelsen på strimlene jeg presset ut av jerky gun tok det fra 15-17 timer å tørke kjøttet.
    Du kan også gjøre det i stekeovn på rundt 70 grader med døra på gløtt.
  8. Like
    henri85 reacted to FrøkenStrøken in Hvordan endre kostvaner og tankegang   
    Hei!
    Jeg trenger litt hjelp og råd for å få til en varig endring i kostholdet mitt. Har prøvd så mange ganger før og tidvis lykkes, har gått ned fra 125 kg til 85 kg hvor jeg har vært stabil i to år.  Men jeg vil så gjerne bli kvitt de siste 15 kiloene mine! 85 kg fordelt på 170 cm skulle gjerne vært 70 kg  
     
    Jeg trener 4 gode økter hver uke, men klarer ikke å opprettholde gode kostvaner som gjør at jeg får de resultatene jeg ønsker. Selv om jeg er sulten har jeg ingen matlyst, det er ingen mat som frister også blir det en enkel løsning når sulten tar overhånd og jeg bare MÅ ha mat.
    Jeg har forsøkt å foodpreppe, men synes ikke mat som varmes opp igjen etter å ha vært i en boks smaker noe godt det heller. Hvis maten ikke er appetittelig ender det ofte med at jeg ikke spiser den og igjen venter til jeg føler jeg holder på å sulte i hel. Da kommer det også et enormt sug på kvelden etter karbohydrater og sukker.
     
    Den beste dietten er den man klarer å holde, men jeg får jo ikke til å holde noen diett  Er det noen som har tips for å lykkes denne gangen? For å gjøre sunn mat mer appetittelig og holde fokus og motivasjonen? Jeg synes det er lett å være fokusert på jobben når jeg er på trening, men vanskelig å være fokusert døgnet rundt på kostholdet  
     
     
  9. Like
    henri85 reacted to Mindgame in Genetiske fettdepoter   
    Ålreit. Mer muskler på "pipestilkene" da 😂 
    Snakkes om 6 mnd 😉

  10. Like
    henri85 reacted to Mindgame in Genetiske fettdepoter   
    Jeg kan jo alltids legge på meg mer masse men jeg tror ikke det er hovedproblemet. Har ganske greit med masse. Og det har jeg egentlig ikke lyst til å fremheve/markere mer- litt fett over er fint, blir det for markert blir det "mann".. men kan se ut som jeg må velge mellom "mannearmer og fin rumpe" eller "trente damearmer og dissefu" 😂 jeg mener, timeglass er jo feminint men dette her er jo ikke akkurat en "fit" bakende.  
    Altså, det er jo bare å prøve? Jeg kan gå ned 5 eller 10 kilo til og så finner jeg jo fort ut hvor det forsvinner. Og så kan jeg ha det hyggelig og bygge litt ekstra på vei opp igjen om det ikke skulle passe meg. 

  11. Like
    henri85 reacted to Lame Nordstrom in "Love handles" - hvordan bli kvitt dem?   
    Man trenger ikke å forby noenting, alt kan spises i fornuftige mengder.
    Hvis håndtakene dine forsvinner så er det fordi du spiser færre kalorier, ikke fordi du spiser sunnere mat .
    Love handles forsvinner fortere hvis du spiser 1900 kalorier sukker og kylling enn om du spiser 2000 kalorier brokkoli og kylling.
  12. Like
    henri85 reacted to NoBro in Diett på 1200 kcal men ikke sulten   
    Er du sikker på at synet i speilet gjør deg synonymt tiflreds med tallet på vekta ? 
    For normalvektige/under normalvektige personer så er det veldig sjeldent slik at det å gå ned i vekt faktisk gjør dem mer fornøyde med seg selv. 
    Just sayin`.. Du bestemmer selvsagt selv hva du gjør, men det å sultefore seg selv på 1200 kalorier for å gå ned noen kg fører neppe til noe bra. 
     

  13. Like
    henri85 reacted to Ensolbrille in Tynnfeit, slanking eller styrketrening?   
    Sikkelig usikker nybegynner her. Jeg er 172 cm høy, veier 60 kg og har en fettprosent på hele 29%  Tror jeg er det man kaller ordentlig tynnfeit. Har lagt ved et lite bilde av meg. Jeg har jo veldig lyst til å gå ned i fettprosent, kanskje til -20% (Hva enn som er normalt). Blir bare litt usikker på hvordan jeg skal gå ned denne fettprosenten. På noen nettsider ser jeg jenter med samme utgangspunkt som meg som ser tynnere og bedre ut ved å gå opp i vekt (f.eks. startvekt er 60 og etterpå veier de 63 kg), mens på andre nettsider ser jeg jenter som har fått finere kropp ved å redusere kaloriinntaket og dermed vekten. Er det noen som kan gi meg noen tips på hva jeg burde gjøre? Burde jeg kanskje begynne med cardio, spise ca. 1300 kcal per dag og slanke meg ned til 20% og deretter legge meg litt høyere kalorimessig og trene styrke. Eller kan jeg begynne rett på styrketrening og ikke ligge så lavt kalorimessig? 
    Jeg skjønner liksom ikke hvordan disse jentene klarer å gå opp i vekt og samtidig se slankere ut.. Er det fordi de har gått opp i muskelvekst og ned i fettprosent samtidig? 
     

  14. Like
    henri85 reacted to Velvet in bort med sideflesk?   
    Det har mesteparten av tiden med mat å gjøre ja. Det er maten som kontrollerer hormonene og impulsene i kroppen. Jogging kan bare gjøre deg større eller mindre i den fasongen du er i, mens styrketrening strammer opp. Jogging hver dag kan forøvrig være å skyte seg selv i leggen om man vil justere på fettprosenten.

    Lurt å spise;

    Grønnsaker, grønnsaker og grønnsaker.
    Fisk, mer fisk og kjøtt
    Egg
    Frukt
    Bær
    Litt ris (hvit ris, IKKE sånn brunris og sånn), søtpotet, litt potet, quinoa etc
    Havregrøt om du tåler det
    Melkeprodukter, f.eks mager kesam (mager kesam fordi den har dobbelt så mye protein som vanlig kesam), skyr og cottage cheese
    Nøtter
    Kokosmelk, avocado, oljer, type olivenolje og kokosolje etc er best
    Ekte produkter over lettprodukter, unntakene er her mager kesam og lettsyltetøy

    Ikke spise

    Margarin. Margarin er ikke mat.
    La fiskeboller, fiskekaker, kjøttkaker, pølser og sånn høre til unntaket og ikke hverdagsmat
    Sukkerfri sjokolade og sånn. Ikke fordi det gjør så mye, men fordi 500 kcal fra en plate sukkerfri sjokolade er også 500 kcal selv om den er sukkerfri
    La glutenholdige matvarer høre til sjeldenhetene

  15. Like
    henri85 reacted to Angelish in Fullkroppsprogram hvor lenge?   
    Jeg har fulgt Fitnessbloggens nybegynnerprogram, og har min siste økt imorra i den 8. uka. 
    Jeg lurer nå på hvor lenge en nybegynner bør trene fullkroppsprogram før jeg evt prøver meg på et split program?
    Legger forøvrig ved litt skrytebilder av fremgangen jeg har hatt disse 8 ukene. 
    Det er ca 6mnd mellom før og etter bildene, men utgangspunktet før jeg startet å trene er likt som før bildet. 
    Så man kan si jeg er UTROLIG stolt av hva jeg har oppnådd, og jeg gleder meg til fortsettelsen. 
     



  16. Like
    henri85 got a reaction from HSKK in Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
  17. Like
    henri85 reacted to walid292 in SLIK GJØR DU   
    oppskrifter
    SLIK GJØR DU
    1. Begynn med å steke bacon. Legg bacon i en stekepanne, sett pannen på en kokeplate og skru på middels til høy varme. Tilsett litt margarin om nødvendig. Stek baconet til det er sprøtt og gyllent. Snu det flere ganger, og pass på så det ikke blir brent. Ta det opp av pannen og la det renne av seg på litt tørkepapir.
    Ikke stek for mye bacon av gangen, da blir den fort mer kokt enn stekt. Og husk at bacon avgir både fett og vann, og kan ”krympe” så mye som 50 % under steking.
    2. Del avocadoen i to, og ta ut steinen ved hjelp av en skje. Ta ut avocadokjøttet, mos det grovt i en skål med en gaffel og krydre med litt salt og pepper.
    3. Skyll av stekepannen og varm den igjen. Ha i resten av margarinen. Når margarinen bruser godt er det varmt nok. Knekk ett og ett egg, og la hvert egg gli forsiktig ned i stekepannen slik at plommen ikke ødelegges. Senk varmen og stek egg til hviten har stivnet og plommen fortsatt er bløt.
    4. Legg en skive ferskt eller ristet brød til hver porsjon på en tallerken og fordel avocadomosen på. Fordel tomatskiver og baconskivene på skiva. Plasser det stekte egget på toppen. Kvern litt pepper over og server.
    Jeg har funnet ut at du har brukt de fantastiske oppskrifter
    Søknad nedlastings oppskrifter
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.walid.smawaddfies201666

  18. Like
    henri85 reacted to HanneMarie90 in Noen som vil hjelpe en nybegynner? :)   
    Hei 
     
  19. Like
    henri85 reacted to StiligeCecilie in Tatoveringer   
    Nytt blekk under titsa

     
    Skal bli skyggelagt med sort i juni
  20. Like
    henri85 reacted to Broseidon in Hjelpe en nybegynner? :-)   
    Flott at du vil hjelpe en nybegynner, men den setningen over der er litt på jordet. Det er ikke viktig å spise frokost HVER dag. det som er viktig er  å spise med riktig makroindeling og kalorimengde for ønsket resultat. Jeg vil gjerne peke hun som spør videre til forumets egen kostholdsguide
  21. Like
    henri85 reacted to Bringberri in Strekk?   
    Litt skjev😁😁
     
  22. Like
    henri85 reacted to Seleya in Saltede nøtter usunt?   
    Brød er faktisk en viktig kilde til salt, så da kan det være lurt å velge de med lavere saltinnhold, for eksempel de merket med nøkkelhull  
  23. Like
    henri85 reacted to Gjeest_97 in Trenger hjelp med kosthold/trening (bilder)   
    Hei! Har spurt om hjelp før, og føler jeg maser forferdelig nå, er bare så veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Valgte å lage en ny tråd, da den andre tråden ble litt rotete, og føler ikke jeg klarte få fram det jeg lurte på bra nok. Håper noen kan hjelpe  
    Jeg har veldig lyst på større og mer spretten rumpe, men vil først få vekk litt fett på hoftene, magen osv. Tenker derfor å ligge på underskudd samtidig som jeg trener styrke i ca 4 uker, for deretter å øke i kcal inntak og tyngre vekter. Vil først få vekk litt fett som jeg er veldig ufornøyd med, men deretter ønsker jeg å bygge muskler hovedsakelig i rumpa
    Har ikke veldig mye ekstra fett, da. Er relativt slank, men har litt ekstra på lår, rumpe og hofter som jeg gjerne skulle hatt vekk. Det jeg tenker er jo at dersom jeg går ned i fettprosent nå, men senere ligger i overskudd for å bygge muskler, så går jeg jo opp i fettprosent igjen uansett, eller? Vil det da ha vært bortkastet å miste fett nå, eller vil det gjøre det lettere å bygge muskler senere? 
    Og om jeg ligger i overskudd en stund for å bygge muskler hovedsakelig på rumpa, vil jeg vell legge på meg litt fett også? bør jeg regne med at jeg uansett må ta av litt fett senere? 
    Følger forresten mat- og treningsplan fra Strongbody. Matplanen har tidligere hjulpet meg å gå gå ned i fettprosent, og jeg følger for tiden treningsopplegget deres, som fokuserer mye på baseløft. Har i tillegg lagt på litt ekstra isolasjonsøvelser for rumpe. 
    Litt rotete spm, men håper dere skjønner.. Ønsker å være i form til sommeren, og ønsker å bruke tiden min mest mulig effektivt for å få litt resultater før sommeren 
     
    Ser for tiden ut som bilde nr 1 og 2 under. Målet er en rumpe som på bilde nr 4 og 5. Resten av kroppen trenger ikke få store muskler, men vil bli mer "toned"




  24. Like
  25. Like
×
×
  • Create New...